Εκλεισε η ψαλίδα των πωλήσεων ΙΧ 2022 – 2021

Στο μόλις -1,1% η διαφορά με τα SUV – Crossover να κατέχουν το 53,8% της αγοράς
Open Image Modal
Φωτογραφία αρχείου.
deepblue4you via Getty Images

Εξομαλύνεται η κατάσταση στις παραδόσεις οχημάτων από τα εργοστάσια προς τους εισαγωγείς και κατ’ επέκταση προς τους τελικούς πελάτες.

Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, τον Αύγουστο του 2022 ταξινομήθηκαν 8.659 νέα ΙΧ, ήτοι +39,7% έναντι του Αυγούστου 2021, με αποτέλεσμα το 8μηνο του 2022 να υπολείπεται σε ταξινομήσεις μόλις -1,1% έναντι του περσινού 8μήνου, με 74.331 μονάδες (75.146). Ανοδο στις ταξινομήσεις είχαμε και στα φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, με αποτέλεσμα η διαφορά 8μηνου φέτος, από πέρυσι, να είναι στο -6,3%, ενώ τα λεωφορεία είναι πολύ χαμηλά, στο -45,9%.

Εξάλλου, όσον αφορά τα αμαξώματα, παρατηρούμε ότι το 53,8% των πωλήσεων είναι SUVCrossover (45,9% πέρυσι). Επιμέρους, η κατηγορία B SUV (T-Roc, Yaris Cross, Stonic, 2008 κ.ά.) κατέχει το 25,5%, η C SUV (CH-R, Duster, Tucson, GLA) το 21,7%, η D SUV (Kodiaq, RAV4, GLC, XC60), το 4% και η A SUV (Aygo X, Ignis) το 1,8%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα σπορ αυτοκίνητα εξαφανίστηκαν, με μόλις 0,2% μερίδιο, όπως και τα πολυμορφικά MPV με 0,1%.

Οσον αφορά στο καύσιμο, τα αμιγώς βενζινοκίνητα βρίσκονται στο 47,2% (51,4% το 8μηνο του 2021), τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα στο 15,3% (18,0%), τα υβριδικά στο 27,1% (22,1%), τα επαναφορτιζόμενα Plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά στο 7,1% (5,6%), τα φυσικού αερίου στο 0,6% (1,3%) και τα υγραερίου – διπλού καυσίμου στο 2,6% (1,6%). Αυτό καταδεικνύει ότι όσο η υβριδική τεχνολογία διεισδύει στα νέα μοντέλα, τόσο τα αμιγώς βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα, θα μειώνονται.