Άκρως εντυπωσιακό το νέο Renault 5 E-Tech electric

Με απόλυτα συμπαγείς διαστάσεις, θα είναι διαθέσιμο από το 2025 με δύο εκδόσεις ισχύος και δύο εκδόσεις μπαταρίας.
Open Image Modal
Renault

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που άνοιξε την περασμένη Δευτέρα τις πύλες της, η Renault είχε την τιμητική της καθώς από τη μια το ηλεκτρικό Scenic ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της χρονιάς» 2024 και από την άλλη παρουσίασε το Renault 5 E-Tech electric.

Ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο με άκρως εντυπωσιακή σχεδίαση και απόλυτα συμπαγείς αναλογίες. 

Διασκεδαστικό, εμβληματικό, καινοτόμο και σε αρμονία με τη σύγχρονη εποχή, το Renault 5 επιστρέφει ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Το αρχικό Renault 5 πούλησε πάνω από 5,5 εκατομμύρια μονάδες σε πέντε ηπείρους από το 1972 έως το 1985, ενώ ήταν διαθέσιμο και σε ηλεκτρική έκδοση ήδη από το 1974. 

Open Image Modal
Renault

Μπορεί τα χρόνια να πέρασαν, εντούτοις το Renault 5 E-Tech electric διατήρησε τις συμπαγείς διαστάσεις του παλιού, μολονότι βασίζεται σε νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα. Με μεγάλους τροχούς 18 ιντσών σε κάθε γωνία του αμαξώματος και ελάχιστους προβόλους, έχει μήκος κάτω από 4 μέτρα (3,92 μέτρα) και φαρδιά μετατρόχια (1,55μ. μπροστά και 1,53μ. πίσω). Παράλληλα, το βελτιστοποιημένο μεταξόνιο (2,54μ.) υπόσχεται γενναίο εσωτερικό, ενώ το πλάτος (1,77μ.) δίνει τον σωστό όγκο και το ύψος (1,50μ.), είναι μόλις 6 εκατοστά ψηλότερα από το Clio.

Στην καμπίνα, η εντυπωσιακά μοντέρνα σχεδίαση των καθισμάτων είναι εμπνευσμένη από το εμβληματικό R5 Turbo, με το χαρακτηριστικό σχήμα H, ενώ η ταπετσαρία τζιν συνεισφέρει κομψά στη διασκεδαστική φύση του Renault 5 E-Tech electric. Κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά (PET) μπουκάλια νερού, αυτό το τζιν ύφασμα χρησιμοποιείται στα καθίσματα, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών στην έκδοση Techno.

Open Image Modal
Renault

Μια διπλή οριζόντια οθόνη δίνει μια σύγχρονη, υψηλής τεχνολογίας, διασκεδαστική εμφάνιση στο εσωτερικό του Renault 5 E-Tech. Απέναντι στον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, ενώ και η κεντρική οθόνη πολυμέσων είναι επίσης 10 ιντσών. 

Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις, και με τη μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, το πορτ-μπαγκάζ χωρά 326 λίτρα αποσκευών, με τις πλάτες των τριών πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνουν διαιρούμενες 60-40. Επιπλέον χωρητικότητα αποθήκευσης 19 λίτρων παρέχεται από διάφορα μέση μέσα στην καμπίνα. 

Open Image Modal
Renault

Τώρα, με κύκλο στροφής μόλις 10,3 μέτρα, είναι ιδιαίτερα ευέλικτο στην πόλη. Η πίσω ανάρτηση διαθέτει γεωμετρία πολλαπλών συνδέσμων, που παλαιότερα προοριζόταν για οχήματα που βρίσκονται πιο ψηλά στην αγορά, για πιο δυναμική απόδοση σε σφιχτές στροφές και μεγαλύτερη σταθερότητα στις μεγαλύτερες. 

Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές κινητήρων και δύο επιλογές μπαταρίας ιόντων λιθίου: κινητήρας ισχύος 110 kW (150 hp / 245 Nm) που συνδυάζεται με μπαταρία 52 kWh με αυτονομία έως και 400 χλμ. και κινητήρας ισχύος 90 kW (120 ίπποι / 225 Nm) που συνδυάζεται με μπαταρία 40 kWh με αυτονομία έως και 300 χλμ. Αρχικά θα διατίθεται με την πρώτη επιλογή κινητήρα – μπαταρίας.

Για την έκδοση 110 kW, το Renault 5 E-Tech electric επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα.