11+1 πράγματα που δεν γνωρίζατε για την Bugatti

Τα Bugatti είναι ένα σύμβολο αποκλειστικότητας, κομψότητα και πολυτελές στυλ, συνδυάζοντας τόσο τις τολμηρές τεχνολογικές λύσεις όσο και ένα μοναδικό σχέδιο.
Open Image Modal
Lucas Jackson via Reuters

Η ιστορία της Bugatti ξεκινά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, από τον Ιταλό μηχανικό και σχεδιαστή Ettore Bugatti ωστόσο, αρκεί να ακολουθήσει κανείς την πορεία της γαλλικής φίρμας τα τελευταία τριάντα χρόνια ώστε να πειστεί για τη φυσική ροπής της προς το εξεζητημένο και το υπερφυσικό.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα Bugatti είναι ένα σύμβολο αποκλειστικότητας, κομψότητα και πολυτελές στυλ, συνδυάζοντας τόσο τις τολμηρές τεχνολογικές λύσεις όσο και ένα μοναδικό σχέδιο.

Σας παρουσιάζουμε 11+1 πράγματα που γνωρίζατε για την Bugatti.

 

1. Η Bugatti κατασκεύασε τρένα κατά τη δεκαετία του 1930, συμπεριλαμβανομένου ενός που ήταν το ταχύτερο στον κόσμο

Open Image Modal
Keystone-France via Getty Images

Το όνομα Bugatti μπορεί να συνδέεται κυρίως με τα υπεραυτοκίνητα, αλλά έχει κατασκευάσει και άλλα προϊόντα όλα αυτά τα χρόνια, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων αεροπλάνων και, πιο πρόσφατα, τραπεζιών μπιλιάρδου.

Η εταιρεία τη δεκαετία του 1930 κατασκεύαζε τραίνα, ή, όπως ήθελε να τα αποκαλεί, autorails. Αυτά τα οχήματα μπορεί να μην είχαν χρησιμοποιηθεί ποτέ σε ευρεία χρήση, αλλά ήταν ακόμα εντυπωσιακά, σημειώνοντας πολλαπλά ρεκόρ ταχύτητας μεταξύ 1933 και 1936.

 

2. Το εργοστάσιο της Bugatti παραλίγο να καεί - δύο φορές

Open Image Modal
Martyn Goddard via Getty Images

Το 1939, ένας από τους πρώτους κινητήρες που κατασκεύασε παραλίγο να κάψει το εργοστάσιο στο Μόλσχαϊμ μετά από δοκιμή. Το 2001, κατά τη δοκιμή του πρώτου κινητήρα της Veyron, αυτός ο κυνητήτας των 1.200 ίππων φέρεται να παρήγαγε αρκετή θερμότητα που το κτίριο του εργοστασίου κινδύνευε να καεί.

 

3. Η Bugatti έχει κερδίσει δύο φορές τις  24 ώρες του Λε Μαν

Open Image Modal
Stephane Mahe via Reuters

Η Bugatti κέρδισε το πρώτο Grand Prix του Μονακό το 1929, αλλά οι μεγαλύτεροι θρίαμβοι της μάρκας σημειώθηκαν στις 24 ώρες του Λε Μαν όπου τα αυτοκίνητα που οδηγούσε ο Ζαν Πιέρ Γουίμιλ κέρδισαν το 1937 (μαζί με τον συνοδηγό Ρόμπερτ Μπενουάζ).

Η δεύτερη νίκη έγινε στις 18 Ιουνίου του 1939 όταν η Bugatti έκανε τη μεγάλη έκπληξη στο θρυλικό γαλλικό αγώνα, ο οποίος ακόμα και εκείνη την εποχή θεωρούνταν ιδιαίτερα απαιτητικός και σκληρός. Στα χέρια των Ζαν Πιέρ Γουίμιλ και Πιέρ Βεϊρόν βρίσκονταν η αγωνιστική Βugatti Τype 57 C, την οποία έχει αναπτύξει ο μηχανικός Ζαν Μπουγκάτι, γιος του Έττορε Μπουγκάτι, ιδρυτή της Bugatti.

 

 

4. Η Bugatti παρήγαγε για λίγο ένα σεντάν με το όνομα EB 112 στα μέσα της δεκαετίας του ’90

Open Image Modal
Raphael GAILLARDE via Getty Images

Πριν εξαγοραστεί από τον όμιλο Volkswagen, η Bugatti είχε μια σύντομη θητεία στη δεκαετία του ’90 υπό την ιδιοκτησία του Ρομάνο Αρτιόλι, και κατά τη διάρκεια αυτής κατασκευάστηκε το - θρυλικό, πλέον- EB110, και το ελαφρώς λιγότερο γνωστό EB112 Concept.

Η φίρμα επιστράτευσε τον αρχιτέκτονα Τζιαμπάολο Μπενεντίνι για να σχεδιάσει το εργοστάσιο παραγωγής, το οποίο και κτίστηκε στο Καμπογκαλλιάνο, στην επαρχία Μόντενα, Ιταλία. Επίσης, για τη δημιουργία του πρώτου της μοντέλου, η εξέλιξη του οποίου ξεκίνησε το 1988, προσέλαβε τον διάσημο σχεδιαστή αυτοκινήτων Μαρτσέλλο Γκαντίνι, εξαιρετικά δημοφιλής τότε, ιδίως για τις δημιουργίες της Lamborghini Miura, της Lamborghini Countach και, λίγο μετά, της Lamborghini Diablo, που έκανε ντεμπούτο τον Ιανουάριο του 1990.

Τα πρώτα σχέδια του μοντέλου διαμορφώθηκαν το 1989, μόλις λίγους μήνες πριν την εισαγωγή της Lamborghini Diablo. Ως αποτέλεσμα της πρόσφατης τότε δουλειάς του για τη δημιουργία της Diablo, ο Γκαντίνι προσέδωσε στην Bugatti μια σχετικά παρόμοια σχεδιαστική φιλοσοφία με αυτή των μοντέλων της Lamborghini, συνδυάζοντάς την όμως και με το διαχρονικό ύφος αισθητικής των κλασικών Bugatti, με εντυπωσιακότερο παράδειγμα το ρετρό «πέταλο» στο μπροστινό ρύγχος. Παράλληλα, εφήρμοσε και τις γνωστές του σχεδιαστικές καινοτομίες, όπως τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και το γυάλινο κάλυμμα του κινητήρα στο πίσω μέρος. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd του μοντέλου παραγωγής διαμορφώθηκε στο 0,35 - νούμερο καλό για τα τότε δεδομένα.

Τελικώς, το αυτοκίνητο ονομάστηκε Bugatti EB110 και παρουσιάστηκε επίσημα σε μια σχετική τελετή στις 15 Σεπτεμβρίου 1991, στο Παλάτι των Βερσαλλιών και μπροστά από την Αψίδα της Λα Ντεφάνς, Παρίσι, ταυτόχρονα. Μάλιστα η παρουσίαση έγινε 110 ακριβώς χρόνια από τη γέννηση του Έττορε Μπουγκάτι, ιδρυτή της εταιρείας, εξ ου και η ονομασία EB110, από τα αρχικά του ιδρυτή και τον αριθμό των ετών.

 

5. Η Veyron απαιτεί 10 θερμαντικά σώματα για να διατηρήσει τη λειτουργία του τετραπλού υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα W-16

Open Image Modal
Arnd Wiegmann via Reuters

Τρία καλοριφέρ για τον κινητήρα, ενώ ένα άλλο τρίο είναι για τους ενδιάμεσους ψύκτες αέρα-υγρού, μια ξεχωριστή μονάδα για τον κλιματισμό, ένα άλλο ρυθμίζει ειδικά το λάδι κινητήρα και ένα άλλο ψύχει το λάδι κιβωτίου ταχυτήτων.

 

6. Ο “Veyron” ήταν ένας πραγματικός οδηγός αγώνων

Open Image Modal
Science & Society Picture Library via Getty Images

Ο Πιερ Βεϊρόν ήταν Γάλλος οδηγός αγώνων Grand Prix που δραστηριοποιήθηκε από το 1933 έως το 1953. Σημείωσε αρκετές νίκες, συμπεριλαμβανομένων αρκετών για την Bugatti. Τις μεγαλύτερες νίκες του της έκανε στις 24 ώρες του Λε Μαν.

 

7. Η Michelin κατασκευάσε ειδικά ελαστικά την Chiron

Open Image Modal
Sjoerd van der Wal via Getty Images

Η Michelin είναι υπεύθυνη για τα ελαστικά της Chiron τα οποία είναι φθηνότερα από αυτά της Veyron που κόστιζαν 30.000 ευρώ. Η Chiron φορά ελαστικά σε διάσταση 285/30 R20 εμπρός και 355/25 R21 πίσω, με την Bugatti να λέει πως εκτός από φθηνότερα, είναι και πιο εύκολα να αλλαχθούν, με την Veyron να απαιτεί αντικατάσταση ζαντών κάθε τρίτη αλλαγή ελαστικών, επειδή τα ελαστικά πρέπει να κολληθούν πάνω στη ζάντα, για να μην φύγουν από αυτή, κατά τη διάρκεια μιας γρήγορης επιτάχυνσης. Η αλλαγή ζαντολάστιχων στην Veyron κοστίζει 120.000 δολάρια.

 

8. Υπάρχουν 2.150.100 μίλια ανθρακονημάτων μέσα σε ένα Chiron

 

Open Image Modal
Arnd Wiegmann via Reuters

Το monocoque carbon σασί της Chiron είναι ολοκαίνουργιο και αποτελείται από 384.400 χλμ νημάτων ανθρακονήματος, προσφέροντας ακαμψία σε επίπεδα πρωτοτύπου LMP1 - 50.000 Nm ανά μοίρα - ενώ για την κατασκευή κάθε πλαισίου, απαιτούνται περίπου 4 εβδομάδες.

9. Η παραγωγή 500 Chiron εξαντλήθηκε σε μόλις πέντε χρόνια

Open Image Modal
Denis Balibouse via Reuters

10. Το σύστημα κλιματισμού υψηλής τεχνολογίας της Chiron μπορεί να δροσίσει ένα ολόκληρο διαμέρισμα.

 

Το σύστημα κλιματισμού ισχύος 10 kW που βρίσκουμε μέσα σε μια Bugatti Chiron , θα ήταν ικανό να ψύξει ένα διαμέρισμα με εμβαδόν 80 τετραγωνικά μέτρα! Περιλαμβάνει ένα δίκτυο ψύξης της καμπίνας, ροή αέρα, ηλεκτρικά συστήματα, ηλεκτρονικά, δύο μονάδες air condition και μια κεντρική μονάδα ελέγχου, εξασφαλίζοντας την ιδανική θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος ανεξαρτήτως συνθηκών. Ενδεικτικά, το συνολικό μήκος των γραμμών του φτάνει τα 9,5 μέτρα, λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα στο κέντρο.

Open Image Modal
Arnd Wiegmann via Reuters

11. Η Chiron χρησιμοποιεί φρένα 3-D-printed

 

Oι δαγκάνες μονομπλόκ από τιτάνιο οκτώ εμβόλων είναι οι πρώτες δαγκάνες που κατασκευάζονται σε εκτυπωτή 3-D. Όχι μόνο είναι ελαφρύτερα κατά 40% από τα παραδοσιακά φρένα από αλουμίνιο, αλλά είναι επίσης η μεγαλύτερη και ισχυρότερη δαγκάνα φρένων που τοποθετείται σε αυτοκίνητο παραγωγής.

 

12. Το όνομα της Chiron προέρχεται από τον Louis Alexandre Chiron

Open Image Modal
GP Library via Getty Images

Το όνομα προέρχεται από τον Louis Alexandre Chiron, τον εργοστασιακό οδηγό της Bugatti κατά τη διάρκεια του 1920 και του 1930, ένας οδηγός που σύμφωνα με την Bugatti, ήταν ο καλύτερος οδηγός αγώνων του κόσμου στην εποχή του, και πως το όνομά του είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ιστορία της Bugatti, από οποιονδήποτε άλλο οδηγό αγώνων.