Μαρκ Ζούκερμπεργκ: Το Facebook «έκανε λάθη» στην υπόθεση της Cambridge Analytica

Μαρκ Ζούκερμπεργκ: Το Facebook «έκανε λάθη» στην υπόθεση της Cambridge Analytica
Open Image Modal
Stephen Lam / Reuters

Ο διευθύνων σύμβουλος της Facebook Inc Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε σήμερα ότι η εταιρεία-κολοσσός των social media υπέπεσε σε σφάλματα που επέτρεψαν δεδομένα χρηστών να καταλήξουν στην εταιρεία αναλύσεων Cambridge Analytica, ενώ δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές.

Στην πρώτη του τοποθέτηση μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου διαρροής προσωπικών δεδομένων, ο Ζάκερμπεργκ επισήμανε, μια ανάρτησή του στο Facebook, ότι η εταιρεία «έκανε λάθη, υπάρχουν πολλά που πρέπει να κάνουμε και πρέπει να επιταχύνουμε (τους ρυθμούς μας) και να τα κάνουμε».

«Το Facebook ”γνώριζε” από το 2011 για τη διαρροή των δεδομένων»

To Facebook είχε προειδοποιηθεί από το 2011 για τα «παραθυράκια» στο σύστημα διασφάλισης των δεδομένων των χρηστών του που αξιοποίησε η βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica (CA), η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο του σκανδάλου με τη συλλογή εκατομμυρίων δεδομένων χρηστών, όμως είχε διαβεβαιώσει ότι δεν είχε κανένα λόγο να αλλάξει τη μέθοδό του, υποστήριξε σήμερα ένας ακτιβιστής από την Αυστρία, που μάχεται για την προστασία των προσωπικών στοιχείων των χρηστών.

Ο Μαξ Σρεμς, δικηγόρος που έφερε πολυάριθμες υποθέσεις ενώπιον των ευρωπαϊκών δικαστηρίων με στόχο την ενίσχυση της προστασίας των δεδομένων των χρηστών, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι οι μέθοδοι αξιοποίησης των δεδομένων που βρίσκονται στο επίκεντρο του σκανδάλου, το οποίο συγκλονίζει σήμερα το Facebook ήταν ακριβώς οι ίδιες με εκείνες που καταγγέλθηκαν σε μια αγωγή, η οποία είχε κατατεθεί το 2011 στην Ιρλανδική Αρχή Προστασίας των Δεδομένων.

Το Facebook βρίσκεται αντιμέτωπο με θύελλα αντιδράσεων από τη στιγμή που η εταιρεία CA κατηγορήθηκε ότι συνέλεξε χωρίς τη συγκατάθεσή τους τα δεδομένα 50 εκατομμυρίων χρηστών του για να αναπτύξει ένα λογισμικό που θα επέτρεπε να προβλεφθεί και επομένως να επηρεαστεί η ψήφος του εκλογικού σώματος και το οποίο θα χρησιμοποιείτο υπέρ της προεκλογικής εκστρατείας του Ντόναλντ Τραμπ.

Ο Σρεμς είπε πως όπως το 2011, είχε το 2012 μια συνάντηση διάρκειας 7 ωρών με τους εκπροσώπους του Facebook για να συζητήσουν τις ανησυχίες που προκαλεί η χρήση τέτοιου είδους εφαρμογών, όμως οι εκπρόσωποι του κολοσσού των social media τον διαβεβαίωσαν ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα.

«Είπαν με κατηγορηματικό τρόπο ότι, όπως εκείνοι το βλέπουν, χρησιμοποιώντας το δίκτυο, συναινείτε σε μια κατάσταση όπου άλλα πρόσωπα μπορούν να εγκαταστήσουν μια εφαρμογή και να περισυλλέξουν τα δεδομένα σας» συμπλήρωσε ο Σρεμς.

Το Facebook δεν διαθέτει κανένα μέσο για να γνωρίζει εάν οι εταιρείες που παίρνουν τις πληροφορίες αυτές εφαρμόζουν πιστά τους κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων, πρόσθεσε ο ίδιος.

«Υπάρχουν χιλιάδες άλλες εφαρμογές που πιθανόν κάνουν το ίδιο πράγμα, ο μοναδικός λόγος για τον οποίο εμείς μιλάμε για αυτό είναι ότι (η υπόθεση) συνδέεται με τον Τραμπ. Όμως, ενδεχομένως δεν πρόκειται για τη σοβαρότερη υπόθεση» σύμφωνα με τον ίδιο.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)