Πήρε έγκριση το υδατοδρόμιο Βόλου – δημιουργείται δίκτυο στην Πελοπόννησο

Εξελίξεις στις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων ώστε να πετάξουν υδροπλάνα εντός του 2024.
Open Image Modal
.
HELLENIC SEAPLANES

Πριν λίγες ημέρες έγραψα για το υδατοδρόμιο της Πάτμου που αδειοδοτήθηκε και είναι έτοιμο για πτήσεις υδροπλάνων.

Σειρά πήρε ο Βόλος, που έλαβε έγκριση για πτήσεις με υδροπλάνα, ενώ η Περιφέρεια Πελοποννήσου μεγαλώνει το παζλ του δικτύου υδατοδρομίων της, με την τελευταία ανάθεση για αδειοδότηση των υποδομών λειτουργίας υδροπλάνων σε Ερμιόνη, Μονεμβασιά, Γύθειο και Παράλιο Άστρος.

Σημειώνουμε ότι στην Πελοπόννησο, η Καλαμάτα και η Κυλλήνη έχουν αδειοδοτηθεί και έχουν ξεκινήσει οι κατασκευές των υποδομών για την εξασφάλιση των αδειών λειτουργίας τους, ενώ Ναύπλιο, Νέα Κίος και λίμνη Τάκα είναι στην τελική φάση αδειοδότησης τους.

Παράλληλα, έχουν εγκριθεί υδάτινα πεδία σε Ερμιόνη και Πόρτο Χέλι, από την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ενώ έχει αδειοδοτηθεί και το υδατοδρόμιο της Πάτρας, που θα είναι το κεντρικό υδατοδρόμιο της Πελοποννήσου.

Από την πλευρά της, η Hellenic Seaplanes έχει σχεδιάσει την επιχειρησιακή λειτουργία σε 12 προορισμούς (υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία) στην Πελοπόννησο μεταξύ των οποίων είναι το Κατάκολο, η Πύλος, η Ελαφόνησος, το Ξυλόκαστρο, η Λίμνη Καϊάφα, το Αίγιο, η Επίδαυρος και η Κόρινθος. 

Οι παραπάνω προορισμοί θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στο δίκτυο Πελοποννήσου καθώς μαζί με το υδατοδρόμιο της Πάτρας που είναι έτοιμο για λειτουργία θα εξυπηρετήσουν πτήσεις προς Ιόνιο, Κρήτη, Αττική,  Νότιο Αιγαίο αλλά και Στερεά Ελλάδα.

Την πίστη του στη δυναμική που φέρνει μαζί του το επενδυτικό έργο των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων ενισχύει με τις πρόσφατες δηλώσεις του ο επενδυτής Δημήτρης Ρήγας ο οποίος έχει ολοκληρώσει μαζί με την Hellenic Seaplanes το υδατοδρόμιο της Σκύρου και σκοπεύει να συμμετάσχει επενδυτικά και στο υδατοδρόμιο της Ερμιόνιδας: «…Το δίκτυο υδατοδρομίων στην Πελοπόννησο θα συμβάλλει στην τουριστική και γενικότερη οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Τα οφέλη για την κοινωνία και τον τουρισμό θα είναι πολλά και θα είμαι και εγώ ένας από τους πρωτοπόρους του τομέα αυτού…».

Ενδιαφέρον σε Βόλο, Σποράδες και Εύβοια

Όλα φαίνεται να παίρνουν το δρόμο τους και στη Θεσσαλία αναφορικά με το δίκτυο υδατοδρομίων της, καθώς ο Βόλος έλαβε έγκριση για πτήσεις   υδροπλάνων τις προηγούμενες ημέρες ενώ αναμένεται η έναρξη  κατασκευών των υδατοδρομίων στα λιμάνια της Αλοννήσου και της Σκοπέλου.

Μετά την έγκριση των πτήσεων ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΒ Α.Ε., Σωκράτης Αναγνώστου δήλωσε ότι: «Είναι αισιόδοξο το γεγονός ότι η διαδικασία κατασκευής υδατοδρομίων και για τα υπόλοιπα λιμάνια στις Σποράδες  έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και φιλοδοξούμε το 2023 να είναι η χρονιά λειτουργίας των υδροπλάνων, ώστε ο επισκέπτης  Έλληνας ή τουρίστας να γνωρίσει από κοντά την πολυχρηστικότητα και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να του προσφέρει το υδροπλάνο στην μετακίνησή του.».

Η Hellenic Seaplanes έχει «κυκλώσει» τους προορισμούς αυτούς στο πτητικό της πλάνο, όπου μαζί με το υδατοδρόμιο Σκύρου που είναι ήδη κατασκευασμένο αλλά και τους έξι προορισμούς στην Εύβοια  (Χαλκίδα, Κύμη, Κάρυστος, Αιδηψός, Ερέτρια και Αλιβέρι), βολιδοσκοπεί να ξεκινήσει τις πτήσεις της την προσεχή τουριστική σεζόν. 

Υδροπλάνα από τη Χίο μέχρι την Κρήτη

Παράλληλα εξελίξεις σημειώνονται και στο Βόρειο Αιγαίο καθώς ανακοινώθηκε η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων - ΑΕΠΟ για το υδατοδρόμιο της Χίου και πλέον απομένει η ΚΥΑ από τα αρμόδια υπουργεία ώστε το έργο να ενταχθεί επίσημα στο εθνικό δίκτυο υδατοδρομίου. Ενισχυτικά με το υδατοδρόμιο, στο «νησί της μαστίχας» έχει δρομολογηθεί και η δημιουργία υδάτινου πεδίου ενώ αντίστοιχες αδειοδοτήσεις θα λάβουν σύντομα και οι Οινούσσες, με τα Ψαρά.

Σταθερά βήματα όμως προς την ολοκλήρωσή τους κάνουν τα υδατοδρόμια/υδάτινα πεδία και άλλων προορισμών μεταξύ αυτών ο Άλιμος, η Τήνος, η Αμφιλοχία, η Μυτιλήνη, η Ιτέα και η Σητεία. Μέσα στο επόμενο διάστημα προστίθενται στο εθνικό δίκτυο τα 30 υδατοδρόμια του Νοτίου Αιγαίου που θα εξασφαλίσει την διασύνδεση όλων των νησιών του  Νοτίου Αιγαίου μεταξύ τους καθώς και με τα λιμάνια της Ελλάδας.