Fastly: Αποδίδει σε σφάλμα λογισμικού τη βλάβη που υπέστησαν ιστότοποι μέσων ενημέρωσης παγκοσμίως

Το πρόβλημα προκλήθηκε μετά από αλλαγή ρυθμίσεων ενός αγνώστου χρήστη.
Open Image Modal
Φωτο αρχείου
Getty Images

Η Fastly, η εταιρεία cloud computing που ευθύνεται για την τεράστια βλάβη που σημειώθηκε χθες Τρίτη στους ιστότοπους πολλών ειδησεογραφικών μέσων σε όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από κάποιο σφάλμα λογισμικού (bug) όταν ένας από τους πελάτες της άλλαξε τις ρυθμίσεις του λογαριασμού του.

Η διακοπή στις ιστοσελίδες κορυφαίων μέσων ενημέρωσης την Τρίτη έθεσε ερωτήματα στις εταιρείες υποδομών σχετικά με την εξάρτηση των κολοσσών μέσων ενημέρωσης και άλλων μεγάλων εταιρειών από το διαδίκτυο. Το ζήτημα της Fastly «έριξε» ιστοτόπους με υψηλή επισκεψιμότητα, συμπεριλαμβανομένων παρόχων ειδήσεων όπως το «The Guardian» και οι «New York Times», καθώς και βρετανικούς ιστοτόπους, όπως το Reddit και η Amazon.

«Αυτή η διακοπή ήταν ευρεία και σοβαρή και λυπούμαστε πραγματικά για τον αντίκτυπο στους πελάτες μας και σε όλους όσους βασίζονται σε αυτούς», λέει η εταιρεία σε δημοσίευση. Περαιτέρω αναφέρει ότι το πρόβλημα έπρεπε να είχε προβλεφθεί.

Η ανάρτηση της εταιρείας έδωσε ένα χρονοδιάγραμμα των γεγονότων και υποσχέθηκε να εξετάσει και να εξηγήσει γιατί η Fastly απέτυχε να εντοπίσει το σφάλμα λογισμικού κατά τη διάρκεια της διαδικασίας δοκιμής.

Πρόσθεσε ότι το σφάλμα βρισκόταν σε μια ενημέρωση λογισμικού που στάλθηκε στους πελάτες στις 12 Μαΐου, αλλά δεν ενεργοποιήθηκε έως ότου ένας άγνωστος πελάτης πραγματοποίησε αλλαγές ρυθμίσεων, προκαλώντας τη δυσλειτουργία του προγράμματος η οποία επηρέασε το 85% του δικτύου της Fastly.

Η εταιρεία εντόπισε το πρόβλημα ένα λεπτό αφού σημειώθηκε, στις 12:47 ώρα Ελλάδας και οι τεχνικοί της το έλυσαν στις 13:27. «Μέσα σε 49 λεπτά το 95% του δικτύου μας λειτουργούσε κανονικά», εξήγησε η Fastly.