Οι προτεραιότητες του Υπουργείου Τουρισμού

Η εισήγηση της Όλγας Κεφαλογιάννη στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
Open Image Modal
Eurokinissi

Μετά τον πρωθυπουργό χθες και την κεντρική του ομιλία για τους στόχους της κυβέρνησης και τις προτεραιότητες που θέτει, σήμερα οι υπουργοί εξειδικεύουν ανά τομέα ευθύνης τους, αυτές τις προτεραιότητες.

 

Η Ολγα Κεφαλογιάννη, η υπουργός Τουρισμού, μίλησε σήμερα στη Βουλή για τέσσερις κεντρικές δεσμεύσεις -στόχους- με συγκεκριμένες δράσεις για την εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού.

Προσδιόρισε ότι κεντρικός στόχος για την επόμενη δεκαετία είναι «ισχυρός, ανταγωνιστικός, βιώσιμος τουρισμός, που  σημαίνει ισχυρή και ανταγωνιστική οικονομία, εισόδημα, θέσεις εργασίας, κοινωνική συνοχή.  Όλα αυτά όμως, πάντα με το μυαλό στο μέτρο που δεν πρέπει να χαθεί. Στις αναγκαίες ισορροπίες που πρέπει να ακολουθούν όλες τις πολιτικές μας. Η βιωσιμότητα και  η αειφορία,  είναι οι κεντρικές μας προτεραιότητες.» 

Οι βασικοί στόχοι

Εξειδικεύοντας η υπουργός είπε πως παραμετρικά οι στόχοι είναι 4 και έχουν ως εξής: η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με ολοκλήρωση της διασύνδεσης προορισμών και διάχυση επισκεπτών σε όλη τη χώρα, ο εμπλουτισμός και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, η ενίσχυση της εικόνας και της ταυτότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο διεθνές περιβάλλον και η αναβάθμιση της εθνικής τουριστικής εκπαίδευσης.

Όπως τόνισε η Ολγα Κεφαλογιάννη: «οι στόχοι υπάγονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο  συγκροτημένο, ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο, που απαντάει σε όλες τις μεγάλες ή μικρές προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο τουρισμός στο παρόν και στο μέλλον. Ένα σχέδιο, που αφορά και σχετίζεται άμεσα με τις στρατηγικές επιδιώξεις της κυβέρνησης μας. Γιατί ο ελληνικός τουρισμός, αποτελεί ένα μεγάλο και κρίσιμο κομμάτι μιας ευρύτερης στρατηγικής».

Οι προκλήσεις

Η Ολγα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι ο ελληνικός τουρισμός ενταγμένος πρωταγωνιστικά στο διεθνές περιβάλλον έχει να αντιμετωπίσει κεντρικές προκλήσεις, μεταξύ των οποίων οι εξής:

1.    Η κλιματική αλλαγή, γιατί κάθε χρόνος που περνάει, θα επηρεάζει το που και το πώς θα ταξιδεύουμε,

2.    Ο υπερτουρισμός και τα σημαντικά προβλήματα που δημιουργεί στη ζωή πολλών ανθρώπων, στη λειτουργία πολλών προορισμών, αλλά και στο ίδιο το τουριστικό μας προϊόν,

3.    Τα κρίσιμα εργασιακά ζητήματα, που συσσωρεύονται και αναζητούν επείγουσες λύσεις,

4.    Η ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων, που θα πρέπει να βρεθεί πολύ σύντομα, ένας τρόπος να κρατηθεί το μέτρο και η ισορροπία,

5.    Η εναρμόνιση με τις ψηφιακές εξελίξεις που είναι ραγδαίες και που επηρεάζουν ήδη όλη την αλυσίδα του τουριστικού προϊόντος,

6.    Η διαφοροποίηση τάσεων και προτιμήσεων ταξιδιωτών, ιδιαίτερα στην μεταπανδημική εποχή,

7.    Ο έντονος ανταγωνισμός που επανακάμπτει.

Η Ολγα Κεφαλογιάννη τόνισε, επίσης, ότι «στον τουρισμό, θα προχωρήσουμε σε τολμηρή μεταρρυθμιστική πολιτική που θα ανταποκρίνεται στις νέες, επιτακτικές ανάγκες. Ας κινηθούμε δυναμικά λοιπόν. Ας εμπιστευτούμε το πολύτιμο ανθρώπινο κεφάλαιο του ελληνικού τουρισμού. Τους επιχειρηματίες του, τους εργαζόμενους του, την τεχνογνωσία που παράγεται, τους νέους ανθρώπους που ξέρουν να δημιουργούν, όλους και όλες που αποτελούν τους συνεχιστές μια μεγάλης διαδρομής, μιας σπουδαίας τουριστικής παράδοσης.

Ας τους θωρακίσουμε με την απαιτούμενη στρατηγική κατεύθυνση. Γιατί έτσι θα κερδίσει ο ελληνικός τουρισμός το επόμενο μεγάλο στοίχημα μιας βιώσιμης και μακροχρόνιας ανάπτυξης που αποδίδει τα μέγιστα στην ελληνική οικονομία, στην ελληνική κοινωνία».