Τι πρόκειται να αλλάξει στον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής

Νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής.
Open Image Modal
Eurokinissi

Δέκα χρόνια μετά την εκπόνηση του πρώτου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, το 2009, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής, εκπονεί ένα νέο, επικαιροποιημένο Σχέδιο, το οποίο θα παρουσιάσει τον Φεβρουάριο του 2020.

Το προηγούμενο Σχέδιο ήταν αρκετά φιλόδοξο και πολλά θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει, αν δεν μεσολαβούσε η οικονομική κρίση στη χώρα μας, που δημιούργησε ένα πεδίο περικοπών, μη αναπτυξιακό. Τα μόνα που υλοποιήθηκαν, από όσα προέβλεπε το τότε ΓΣΜΑ, ήταν η τροποποίηση κάποιων λεωφορειακών γραμμών για την τροφοδότηση των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικό, τραμ), και η υλοποίηση των δύο μεγάλων έργων, του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου και της Τηλεματικής.

Σε μια Αττική που πολλά αλλάζουν καθημερινά, όσον αφορά τις μετακινήσεις, που δημιουργούνται νέες ανάγκες για τους πολίτες, που ορισμένοι δρόμοι ασφυκτιούν από την κίνηση και που αρκετοί πολίτες που χρησιμοποιούν λεωφορεία ταλαιπωρούνται για να φθάσουν στη δουλειά τους και στο σπίτι τους, χρειάζεται με σύγχρονη ματιά στις νέες απαιτήσεις να δημιουργηθεί ένα νέο σχέδιο συγκοινωνιών που να είναι ευέλικτο, με συνδυασμένες μετακινήσεις, πιο φιλικό προς τον πολίτη και το περιβάλλον, που να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες.

Για παράδειγμα, το να ξεκινούν λεωφορεία από το κέντρο της Αθήνας προς το Περιστέρι, τη στιγμή που μπορεί η αφετηρία τους να είναι αποκεντρωμένη, καθώς υπάρχουν πολλές ενδιάμεσες στάσεις μετρό, είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει.

Ο ΟΑΣΑ, λοιπόν, σε διαβούλευση με την Πολιτεία και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πρόκειται να παρουσιάσει έτοιμη μελέτη για τις προδιαγραφές του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής, τον Φεβρουάριο του 2020.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο ΓΣΜΑ θα περιλαμβάνει προτάσεις για τη διαμόρφωση όλων των μεταφορικών δικτύων της Αττικής, με κατανομή του μεταφορικού έργου στα διαφορετικά μέσα μεταφοράς, θα αναλύει και θα επιδιώκει την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με τη χρήση νέων φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων και την προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση), θα εκτιμά την μελλοντική μεταφορική ζήτηση για διάφορα έτη-στόχους, θα αξιολογήσει εναλλακτικές προτάσεις για τα δίκτυα μεταφοράς και τη λειτουργία τους.

Εν αναμονή…