Αν πρόκειται να το ρίξουμε στο ποτό για να αποσυμπιεστούμε στις γιορτές, ας διαβάσουμε το παρακάτω

Πολυτιμότατες συμβουλές για να τα βγάλουμε πέρα με το κεφάλι ψηλά - κι ικανοποιημένοι από τον εαυτό μας.

Από άποψη στερεοτύπων, η περίοδος των γιορτών έχει να κάνει με την οικογένεια, τους φίλους, την εποχιακή διακόσμηση και τις ιδιαίτερες συνταγές (τουλάχιστον σύμφωνα με κάθε χειμωνιάτικη ταινία, σωστά;).

Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δεν είναι όλα ευχάριστα μεταξύ των αγορών για δώρα, της ολοκλήρωσης των εργασιών που έχουμε να διεκπεραιώσουμε μέχρι το τέλος του έτους, της εποχιακής συναισθηματικής διαταραχής και της μοναξιάς των διακοπών. Πολλοί άνθρωποι απ′ άκρου εις άκρον στις Ηνωμένες Πολιτείες επενδύουν στο αλκοόλ για να αποσυμπιεστούν - και όχι μόνο επειδή είναι δημοφιλείς στιγμές να μαζευτούμε, να πιούμε και να γιορτάσουμε κατά τη διάρκεια ημερών αδείας - που επιπλέον πληρώνονται.

Πέρα από το χανγκόβερ, το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ψυχικής υγείας, ηπατικά προβλήματα και διαταραχές στον ύπνο - για να μην αναφέρουμε: ακόμη και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ (μόνο) κατά τη διάρκεια των διακοπών μπορεί να είναι επιζήμια για την υγεία κάποιου. Αφού έγραψα για το ποτό για χρόνια (ως την καθημερινή μου δουλειά) και βρέθηκα για χρόνια σε πάρτι (για δουλειά και διασκέδαση), βρέθηκα έναν μήνα χωρίς ποτό ― και τότε έγραψα για τα οφέλη. Το βιβλίο μου, «The Dry Challenge: How to Lose the Booze for Dry January, Sober October, and Any Other Free Month», αναφέρεται στο πώς μπορούμε να σταματήσουμε το αλκοόλ για 29-31 ημέρες, ακόμα κι αν έχουμε διακοπές, γιορτές ή γεγονότα που μας προκαλούν άγχος στο ημερολόγιό μας.

Κατά τη διάρκεια αυτού του πρώτου «στεγνού» μήνα τον Ιανουάριο του 2017, και στα χρόνια που πέρασαν, ανακάλυψα τρόπους για να απαλλαγώ από το άγχος που δεν περιλαμβάνουν κρασί, μπύρα, οινοπνευματώδη ποτά ή κοκτέιλ. Είτε εγκαταλείψουμε οριστικά το μπουκάλι είτε απλά πιούμε λιγότερο αλκοόλ αυτές τις γιορτές, υπάρχουν πολλές επιλογές που θα μας βοηθήσουν να αποσυμπιεστούμε που δεν περιλαμβάνουν ποτό. Ας διαβάσουμε παρακάτω για μερικές συμβουλές και μικρά τρικ:

Ας θέσουμε τον τόνο για τον εαυτό μας και τους άλλους

Τα ποτά είναι ο κανόνας στα πάρτι, τα δείπνα και τις μεταμεσονύχτιες συνομιλίες με φίλους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν θυμόμαστε (τι έγινε) το βράδυ. Και το πρωί ακολουθούν τα χανγκόβερ. Αλλά δεν χρειάζεται να είναι έτσι.

Ας κάνουμε ένα σχέδιο για τον εαυτό μας. Ας οραματιστούμε πώς θα είναι οι επόμενες 24 ώρες. Αυτό σημαίνει να προγραμματίσουμε έναν πρωινό καφέ με ένα μέλος της οικογένειας, έναν φίλο ή μια προπόνηση (έτσι να αισθανόμαστε «υπόλογοι» σε περίπτωση που αλλάξουν τα σχέδιά μας).

«Πριν από το να βρεθεί ”καθαρή” από το ποτό, η Ημέρα των Ευχαριστιών είχε να κάνει με χανγκόβερ – να κοιμάμαι μέχρι το απόγευμα και να κάνω ντους ακριβώς πριν καθίσουμε για δείπνο», λέει η Ελίζα Χάλερμαν, ιδρύτρια του Recovery Management Agency. Η Χάλερμαν, η οποία είναι 20 χρόνια «καθαρή», έχει τώρα διαφορετικό πρόγραμμα αυτές τις ημέρες. Βοηθά την αδερφή της να μαγειρεύει, βλέπει ταινίες με την οικογένειά της και κάνει μια βόλτα στην παραλία το πρωί.

Εκτός από το να θέτεις προσδοκίες για τον εαυτό σου, θα πρέπει να τις θέτεις και με άλλους. Ο Κόρι Ο′ Μπράιαν, 31 ετών, δεν θυμάται την Ημέρα των Ευχαριστιών πριν γίνει «καθαρός». Τώρα, μετά από 10 χρόνια χωρίς αλκοόλ, ο χορευτής και TikToker με έδρα το Λος Άντζελες είναι ειλικρινής για τον τρόπο ζωής του. Αν του προσφερθεί ένα ποτό κατά τη διάρκεια των διακοπών (ή οποιαδήποτε στιγμή, όλο το χρόνο), λέει με ειλικρίνεια στους ανθρώπους για τη διαταραχή χρήσης του αλκοόλ (που του συνέβη)...

Ας δοκιμάσουμε μια επιλογή μακριά από το αλκοόλ

Το 2022 υπάρχει μια πληθώρα από μη αλκοολούχες μπύρες, κρασιά (συμπεριλαμβανόμενου αφρίζοντος οίνου) και «σπίριτς» για κάθε γούστο. Μπορούμε να αγοράσουμε έτοιμα, προαναμεμιγμένα κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ ή να τα ανακατέψουμε τα δικά μας στο σπίτι (αν νιώθουμε δημιουργικοί).

Ο Ο′ Μπράιαν επιλέγει τον αφρώδες μηλίτη του Μαρτινέλι σε κάθε γιορτή και γιορτή, ενώ αγαπημένο του είναι το ζεστό τσάι... Για μια γλυκιά απόλαυση, προτιμά ένα πιο νοσταλγικό ρόφημα: τη ζεστή σοκολάτα. «Η μυρωδιά και η γεύση μας κάνουν να νιώθουμε ξανά σαν παιδιά και να είμαστε χαρούμενοι με ένα γλύκισμα στο φλυτζάνι μας, λέει.

Ας ετοιμάσουμε ένα δώρο χωρίς ποτό που να μπορούμε να απολαύσουμε εμείς και όλοι οι άλλοι

Συχνά οι επισκέπτες φέρνουν μπουκάλια κρασί για τους οικοδεσπότες και τις οικοδέσποινες. Αντίθετα, εμείς μπορούμε να φέρουμε ένα πιάτο, επιδόρπιο ή κάτι άλλο που να μπορούν να απολαύσουν όλοι (συμπεριλαμβανομένων των παιδιών). Η Χάλερμαν σημειώνει ότι είναι επίσης ωραίο να φέρουμε κάτι που μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας, από το οποίο μπορούμε επίσης να επωφεληθούμε. Η έρευνα δείχνει ότι δραστηριότητες όπως η χειροτεχνία ή το ψήσιμο προάγουν την αίσθηση χαλάρωσης.

«Μπορούμε επίσης να σταματήσουμε και να αγοράσουμε ένα όμορφο μπουκέτο λουλούδια ή ένα ωραίο διακοσμητικό για το τραπέζι», λέει η Χάλερμαν. «Μπορούμε επίσης να φέρουμε κάτι διασκεδαστικό για όλους, όπως ένα παιχνίδι ή ένα τεράστιο παζλ». Πόντοι μπόνους αν βρούμε ένα πιο προσωπικό δώρο για να τιμήσουμε την ημέρα.

Ας περάσουμε την μέρα με δραστηριότητες που απασχολούν τα χέρια και το μυαλό μας

Είμαι πολυάσχολος από το φυσικό μου: η γυμναστική, το μαγείρεμα και η παρακολούθηση ταινιών κατά τη διάρκεια των διακοπών είναι ο καλύτερος τρόπος (για μένα) για να μείνω χωρίς αλκοόλ. Όσο ανόητο κι αν ακούγεται - ενώ όλοι οι άλλοι χαλαρώνουν, πίνουν, δεν κάνουν συγκεκριμένα σχέδια και αφήνουν τα ημερολόγια (με τις υποχρεώσεις τους) να «ξεκουραστούν» - τείνω να γεμίζω τις μέρες μου με διασκεδαστικά πράγματα που με απασχολούν.

«Μπορούμε να μαγειρέψουμε, να ετοιμάσουμε το τραπέζι ή να βοηθήσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τον οικοδεσπότη», λέει η Χάλερμαν. «Μου αρέσει να επικοινωνώ, να παίζω με τα παιδιά και να αφήνω όλες τις ανησυχίες των ενηλίκων (έξω) από την πόρτα...

Η καλύτερη συμβουλή του Ο′ Μπράιαν είναι να τρώμε πάντα ενώπιον όλων, μετά να συνδεθούμε με τα μέλη της επαγγελματικής μας ομάδας. «Το πιο σημαντικό θα ήταν να περνάμε χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα και να έχουμε γνήσιες και ουσιαστικές συζητήσεις», λέει. «Η ζωή μπορεί να είναι τόσο ταραχώδης και ο χρόνος που έχουμε να μοιραστούμε με αγαπημένα πρόσωπα είναι πολύτιμος».

Εάν έχουμε να δούμε κάποιον φίλο ή μέλος της οικογένειάς μας εδώ και καιρό, ας προετοιμάσουμε ορισμένα θέματα εκ των προτέρων, όπως ιστορίες που θέλουμε να μοιραστούμε, καυτές τηλεοπτικές εκπομπές της στιγμής ή τι περιμένουν όλοι την επόμενη χρονιά.

Ας τηλεφωνήσουμε σε έναν φίλο που μας στηρίζει

Για να είμαι ειλικρινής, μερικές φορές αυτές οι συμβουλές λειτουργούν άψογα (αλλά) μερικές φορές χρειαζόμαστε λίγη επιπλέον υποστήριξη - ειδικά όταν βρισκόμαστε σε άγνωστο μέρος (όπως επισκεπόμαστε την οικογένεια ενός νέου συντρόφου) ή βλέπουμε άτομα που δεν αντιλαμβάνονται τις επιλογές του τρόπου ζωής μας (εννοούμε: αντιστεκόμαστε στο ποτό).

Είναι σημαντικό να στηριζόμαστε στον κύκλο μας για ενθάρρυνση (και εκτόνωση). Το να έχουμε κάποιον να βασιζόμαστε μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο και παρήγορο, είτε αυτό σημαίνει να φέρουμε έναν φίλο μας στο δείπνο, είτε να δικαιολογήσουμε τον εαυτό μας να κάνουμε ένα τηλεφώνημα από το μπάνιο είτε να στείλουμε ένα μήνυμα από το τραπέζι.

Και του χρόνου μπορούμε πάντα να προγραμματίσουμε τις διακοπές μας διαφορετικά, αν αυτό είναι κάτι που σκοπεύουμε να κάνουμε ξανά. «Ας περάσουμε τις διακοπές μας σε ένα περιβάλλον που μας επιτρέπει να γεμίσουμε την ψυχή μας με αγάπη», λέει η Χάλερμαν.

Πήγαινε στην αρχική σελίδα
Προτείνετε μια διόρθωση