Οδηγούμε το  Mazda MX-5 SkyActiv-G 184hp

Από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα, ever, όχι μόνο της ιαπωνικής φίρμας, αλλά γενικότερα, το οποίο επαναφέρει στο προσκήνιο την έννοια του roadster.

Από το 1989, όταν και παρουσιάστηκε, το Mazda MX-5 έχει καταφέρει να δημιουργήσει φανατικούς του είδους, αλλά και να προσφέρει σημαντικά στη φίρμα, ελέω πωλήσεων. Πρόκειται για ένα από τα πιο κλασικά roadster στην ιστορία της αυτοκίνησης, που αγαπήθηκε τόσο πολύ, που ακόμα και οι... αντίπαλοι του βγάζουν το καπέλο.

Open Image Modal
.Dimitris Balis
.

Περίπου 34 χρόνια μετά, έφτασε η ώρα για την πιο σύγχρονη εκδοχή του, αυτή που μπορεί να χαρακτηριστεί η κορυφαία βάση τεχνολογικών καινοτομιών ή σχεδιασμού και να που η Mazda το λανσάρει, μεταξύ άλλων, και στο νεότερο σήμα κατατεθέν, που δεν είναι άλλο από την μπορντό απόχρωση, την οποία έχουν υιοθετήσει και άλλα μοντέλα της.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά στο έδαφος και αυτό σε προδιαθέτει να παίξεις με την ουρά, όσο βέβαια σου επιτρέπουν τα συστήματα ασφάλειας. Δεν είναι δυνατόν να μη καθίσεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο και να μη θυμηθείς τα νιάτα σου. Στη συμπεριφορά του βοηθούν οι τροχοί των 17 ιντσών με τα κατάλληλα ελαστικά, που σε συνδυασμό με τους 184 ίππους, θα αναπολήσεις εποχές 90s...

 

Open Image Modal
.
Dimitris Balis

 

Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ένας 2λιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας τεχνολογίας Skyactiv, που προσφέρει, μάλιστα και χαμηλή κατανάλωση, μόνο που όταν αποκτάς ένα αυτοκίνητο σαν το θρυλικό ΜΧ-5, μόνο με τις τιμές της κατανάλωσης δε θα ασχοληθείς. Για να γίνει εν συνεχεία ακόμα πιο διασκεδαστική η εμπειρία οδήγησης, το στροφόμετρο βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του πίνακα οργάνων, προκειμένου να βλέπεις τη βελόνα να αυξάνει τις στροφές ανά λεπτό, ενώ ο λεβιές, συνεισφέρει κι αυτός στην παιχνιδιάρικη εμπειρία, καθώς είναι αρκετά σφικτός. 

Open Image Modal
..
Dimitris Balis

 Το αυτοκίνητο της δοκιμής ανήκε στην έκδοση Homura Dras, η οποία είναι πλούσια εξοπλισμένη και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φρένα με δαγκάνες της Brembo, αμορτισέρ Bilstein, ευφυή βοηθό πέδησης στην πόλη μπρος-πίσω (SCBS), αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, αυτόματο κλιματισμό, έξυπνο κλειδί, οθόνη πολυμέσων, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης πίσω και πολλά άλλα. 

Open Image Modal
.
Dimitris Balis

 Οι επιδόσεις του είναι 6,5 δευτ. για τα πρώτα 100χλμ./ώρα και 219χλμ./ώρα τελική, κάτι που σε κάνουν να το ωθήσεις στα όριά του μερικές φορές. Ούτως ή άλλως, οι 184 ίπποι του είναι αρκετοί για το ελαφρύ αμάξωμα, το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και γρήγορο όταν χρειαστεί και πραγματικά θα σε κάνει να γυρίσεις τον χρόνο πολύ πίσω. Είναι κατασκευασμένο για ορισμένες περιστάσεις, όπως πχ. να κατευθυνθείς προς την παραλία με ανοικτή την οροφή το καλοκαίρι ή να το πατήσεις λίγο παραπάνω για να νιώσεις την ελευθερία που σου προσφέρει.

Ένα αυτοκίνητο το οποίο λανσαρίστηκε με γνώμονα τη διασκέδαση και τα παιχνίδια, εκεί βέβαια όπου μπορείς να το κάνεις, πάντα με ασφάλεια προς όλους τους άλλους και τον εαυτό σου. 

Open Image Modal
.
Dimitris Balis