Η «Live» μουσική σκηνή της Βρετανίας διανύει την πιο χρυσή της εποχή

Αποτελεί ένα από τα καλύτερα εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας, με τα έσοδα στο σύνολο τους, να ανέρχονται στα 2,7 δισεκατομμύρια λίρες (3,15 δις ευρώ).
Open Image Modal
Οι Rolling Stone,αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα brand names της Live Βρετανικής μουσικής σκηνής. Εδώ, σε συναυλία, στο Ρόουζ Μπόουλ της Πασαντίνα, στην Καλιφόρνια, στις 22 Αυγούστου, 2019.
Chris Pizzello/Invision/AP

Η αξία της «Live», Βρετανικής μουσικής σκηνής, εκτινάχθηκε στα ύψη, αγγίζοντας το 1,1 δισεκατομμύρια λίρες (1,28 δις ευρώ), για το 2018, καθώς χιλιάδες κόσμος ακολούθησε ονόματα όπως οι  Εντ Σίραν, Σαμ Σμιθ και Ρόλινγκ Στόουν στις συναυλίες τους.

Η συμβολή της μάλιστα θεωρείται καθοριστική στο σύνολο της Βρετανικής οικονομίας. Εκτός από τις συναυλίες, εντός και εκτός Βρετανίας, μεγάλο ρόλο είναι και αυτό που ονομάζεται «Μουσικός Τουρισμός». Τα ποσά που ξοδεύουν οι τουρίστες σε στέγη και φαΐ υπολογίζεται στα 5,2 δισεκατομμύρια λίρες (6,1 δις ευρώ).

Οσο για τον κόσμο που ταξιδεύει για να παρακολουθήσει τις συναυλίες, είτε μιλάμε για ντόπιους είτε για όλους όσοι έρχονται από το εξωτερικό, τα νούμερα αυξήθηκαν, καθώς από τα 10,9 εκατομμύρια του 2017, πήγαμε στα 11,2 εκατομμύρια το 2018.

«Τα Live είναι στο υψηλότερο επίπεδο και συνεχίζουν να προσελκύουν κόσμο τόσο από το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και από το εξωτερικό», δήλωσε ο Μάικλ Ντάχερ, διευθύνων σύμβουλος της UK Music, του οργανισμού που εκδίδει την ετήσια έκθεση της μουσικής βιομηχανίας.

Η γενικότερη παρουσία του κόσμου στο σύνολο των συναυλιών, παρέμεινε στα 24,9 εκατομμύρια, ενώ αυτός των φεστιβάλ σημείωσε άνοδο της τάξης του 23%, τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει φτάσει τα 4,9 εκατομμύρια θεατές για το 2018.

Οσο για την Σκωτία, αυτή είναι που σημείωσε την μεγαλύτερη άνοδο αγγίζοντας το 38% με 1,1 εκατομμύρια θεατές. Βοήθεια που προήλθε σημαντικά από τα «Summer Sessions», της Γλασκώβης.

Το Λονδίνο παραμένει η πιο δημοφιλής πόλη στον «Μουσικό Τουρισμό», με 2,8 εκατομμύρια επισκέπτες, που συρρέουν στην πρωτεύουσα προκειμένου να παρακολουθήσουν φεστιβάλ, όπως το Wireless και το Lovebox.

Ταυτόχρονα οι 45,530 θέσεις εργασίας που προκύπτουν, αποτελούν νούμερο ρεκόρ, με τον χώρο στο σύνολο του, να απασχολεί 190,935 άτομα, το υψηλότερο που υπήρχε ποτέ, στην μουσική βιομηχανία.

Τέλος θα πρέπει να αναφερθεί, πως σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του «Music by Numbers», η Βρετανική μουσική, αποτελεί ένα από τα καλύτερα εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας, με τα έσοδα στο σύνολο τους, να ανέρχονται στα 2,7 δισεκατομμύρια λίρες (3,15 δις ευρώ). 

Οπως αναφέρει ο Μάικλ Ντάχερ, σημαντικό ρόλο στα υψηλά νούμερα, έπαιξε το γεγονός πως οι πολιτικοί δεν επέτρεψαν στο Brexit, να θέσει εκτός τροχιάς την συμβολή της μουσικής βιομηχανίας στην οικονομία της χώρας.

«Αντιμετωπίζουμε πολλές προκλήσεις για να εξασφαλίσουμε ότι η μουσική βιομηχανία θα είναι ζωντανή. Πρέπει απαραιτήτως να μεριμνήσουμε ούτως ώστε  ο αντίκτυπος του Brexit δεν θα θέσει σε κίνδυνο την δημιουργία των ταλέντων, ακριβώς τώρα που θα πρέπει να υποστηρίξουμε τα καλύτερα βρετανικά ταλέντα σε όλο τον κόσμο».

 

Πηγή: The Guardian