Κάπα Research: Ποια η σχέση της Ελληνίδας με τα social media, το κινητό και το ίντερνετ

Κάπα Research: Ποια η σχέση της Ελληνίδας με τα social media, το κινητό και το ίντερνετ
|
Open Image Modal
gradyreese via Getty Images

Ποια είναι η συμπεριφορά της Ελληνίδας στην ψηφιακή εποχή; Πως και πόσο χρησιμοποιούν τα social media, το κινητό και το ίντερνετ;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, και αρκετά άλλα, δίνει η έρευνα της Κάπα Research για τη ΣΕΚΕΕ (Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος). Η έρευνα έγινε σε 1.833 άτομα, την περίοδο Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2018. 

Όπως φαίνεται από τα στοιχεία, οι γυναίκες μπαίνουν στο ίντερνετ κυρίως από το κινητό (75%) και ακολουθεί ο σταθερός υπολογιστής (59%), ο φορητός υπολογιστής (50,5%) και το tablet (28%).

Το μεγαλύτερο ποσοστό θα ελέγξει το κινητό λιγότερο από 10 φορές ημέρα (34,5), ενώ επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό (21%) θα ελέγξει πρώτη φορά το κινητό αμέσως μόλις ξυπνήσει, ενώ ένα 19,5% θα αφήσει να περάσει μια ώρα πριν κοιτάξει το κινητό. 

Η βασική πηγή ενημέρωσης είναι το ίντερνετ (77,5%), με βασική πηγή τα ενημερωτικά sites ή τις εφαρμογές για κινητά των εφημερίδων/ περιοδικών  (50,5%), και λιγότερο από άλλα  sites στο Internet (28,5%) ή τα κοινωνικά δίκτυα όπως Twitter ή Facebook (14,0%).

Κοινωνικά δίκτυα 

Πρώτο στις προτιμήσεις των Ελληνίδων είναι το Facebook (70%) και ακολουθούν το Instagram (21,5%), το Twitter (19,5%) και το LinkedIn (9%).  

Στο Facebook μπαίνουν κυρίως για να επικοινωνήσουν με φίλους και γνωστούς (30,5%) και μετά για ψυχαγωγία (20,5%). 

Στο Twitter για να ενημερωθούν για τα γεγονότα (38%) και για να εκφράσουν την άποψή τους (35,5%).

Στο Instagram για ψυχαγωγία (51%) και για να δείξουν τα συναισθήματά τους (30,5%), ενώ στο LinkedIn για να επικοινωνήσουν με πελάτες και συνεργάτες (91,5%).

Άλλα συμπεράσματα της έρευνας 

Μια διασυνδεδεμένη κοινωνία

  • 75% των Ελλήνων χρηστών του internet με το smartphone στο χέρι, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τακτικά και αποτελεσματικά.
  • Από τα πρώτα 15’ της ημέρας έως και τα τελευταία 15’ πριν πέσουν για ύπνο, «τσεκάρουν» πολύ συχνά το κινητό τους για να παρακολουθήσουν τις ειδήσεις, να στείλουν και να λάβουν sms/emails, ή να ασχοληθούν με φωτογραφίες/βίντεο. 
  • Το διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου χαρακτηρίζεται ως χρήσιμο, εκτιμάται ότι προσφέρει ελευθερία και ότι αξίζει τα λεφτά του.
  • Το “internet των αντικειμένων” θεωρείται κάτι που θα βελτιώσει τη ζωή των ανθρώπων.
  • Οι κίνδυνοι εντοπίζονται στην παράνομη χρήση των τραπεζικών στοιχείων ή των προσωπικών δεδομένων, αλλά και στην επίδραση των ψηφιακών οθονών (υπολογιστές, smartphones, tablets) στη ζωή των παιδιών.

Η 4η βιομηχανική επανάσταση βρίσκει γυναίκες και άνδρες ίσους

-Η χρήση των νέων τεχνολογιών και η κατανάλωση των ψηφιακών υπηρεσιών είναι από τους λίγους τομείς στους οποίους δεν καταγράφεται ανισότητα ή χάσμα των δύο φύλων στη χώρα μας

• οι ψηφιακές υπηρεσίες/ προϊόντα που προσφέρουν η δημόσια διοίκηση ή οι επιχειρήσεις,

• οι ηλεκτρονικές συναλλαγές,

• το διαδίκτυο ως κύρια πηγή ενημέρωσης,

• η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα αξιοποιούνται εξίσου από γυναίκες και άνδρες.

Ωστόσο:

-Ο βαθμός εξάρτησης των δύο φύλων από τις νέες τεχνολογίες δεν είναι ο ίδιος: οι γυναίκες φαίνεται να κάνουν μια πιο λελογισμένη χρήση του διαδικτύου και των smartphones σε σχέση με τους άνδρες.

Η Ελλάδα «ψηφιακά» έτοιμη να περάσει στην επόμενη φάση

  • 67,5% των γυναικών και το 66,5% των ανδρών έκανε χρήση κάποιας ψηφιακής υπηρεσίας του δημοσίου το τελευταίο εξάμηνο μένοντας ικανοποιημένο από την παρεχόμενη υπηρεσία.
  • Το TAXIS θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «η ναυαρχίδα των δημοσίων ψηφιακών υπηρεσιών» και έπεται η ΔΙΑΥΓΕΙΑ, εφαρμογές που έχουν βελτιώσει τη σχέση κράτους-πολίτη, σύμφωνα με το 85% και το 60% περίπου των ερωτώμενων αντίστοιχα.
  • Πάνω από το 70% των ερωτώμενων κρίνει θετικά το επίπεδο των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα.