Η «εκνευριστική» συνήθεια στο σούπερ μάρκετ που πρέπει να κόψουμε

Αν το κάνουμε, ας το κάνουμε τουλάχιστον διακριτικά. Υπάλληλοι σούπερ μάρκετ εξηγούν τους άτυπους κανόνες.
VioletaStoimenova via Getty Images

Σε αρκετούς από εμάς έχει συμβεί καθώς περιπλανιόμαστε στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ να αρπάξουμε ένα μικρό σακουλάκι με κουλουράκια και να αρχίσουμε να μασουλάμε ή ίσως να πάρουμε μια χούφτα σταφύλια «για να δοκιμάσουμε». Κι ενώ κάποιοι το κάνουμε ίσως και τακτικά, άλλοι το βρίσκουμε ακατανόητο.

Όμως, εφόσον σκοπεύουμε να πληρώσουμε τα σνακ που τσιμπολογάμε, δεν κάνουμε κάτι κακό, σωστά; Εξαρτάται ποιον ρωτάμε.

Ορισμένοι χρήστες στο X (πρώην Twitter) βρίσκουν αυτή την συνηθισμένη πρακτική «τρομερά εκνευριστική» έως και αηδιαστική.

Για παράδειγμα, κάτω από ένα βίντεο που δείχνει την TikToker @cecilybauchmann να δίνει σε έναν ταμία στο σούπερ μάρκετ ένα άδειο δοχείο φαγητού, κάποιοι σχολιάζουν την κίνησή της ως «ντροπιαστική».

Τι πιστεύουν όμως οι ίδιοι οι υπάλληλοι του σούπερ-μάρκετ;

Η Τάλια Μακάρθι, γενική διευθύντρια πολυκαταστήματος στο Σικάγο, θεωρεί ότι είναι αποδεκτό να τρώμε είδη που δεν απαιτούν ζύγισμα, όπως τα γαριδάκια ή τα μπισκότα. Αρκεί να τα πληρώσουμε φεύγοντας.

«Ωστόσο, τρόφιμα που παρεμβαίνουν στην εμπειρία των υπόλοιπων πελατών, όπως αυτά που έχουν έντονες μυρωδιές ή αυτά που λερώνουν τους διαδρόμους, δεν πρέπει να καταναλώνονται μέσα στο σούπερ-μάρκετ», προσθέτει η ίδια.

Από νομική άποψη βέβαια, ως ιδιωτικές οντότητες, τα παντοπωλεία και τα σούπερ-μάρκετ έχουν το δικαίωμα να θεσπίζουν τις δικές τους πολιτικές για την κατανάλωση προϊόντων πριν από την αγορά. Εάν δηλαδή ένα κατάστημα έχει κανονισμό ενάντια σε αυτή την πρακτική, ένα «αθώο τσιμπολόγημα» θα μπορούσε τεχνικά να θεωρηθεί κλοπή.

«Μέχρι να πληρώσoυμε για ένα προϊόν, αυτό εξακολουθεί να ανήκει στο κατάστημα. Είναι σαν να χρησιμοποιούμε την περιουσία κάποιου χωρίς την άδειά του», εξηγεί η Μακάρθι.

ugurhan via Getty Images

Τι προστάζει η ευγένεια

«Το καλύτερο είναι να πληρώσουμε το σνακ ή το ποτό μας προτού το απολαύσουμε», συνιστά η Mέρι Μουλάλι, διευθύντρια σούπερ μάρκετ στο Βερμόντ.

Και φυσικά, φροντίζουμε να παραμείνουμε καθαροί και να διατηρήσουμε και τον χώρο καθαρό μετά την κατανάλωση του σνακ. Αυτό σημαίνει ότι δεν παρατάμε το περιτύλιγμα σε ένα τυχαίο ράφι, ούτε το δίνουμε σε έναν/μια υπάλληλο και περιμένουμε να το πετάξει εκείνος/η.

Σε ό,τι αφορά τη μαναβική, μπορούμε να τσιμπήσουμε ένα δύο σταφύλια ή φράουλες, αλλά το να φάμε μισό κιλό για «δοκιμή» είναι κάπως αγενές και φέρνει σε δύσκολη θέση το προσωπικό. Γιατί ενώ η απώλεια εσόδων από αυτά τα περιστατικά μπορεί να φαίνεται ασήμαντη για μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για τα τοπικά καταστήματα, το κόστος μπορεί να είναι αρκετά σημαντικό.

Βέβαια, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι γευστικές δοκιμές από καφάσια προϊόντων, τα οποία αγγίζουν και άλλοι άνθρωποι, είναι επικίνδυνες, καθώς τα φρούτα και τα λαχανικά στο σούπερ-μάρκετ δεν πλένονται και ως εκ τούτου, δεν είναι ασφαλή προς κατανάλωση.

Το συμπέρασμα

Ας κάνουμε στους υπαλλήλους του σούπερ-μάρκετ τη χάρη να πληρώνουμε τα σνακ μας προτού αρχίσουμε να τσιμπολογάμε. Και αν όντως επιθυμούμε να δοκιμάσουμε ένα προϊόν πριν από την αγορά, μπορούμε κάλλιστα να το ζητήσουμε ευγενικά.