Βρετανία: Ερχονται τα στιγμιαία πρόστιμα για τους οδηγούς

150 μπαλόνια ανά λεπτό με επιβλαβείς χημικές ουσίες γεμίζει ένα ακινητοποιημένο όχημα σε λειτουργία.
|
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS

Οι οδηγοί που συλλαμβάνονται να αφήνουν τις μηχανές των οχημάτων τους σε λειτουργία ενώ βρίσκονται ακινητοποιημένοι είναι πιθανό να τιμωρούνται με πρόστιμο σύμφωνα με κυβερνητικά σχέδια που προσβλέπουν στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος Μάικλ Γκρόουβ δήλωσε πως υποστηρίζει πλήρως τις προτάσεις των δημοτικών συμβουλίων του Λονδίνου, που του κατατέθηκαν και ζητούν να αυξηθούν τα μέτρα αντιμετώπισης των οδηγών, που αφήνουν σε λειτουργία το οχήματος τους ενώ βρίσκονται σταματημένοι - ακινητοποιημένοι και το οποίο αυξάνει κατακόρυφα την ρύπανση, σε σχέση με αυτήν που δημιουργείται, από ένα αυτοκίνητο που κινείται.

Με τα μέτρα που ισχύουν αυτή την στιγμή, η αστυνομία μπορεί να δώσει πρόστιμο σε κάποιον οδηγό που δεν σβήνει την μηχανή του οχήματος του ενώ είναι ακινητοποιημένος, μόνο αφού του έχει γίνει παρατήρηση και συνεχίσει να αγνοεί το θέμα περισσότερο από ένα λεπτό.

Το ποσό κυμαίνεται από 20 έως 80 λίρες (23 - 92 ευρώ) ανάλογα με την περίσταση και με ποιόν τρόπο ερμηνεύουν τον νόμο οι αρχές, με τα πρόστιμα που έχει επιβάλλει ο Δήμος του Γουέστμινστερ, να μην ξεπερνάνε τα 37 από το 2017.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα του Λονδίνου, The Times, ο Μάικλ Γκόουβ, δήλωσε πως τα άμεσα πρόστιμα σε οδηγούς που επανειλημμένως έχουν παραβεί τον νόμο είναι μία λύση στο πρόβλημα, μόνο που τα δημοτικά συμβούλια θα πρέπει να διαχειριστούν ένα τέτοιο νόμο με σωστό τρόπο, ούτως ώστε να μην γίνει κατάχρηση.

Οπως αναφέρει η εφημερίδα Independent, έρευνα του δημοτικού συμβουλίου του Γουέστμινστερ δείχνει πως ένα μέσο όχημα που αφήνει σε λειτουργία τον κινητήρα ενώ είναι ακινητοποιημένο, παράγει αρκετές εκπομπές καυσαερίων, ικανές να γεμίσουν 150 μπαλόνια ανά λεπτό με επιβλαβείς χημικές ουσίες.

Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί πως τα λεωφορεία, τα ταξί, τα φορτηγά, τα αυτοκίνητα και τα οχήματα παράδοσης εμπορευμάτων είναι υπεύθυνα για περισσότερες από τις μισές θανατηφόρες εκπομπές ρύπων στον αέρα.