Mercedes του 1955 αλλάζει χέρια για 135 εκατομμύρια ευρώ, παγκόσμιο ρεκόρ

Τιμή σχεδόν τριπλάσια από το προηγούμενο ποσό-ρεκόρ, το 2018 για μια Ferrari 250 GTO του 1962.
|
Open Image Modal
1955 Mercedes-Benz 300 SLR 'Uhlenhaut Coupé'
SOTHEBY'S

Μια Mercedes του 1955, μοντέλο που βγήκε μόνο δύο φορές στην παραγωγή, πωλήθηκε στις αρχές Μαΐου έναντι 135 εκατομμυρίων ευρώ από τον Οίκο Sotheby’s. Είναι το υψηλότερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ για οποιοδήποτε όχημα σε δημοπρασία. 

Πρόκειται για μια Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut του 1955, που πωλήθηκε σε πολύ κλειστό κύκλο στο μουσείο της Mercedes-Benz στην Στουτγκάρδη, στο πλαίσιο συνεργασίας θυγατρικής του οίκου Sotheby’s και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η τιμή της, είναι σχεδόν τριπλάσια από το προηγούμενο ποσό-ρεκόρ, που δόθηκε το 2018 για μια Ferrari 250 GTO του 1962, η οποία είχε πωληθεί από την RM Sotheby’s έναντι 45 εκατ. ευρώ.

Open Image Modal
Ferrari 250 GTO του 1962
via Associated Press

Το αυτοκίνητο πλέον καταλαμβάνει θέση «στην πρώτη δεκάδα των ακριβότερων αντικειμένων που έχουν πωλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία», ανακοίνωσαν οι Sotheby’s.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το υψηλότερο τίμημα που καταβλήθηκε ποτέ για έργο τέχνης σε δημοπρασία, αφορά τον πίνακα «Salvator Mundi» του Λεονάρντο ντα Βίντσι, τον Νοέμβριο του 2017 έναντι 450,3 εκατομμυρίων ευρώ από τον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη.

Η Mercedes του 1955, που χαρακτηρίζεται από την RM Sotheby’s «το ομορφότερο αυτοκίνητο του κόσμου», κατατάσσεται στην 6η ή στην έβδομη θέση.

Το αυτοκίνητο πωλήθηκε σε ιδιώτη συλλέκτη που θέλησε να παραμείνει ανώνυμος με τα χρήματα να πηγαίνουν στην δημιουργία του διεθνούς «Ταμείου Mercedes-Benz» και το κέντρο κατάρτισης και εκπαίδευσης νέων ερευνητών στα πεδία του περιβάλλοντος και της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ο νέος ιδιοκτήτης, συναίνεσε το αυτοκίνητο να εκτίθεται σε ειδικές επιδείξεις για το κοινό. Το δεύτερο μοντέλο παραμένει στο μουσείο της Mercedes-Benz, στη Στουτγκάρδη.

Σύμφωνα με τον Οίκο δημοπρασιών και τον ειδικό Τύπο, η Mercedes 300 SLR, γνωστή και ως «γλάρος» (Gullwing) από την ιδιαίτερη μορφή της και τις πόρτες της που ανοίγουν προς τα πάνω, σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Ρούντολφ Ούλενχαουτ με βάση το αγωνιστικό αυτοκίνητο W196 R Grand Prix, που κέρδισε δύο παγκόσμια πρωταθλήματα της Φόρμουλας 1 (1954, 1955) με τον ιταλοαργεντινό πιλότο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο στο τιμόνι.

Όμως η Mercedes-Benz σημαδεύτηκε ανεξίτηλα από το φρικιαστικό δυστύχημα του Ιουνίου του 1955 στο ράλι Λε Μαν 24 ωρών, όταν σκοτώθηκαν ο γάλλος πιλότος Πιερ Λεβέκ και 83 θεατές, κι αποσύρθηκε για χρόνια από τα ράλι.

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ