Για τον διαθέσιμο, σημασία και μόνο, έχει η προσωπική του προβολή, η βιτρίνα, το ”ετούτο μου”!
Open Image Modal
.
.

(διαθέσιμος, -η, -ο: επίθετο: που μπορεί να διατεθεί, να χρησιμοποιηθεί όταν χρειαστεί) wictionary.

Στον απέραντο μπαχτσέ της επικοινωνίας και της πάσης φύσεως προσωπικής λόξας με τα ΜΜΕ, παρεπιδημεί ένα μεγάλο κομμάτι της εγχώριας χλωρίδας που φυτρώνει εκεί που δεν το σπέρνουν. Δεν απασχολείται, δηλαδή, σε μια μόνιμη ή ημιεπαγγελματική έστω, βάση  αλλά …πηγαινοέρχεται ανεμπόδιστα από τον τόπο μόνιμης κατοικίας του σε κάθε πιθανή ή απίθανη καρέκλα με κάθε πιθανή ή απίθανη αφορμή. Ο λόγος απλός: να μιλήσει, να πει τη γνώμη του. 

Και προκειμένου να πει τη γνώμη του, δεν γνωρίζει ούτε αναγνωρίζει τα όρια του χαριτωμένου από το γελοίο, τη διαφορά ανάμεσα στο «κατέχω» και το «νομίζω». Δεν αντιλαμβάνεται το χάος ανάμεσα στην «έκθεση» και τον «μαϊντανό», ούτε ενδιαφέρεται για τους λόγους που η παρουσία του στο πλατό ή τη σελίδα εξαϋλώνεται  πριν ακόμη πέσουν οι τίτλοι τέλους.

Η ουσία της αιτίας, η αφορμή που καλείται – κατ’ αυτόν’ – είναι ο χειμαρρώδης λόγος του, οι απέραντες γνώσεις  που κολυμπάνε στον ωκεανό της ημιμάθειας ή και της άγνοιας, και κυρίως, γιατί ”δεν μασάει”!  Τα λέει έξω από τα δόντια, δεν στρογγυλεύει τις αλήθειες ούτε κρύβεται πίσω από λεκτικές σερπαντίνες που δίνουν πάσα σε διαφημίσεις. 

Για τον διαθέσιμο, σημασία και μόνο, έχει η προσωπική του προβολή, η βιτρίνα, το ”ετούτο μου”!  Κι από εκεί και πέρα πόσο μπορεί να καλύψει τον διαθέσιμο χώρο  με επιθετικές ντρίπλες και σοφιστείες. Η αλήθεια, η επιστημονική κατάρτιση, το μέτρο είναι άγνωστες στον διαθέσιμο. Εκείνο που μετράει είναι «να βγεί να τα πει». Για τον διαθέσιμο είναι άγνωστο το «δεν γνωρίζω», «δεν κατέχω το θέμα» αφού όλα τα σφάζει κι όλα τα μαχαιρώνει. Άλλωστε, στις περισσότερες των περιπτώσεων ήταν… παρών.

Έτσι, ασφαλής μέσα  στην πανοπλία του θράσους του, θα μιλήσει για τα πάντα: από το σπανάκι που δεν φύτρωσε μέχρι την έκρηξη του Κρακατόα. Από τον αριθμό των Αλεούτιων Νήσων μέχρι την πορεία του πληθωρισμού στη Ζιμπάμπουε, από τη σχέση εξοπλιστικών δαπανών και κατά κεφαλή εισοδήματος μέχρι  τη δυναμική του μεταναστευτικού ρεύματος συνεπεία της επικράτησης των Ταλιμπάν.

Ο διαθέσιμος γνωρίζει την ώρα και την ακριβή αιτία θανάτου του κάθε επιφανούς και τους κατιόντες συγγενείς, γνωρίζει τις αιτίες που κρύβονται πίσω από κάθε ανασχηματισμό, πολιτική αυτοχειρία και χρηματιστηριακή καθίζηση.  Γνωρίζει από Τέχνη και βιβλία, ενίοτε είναι σινεφίλ αλλά όχι του πολύ βαρέως, λατρεύει την κλασική μουσική αλλά πάντα μπερδεύει την Πέμπτη με την Ενάτη του Μπετόβεν.

Του αρέσει να χάνεται σε σάλες και πολυχώρους εικαστικών δράσεων αλλά μην εκπλαγείτε αν τον δείτε να δραπετεύει στο πρώτο τέταρτο αφού περάσει απ’ τον μπουφέ. Τρελαίνεται για κονσέρτα αλλά πάντα κλείνει το γόνυ στον Βέρτη. Ξέρει ακριβώς τον σωστό τρόπο ψησίματος της τσακώνικης μελιτζάνας, μέχρι ποια μπαχαρικά  ”στολίζουν”  ένα Κοτόπουλο Τίκα Μασάλα. 

Με λίγα λόγια: Είναι ο άνθρωπος σας. Σε μια επιδημία, ένα τραγικό γεγονός, μια μετονομασία, μια πορεία διαμαρτυρίας κατά της Κλιματικής Αλλαγής ή ενός υπό ψήφιση νομοσχεδίου που καταργεί τις φυλετικές διακρίσεις και προωθεί την ισότητα, εκεί που σηκώνει μπούγιο και μούρη, οι διαθέσιμοι καλύπτουν τις καρέκλες του πάνελ ή τις στήλες της εφημερίδας στο άψε σβήσε. 

Απλά σηκώνετε το τηλέφωνο και προσκαλείτε. Και το τσαντίρι είναι έτοιμο. Δεν χρειάζεται ούτε να ψάχνετε, ούτε να  ανησυχείτε. Οι διαθέσιμοι θα σας καλύψουν με τον καλύτερο τρόπο. Γνωρίζουν άλλωστε το θέμα σε βάθος.                           Γι΄ αυτό είναι περιζήτητοι. Και το ξέρουν. Και δεν δυσαρεστούν κανένα. Τρέχουν παντού. Ενίοτε επικρατεί συνωστισμός στην αίθουσα του μακιγιάζ γιατί είναι πολλοί οι διαθέσιμοι,  μια αστείρευτη πηγή, ένα Αρτεσιανό φρέαρ που αναβλύζει  από τα έγκατα της ανθρώπινης ματαιοδοξίας. 

Η προέλευση τους δεν είναι μυστικό. Κάθε άλλο. Προέρχονται από ένα τεράστιο επιστημονοφιλοσοφικαλλιτεχνικό ντονέρ που τους κόβει σε φέτες και τους μοιράζει σε πιάτα μιας χρήσης, ανάλογα με τις ορέξεις του κοινού. 

Θα δείτε συγγραφείς περισπούδαστους να φιλοσοφούν για τη ματαιότητα της Ύπαρξης και το ελληνικό #MeToo, θα δείτε καθηγητές πάσης φύσεως και κάθε βαθμίδας να μιλούν για την Κλιματική Αλλαγή και την αύξηση της ταρίφας, θα δείτε απόστρατους να διαφωνούν για την γεωπολιτική σημασία της Τουρκίας και τη χρήση μάσκας στις λαϊκές, θα δείτε καλλιτέχνες να υπερασπίζονται τον άλφα ή τον βήτα τη  στιγμή που δεν γνωρίζουν ούτε τον άλφα ούτε τον βήτα, θα δείτε αποτυχόντες πολιτευτές να υπεραμύνονται της Αντιπολίτευσης ή να καταφέρονται κατά της Κυβέρνησης για ψύλλου πήδημα, θα δείτε κυρίες ώριμες και κυρίες άγουρες να παίζουν με τα νεύρα του παρουσιαστή, θα δείτε εν ολίγοις πράματα και θάματα. Υπομονή να έχετε και διαθέσιμο χρόνο.

Οι διαθέσιμοι δεν είναι εθελοντές. Μη μπερδεύουμε τα πράγματα. Δεν επιτελούν κοινωνικό έργο ούτε προσφέρουν κοινωνικές υπηρεσίες. Δεν βοήθησαν τον Αθήνα 2004, ούτε παρουσιάστηκαν στο στρατό χωρίς να είναι υπόχρεοι θητείας, ούτε θυσίασαν τον εαυτό τους πέφτοντας στη φωτιά για χατίρι των συνανθρώπων τους.

Αυτό δεν σημαίνει όμως πως είναι κακοί. Το αντίθετο. Είναι μια χαρά άνθρωποι. Όπως οι περισσότεροι. Απλά έχουν ένα χούι παραπάνω. Λατρεύουν τον καθρέφτη τους. Αρέσκονται να ατενίζουν με τις ώρες το είδωλο τους. παθιάζονται με την εικόνα τους. Κι όσο η μούρη-κοινώς πρόσωπο- πουλάει κατά το κοινώς λεγόμενο, δεν πρόκειται να τους επιθυμήσουμε ποτέ.