Αργεντινός ζωγραφίζει πάνω σε χαρτονομίσματα και τα μετατρέπει σε έργα τέχνης μεγαλύτερης αξίας

Τα χαρτονομίσματα της Αργεντινής έχουν χάσει τόση αξία τα τελευταία χρόνια λόγω του πληθωρισμού που ο τοπικός καλλιτέχνης Σέρχιο Γκιγιέρμο Ντίας ζωγραφίζει πάνω τους.
Open Image Modal
Τα χαρτονομίσματα της Αργεντινής έχουν χάσει τόση αξία τα τελευταία χρόνια που ο τοπικός καλλιτέχνης Σέρχιο Γκιγιέρμο Ντίας ζωγραφίζει πάνω τους!
Reuters

Τα χαρτονομίσματα της Αργεντινής έχουν χάσει τόση αξία τα τελευταία χρόνια λόγω του πληθωρισμού που ο τοπικός καλλιτέχνης, Σέρχιο Γκιγιέρμο Ντίας δεν διστάζει να ζωγραφίζει πάνω τους!

Με τον ετήσιο πληθωρισμό που πιθανότατα να άγγιξε το 100% πέρυσι, το μεγαλύτερο σε αξία χαρτονόμισμα της Αργεντινής, των 1.000 πέσος, αξίζει περίπου 5,20 ευρώ επίσημα ή μόλις 2,80 ευρώ σε παράλληλες αγορές που χρησιμοποιούνται συνήθως για να παρακάμψουν τους ελέγχους κεφαλαίων (capital controls).

 

Open Image Modal
Ο καλλιτέχνης Sergio Diaz παρεμβαίνει εικαστικά σε χαρτονομίσματα πέσος της Αργεντινής, ζωγραφίζοντας πορτρέτα χαρακτήρων από την ταινία "Χάρι Πότερ", μετατρέποντάς τα σε έργα τέχνης ενάντια στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό της Αργεντινής
STRINGER via REUTERS

 

″Στις μέρες μας είναι λογικό για μένα να ζωγραφίζω στο μεγαλύτερο χαρτονόμισμα εδώ στην Αργεντινή. Μόλις ζωγραφίσω πάνω του, μπορώ να το πουλήσω πολύ περισσότερο από ό,τι αξίζει”, είπε ο Ντίας στο Reuters.

 

Open Image Modal
Reuters

Λέει ότι ενσωματώνει τα θέματα του πληθωρισμού και της υποτίμησης του πέσο στα έργα του, τα οποία περιλαμβάνουν επίσης το χαρτονόμισμα του ενός δολαρίου των ΗΠΑ.

Open Image Modal
Ο καλλιτέχνης Σέρχιο Ντίας κρατά χαρτονομίσματα αργεντίνικων πέσος και ένα δολάριο ΗΠΑ που απεικονίζουν την ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ "Τα σαγόνια του καρχαρία" καυτηριάζοντας τον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό.
STRINGER via REUTERS

Στα χαρτονομίσματα έχει ζωγραφίσει από εικόνες από τον αστέρα του ποδοσφαίρου Λιονέλ Μέσι να σηκώνει το Παγκόσμιο Κύπελλο, μέχρι σατιρικές εικόνες για την απότομη υποτίμηση του πέσο τα τελευταία χρόνια - ένα φαινόμενο που οδήγησε το 40% του πληθυσμού της χώρας στη φτώχεια.

Open Image Modal
AGUSTIN MARCARIAN via REUTERS

Ο Ντίας είπε ότι το έργο του «αντανακλά πώς ζούμε τον πληθωρισμό, πώς αυξάνεται, και τελικά επηρεάζει πλήρως τις ζωές όλων μας και την αγοραστική μας δύναμη, σ′ αυτή την κρίση».