Νέες ταινίες: «Υψηλή Ραπτική» με υπογραφή Dior και Χαβιέ Μπαρδέμ στο «Τέλειο Αφεντικό»

Οι πέντε ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 16 Ιουνίου και τα δύο κλασικά φιλμ που προβάλλονται σε επανέκδοση στα θερινά.
Open Image Modal
«Υψηλή Ραπτική»
Odeon

Η υπέροχη Έμα Τόμσον στον ρόλο μίας χήρας που στα 55 βρίσκει επιτέλους το θάρρος να αναζητήσει το δικαίωμα στην απόλαυση, ο Χαβιέ Μπαρδέμ στη (μαύρη) κωμωδία «Το Τέλειο Αφεντικό» που σάρωσε στα ισπανικά Όσκαρ, στα ταμεία, αλλά και στις κριτικές, και μία γεύση από «Υψηλή Ραπτική», με την υπογραφή Dior -τα κοστούμια και τα σκηνικά της ταινίας της Σιλβί Οχαγιό επιμελήθηκε ο ιστορικός οίκος.

Και ακόμη, δύο αγαπημένα κλασικά φιλμ, η απίθανη κωμωδία του Μπίλι Γουάιλντερ «Μερικοί το Προτιμούν Καυτό» και το θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ «Ο Άγνωστος του Εξπρές» που προβάλλονται στα θερινά σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες.

«Υψηλή Ραπτική»

Η Έσθερ είναι στο τέλος της καριέρας της ως βασική σχεδιάστρια μόδας στο εργαστήριο της Dior Avenue Montaigne. Μία μέρα, ένα εικοσάχρονο κορίτσι, η Τζέιντ, της κλέβει τη τσάντα στο μετρό. Αντί να καλέσει την αστυνομία η Έσθερ αποφασίζει να φροντίσει την Τζέιντ. Βλέπει σε εκείνη την πιθανότητα να της μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις της, την τέχνη της ραπτικής, τον μοναδικό της πλούτο. Στον τρελό κόσμο της Υψηλής Ραπτικής που ο υπέρμετρος ανταγωνισμός είναι καθημερινότητα η Έσθερ θα ξεπεράσει τον εαυτό της και θα αλλάξει τα στερεότυπα.

Τα κοστούμια και τα σκηνικά της ταινίας επιμελήθηκε ο οίκος Dior.

Με το που πρότεινε η σκηνοθέτις Σιλβί Οχαγιόν την ιδέα της ταινίας, ο γνωστός Οίκος Μόδας δέχτηκε, βάζοντας ως μοναδικό όρο να διαβάσουν το σενάριο. Ύστερα, αποδείχθηκαν εξαιρετικά συνεργάσιμοι, επιτρέποντάς της να επισκεφθεί τα ατελιέ, ώστε να δει από πρώτο χέρι τη δουλειά. Σκοπός της Οχαγιόν δεν ήταν να μάθει τις τυπικές πληροφορίες που συναντά κανείς στα βιβλία, αλλά τα μυστικά του επαγγέλματος, τις μικρές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.

Παίζουν Ναταλί Μπαγιέ, Λίνα Κουντρί, Πασκάλ Αρμπιλότ. 

«Το Τέλειο Αφεντικό»

Ο Μπλάνκο είναι ο χαρισματικός ιδιοκτήτης μιας οικογενειακής επιχείρησης που επιδιώκει να κερδίσει έναν διαγωνισμό «Επιχειρηματικής Αριστείας». Όλα πρέπει να είναι τέλεια. Αλλά η εικόνα της τέλειας εταιρίας καταρρέει καθώς ο Μπλάνκο πρέπει να διαχειριστεί μια σειρά από έκρυθμες καταστάσεις, όπως την εκδικητικότητα ενός απολυμένου υπαλλήλου, την κατάθλιψη του διευθυντή, και το ξεμυάλισμα ενός φιλόδοξου ειδικευόμενου. Προκειμένου να κερδίσει τον διαγωνισμό, το «τέλειο αφεντικό» εισβάλει απροκάλυπτα στις ιδιωτικές ζωές των υπαλλήλων του πυροδοτώντας μια αλυσιδωτή αντίδραση με ολέθριες συνέπειες.

Η κωμωδία του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, τέταρτη ταινία του σκηνοθέτη, ο οποίος συνεργάζεται και πάλι με τον Χαβιέ Μπαρδέμ, έκανε εισπρακτική επιτυχία στην Ισπανία και σάρωσε στα βραβεία Goya (σημειώνοντας ρεκόρ με 20 υποψηφιότητες σε 17 κατηγορίες και κερδίζοντας έξι βραβεία) της Ισπανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Παίζουν Χαβιέρ Μπαρδέμ, Μανόλο Σόλο, Αλμουντένια Αμόρ.

«Καλή Τύχη Λίο Γκράντε»

Η Νάνσι Στόουκς είναι μία συνταξιούχος εκπαιδευτικός, που λαχταρά λίγη δράση και σεξ. Καλό σεξ. Παρόλο που ο σύζυγός της, Ρόμπερτ, ήταν καλός σύντροφος, δεν ήταν ποτέ καλός εραστής. Ο ίδιος πλέον δεν βρίσκεται στη ζωή και η Νάνσι αναζητά την περιπέτεια με τον Λίο Γκράντε, έναν σεξεργάτη.

Ούτε που φανταζόταν πως θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν πέραν της συνεύρεσής τους, όμως η Νάνσι νομίζει ότι της αρέσει. Και ακριβώς το ίδιο αισθάνεται και αυτός για εκείνη. Μετά από κάθε ραντεβού η δυναμική τους μεταβάλλεται και οι μάσκες πέφτουν.

Η αφοπλιστική Έμα Τόμσον αναλαμβάνει έναν ακόμα απαιτητικό ρόλο στη μέχρι τώρα σαρωτική καριέρα της και πρωταγωνιστεί με τον Ντάριλ ΜακΚόρμακ (The Wheel of Time) σε μία απολαυστική, αστεία και συγκινητική ταινία για τη σεξουαλικότητα και τα στερεότυπα που μας παγιδεύουν.

Όπως αναφέρει η σκηνοθέτις Σόφι Χάιντ για αυτή την ιδιαίτερη ρομαντική κομεντί «η ταινία είναι μία υπενθύμιση ότι κάποιος άσχετος μπορεί να σε απελευθερώσει από τα όρια σου με έναν μικρό αλλά σημαντικό τρόπο. Και αυτή η αναζήτηση της οικειότητας και της σύνδεσης μπορεί να αποδειχθεί πανίσχυρη και απαραίτητη».

«Επιστροφή στην Κανονικότητα»

Η ταινία του Κώστα Κολημένου «Επιστροφή στην Κανονικότητα» γράφτηκε τις μέρες της καραντίνας και είναι εμπνευσμένη από την υπαρξιακή κατάρρευση του σύγχρονου τρόπου ζωής αλλά ταυτόχρονα και της γενικότερης έννοιας της «ελευθερίας». Πρόκειται για την ιστορία μιας νεαρής Ελληνίδας, που φεύγει από το Λονδίνο, για να περάσει τις εβδομάδες του εγκλεισμού, στο ακριβώς αντίθετο άκρο, στο χωριό. Ο τρόπος ζωής της βίαια αλλάζει και τα πρόσωπα που συναντά, θα τη φέρουν πρόσωπο με πρόσωπο με την φύση της, πρωτόγονη ως δημιούργημα, ως τρόπο ζωής, ως ερωτική ύπαρξη.

Παίζουν Κωνσταντίνα Τσιούρη, Αντώνης Μουλάς, Σελένα Προδρομίδου, Κώστας Κολημένος, Πάνος Κοριζής.

«Lightyear»

«Στο άπειρο κι ακόμη παραπέρα». To origin story του θρυλικού αστροναύτη Buzz Lightyear, του ήρωα που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε στο «Toy Story», ενέπνευσε το παιχνίδι, και κέρδισε γενιές θαυμαστών, σε σκηνοθεσία του βετεράνου animator της Pixar, Άνγκους ΜακΛέιν.

Το διαστημικό ταξίδι του Μπαζ Λάιτγιαρ με το πολυπληθές πλήρωμά του καταλήγει, από δικό του σφάλμα, με το διαστημόπλοιό τους καθηλωμένο σε έναν αφιλόξενο πλανήτη. Όσο τα χρόνια περνάνε, ο Μπαζ αναζητά έναν τρόπο να διορθώσει το λάθος του. Όμως, ο χρόνος περνάει για τον καθένα διαφορετικά.

Στα ελληνικά ακούγονται οι: Ορφέας Αυγουστίδης, Ξένια Ντάνια, Βασίλης Παπαστάθης, Jerome Kaluta, Τέτα Κωνσταντά, Κώστας Δαρλάσης, Ίντρα Κέιν, Αρετή Πασχάλη, Σωτήρης Δούβρης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Κωνσταντίνος Κλαυδιανός.

Επανεκδόσεις

«Ο Άγνωστος του Εξπρές»

Σε ένα τρένο, ο Γκάι, ένας τενίστας με προβλήματα γάμου, προσποιείται ότι βρίσκει την ιδέα του άγνωστου συνταξιδιώτη του, Μπρούνο, διασκεδαστική: Ο ψυχοπαθής Μπρούνο του προτείνει να «ανταλλάξουν» δολοφονίες -να σκοτώσει εκείνος τη σύζυγο του Γκάι και ο Γκάι τον πατέρα του Μπρούνο, ώστε κανείς από τους δύο να μην είναι ύποπτος. Τα πράγματα όμως βγαίνουν γρήγορα εκτός ελέγχου, όταν ο Μπρούνο πραγματικά σκοτώνει τη γυναίκα του Γκάι, καταδιώκοντάς τον μέχρι να ανταποδώσει.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 70 χρόνων, το νουάρ αριστούργημα του Άλφρεντ Χίτσκοκ, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ, έρχεται ξανά στις οθόνες των θερινών σινεμά, με νέα, ψηφιακά επεξεργασμένη κόπια υψηλής ανάλυσης, που αναδεικνύει τα υπέροχα κοντράστ σκοταδιού και φωτός, αθωότητας και ενοχής σε όλη την ταινία, που έλαβε υποψήφια για Όσκαρ Φωτογραφίας.

Η ταινία κατέλαβε την 32η θέση στη λίστα με τα 100 καλύτερα θρίλερ όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, ενώ ο Χίτσκοκ προτάθηκε επίσης για το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας από το Σωματείο των Σκηνοθετών της Αμερικής.

Παίζουν Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, Ρόμπερτ Γουόκερ, Ρουθ Ρόμαν. 

«Μερικοί το Προτιμούν Καυτό»

Ο Τζο και ο Τζέρι, ένας σαξοφωνίστας και ένας μπασίστας που προσπαθούν να βγάλουν τα προς το ζην στο παγωμένο Σικάγο, γίνονται μάρτυρες ενός πολύνεκρου μαφιόζικου χτυπήματος, κι έτσι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν άμεσα την πόλη επιβιβαζόμενοι σε ένα τρένο -μόνο που όταν κατεβαίνουν από αυτό, είναι πλέον η Τζοζεφίν και η Δάφνη, τα δύο νέα μέλη ενός γυναικείου συγκροτήματος που περιοδεύει στο Μαϊάμι.

Ερωτεύονται την τραγουδίστρια του συγκροτήματος Σούγκαρ Κέιν, κι ο Τζο μεταμφιέζεται για δεύτερη φορά σε μεγιστάνα για να προσπαθήσει να την κατακτήσει, την ώρα που ο Τζέρι προσπαθεί να αποφύγει το φλερτ ενός αληθινού εκατομμυριούχου κι οι μαφιόζοι που τους καταδίωκαν καταφθάνουν στο Μαϊάμι για ένα συνέδριο.

H αγαπημένη και πολυβραβευμένη κωμωδία του Μπίλι Γουάιλντερ, έρχεται και πάλι στις οθόνες των θερινών κινηματογράφων με ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες από την Summer Classics. O Γουάιλντερ το 1959 σκηνοθέτησε το λαμπερό σύμβολο του σεξ και θρύλο του Χόλιγουντ, Μέριλιν Μονρόε (η ταινία ήταν θρίαμβος για τη Μονρόε, αφού της χάρισε τη Χρυσή Σφαίρα για τον ρόλο της αφελούς και αισθησιακής Σούγκαρ), παρέα με τον απίθανο Τόνι Κέρτις και τον απολαυστικό Τζακ Λέμον, σε μια screwball κωμωδία καταστάσεων.