Νέες ταινίες: «Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ», «Ενθύμιον», «Η Ιερότητα του Βουνού»

Μία ταινία μυθοπλασίας και τρία ντοκιμαντέρ. Οι ταινίες πρώτης προβολής που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 14 Απριλίου.
Open Image Modal
«Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ»
Tanweer

Η τρίτη ταινία του μυθικού Wizarding World της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ σκαλίζει το σκοτεινό παρελθόν του Ντάμπλντορ με αφορμή ένα μυστικό που μοιράζεται μόνο με τον νοσηρό Γκρίντελβαλντ. Τα «Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ» είναι η μοναδική ταινία μυθοπλασίας της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας, η οποία καταφτάνει με τρία ατμοσφαιρικά  ντοκιμαντέρ. 

«Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ»

Ο Άλμπους Ντάμπλντορ είναι από τις πιο αξιοσέβαστες προσωπικότητες του κόσμου των μάγων από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά, 20 χρόνια πριν. Όμως, ο αγαπημένος μάγος των βιβλίων και των ταινιών του Χάρι Πότερ έχει μία μυστηριώδη ιστορία που αποκαλύπτεται σε αυτή την ταινία.

Ο Τζουντ Λο, που επιστρέφει στον ρόλο του μάγου, με προορισμό να γίνει ο διευθυντής του Χόγκουαρτς, αποκαλύπτει, «αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν η ευκαιρία να σκαλίσω πιο βαθιά στο παρελθόν του. Είχαμε υπόνοιες στην προηγούμενη ταινία, αλλά εδώ είμαστε σε θέση να σκύψουμε πάνω από τη σύνδεση του με τον Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ, όσο ήταν δύο νέοι άντρες που συγκρούστηκαν. Ο Άλμπους μοιράστηκε κάποτε με τον Γκρίντελβαλντ μερικές ακραίες απόψεις για τους Μαγκλ, για τις οποίες τελικά κατάλαβε ότι ήταν λάθος και τις εγκατέλειψε. Αλλά ζει με αυτό το σκοτεινό μυστικό και τον δραματικό αντίκτυπο που είχε στη σχέση τους».

Ο Μαντς Μίκελσεν αναλαμβάνει να υποδυθεί τον Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ, που καταδιώκεται για τις ριζοσπαστικές απόψεις και τις βίαιες τακτικές του. Τώρα, ο ισχυρός σκοτεινός μάγος έχει αναδυθεί από τις σκιές, έτοιμος να εφαρμόσει το σχέδιο να αποκτήσει έλεγχο όλου του κόσμου των μάγων και να εξαπολύσει πόλεμο σε βάρος των Μαγκλ. Αυτή τη φορά, όμως, δεν κινείται παράνομα, αλλά μέσα από το σύστημα κι έτσι γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνος.

Ο Ντάμπλντορ είναι ο μόνος μάγος με τη δύναμη να αντικρούσει τη φιλοδοξία του Γκρίντελβαλντ, αλλά υπάρχει κάτι που τον σταματάει. Ο Λο εξηγεί ότι «ο όρκος αίματος είναι η ενσάρκωση του δεσμού ανάμεσα στον Γκέλερτ και τον Άλμπους, ένας όρκος που δόθηκε μέσα από το νεανικό πάθος και την πίστη που είχαν τότε. Παρόλο που οι ζωές του έχουν πάρει διαφορετικές κατευθύνσεις, είναι ακόμα συνδεδεμένοι σε αυτό το αδιέξοδο, που, κατά τη γνώμη του Άλμπους, είναι ανυπόφορο».

Όπως πάντα άριστος παίχτης στο σκάκι, ο Ντάμπλντορ καταστρώνει ένα σχέδιο που συμπεριλαμβάνει τον φίλο και πρώην μαθητή του Νιουτ Σκαμάντερ μαζί με μία μικρή ομάδα μάγων, μαγισσών και ενός γενναίου Μαγκλ. 

Τον ρόλο του Μαγικοζωολόγου Νιουτ Σκαμάντερ αναλαμβάνει και πάλι ο Έντι Ρέντμεϊν, ο οποίος πιστεύει ότι η σχέση του Σκαμάντερ με τον Ντάμπλντορ έχει εξελιχθεί με τον καιρό. «Άρχισαν σαν δάσκαλος-μαθητής, οπότε ο Νιουτ ήταν πιόνι του Ντάμπλντορ, χωρίς να ξέρει την αλήθεια. Στο τέλος της προηγούμενης ταινίας, ο Νιουτ έρχεται αντιμέτωπος με τον Ντάμπλντορ. Σε αυτή την ταινία, η σχέση έχει αλλάξει, ο Ντάμπλντορ δεν του λέει τα πάντα, αλλά όσα περισσότερα μπορεί. Τον στέλνει σε μία ακόμα απίστευτη περιπέτεια, αλλά με μεγαλύτερη τιμιότητα και στάτους».

Η περιπέτεια γυρίζει όλο τον πλανήτη, από την Κίνα στη Μεγάλη Βρετανία, από τη Νέα Υόρκη στη Γερμανία, από την Αυστρία στο Μπουτάν. «Ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα ήταν να εξερευνήσω τον κόσμο της Ρόουλινγκ και να ταξιδέψω σε όλο τον πλανήτη» λέει ο Γέιτς. «Αυτή η ταινία έχει διεθνή καμβά, από τους χιονισμένους δρόμους του Βερολίνου μέχρι τα όμορφα βουνά του Μπουτάν».

Την ταινία σκηνοθέτησε ο βετεράνος του μαγικού κόσμου του Χάρι Πότερ Ντέιβιντ Γέιτς, σε σενάριο των Τζ. Κ. Ρόουλινγκ και Στιβ Κλοβς.

Παίζουν Τζουντ Λο, Μαντς Μίκελσεν, Έντι Ρέντμεϊν, Έζρα Μίλερ, Νταν Φόγκλερ, Άλισον Σούντολ, Κάλουμ Τέρνερ, Τζέσικα Γουίλιαμς, Κάθριν Γουότερστον

«Ενθύμιον»

Ένα λυρικό ντοκιμαντέρ, μια ελεγεία στην Ήπειρο που χάνεται, αλλά και ένας ύμνος στην Ήπειρο που επιβιώνει από τον Νίκο Ζιώγα. Ένα τραγούδι αγάπης για όσους έμειναν κοντά της, για όσους μετανάστευσαν, για τους μουσικούς της και τη μοναδική της φύση. Mεταφερόμαστε στο Γιρομέρι Θεσπρωτίας τις ημέρες του Πάσχα. Μέσα από τον κινηματογραφικό φακό γινόμαστε παρατηρητές της καθημερινότητας και των ανθρώπων αυτού του μικρού χωριού και αναζητούμε τις ρίζες ενός ξεχωριστού εθίμου. Μέσα από τα τραγούδια, τα λόγια και τους ήχους οι λιγοστοί του κάτοικοι προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανές τις παραδόσεις, τους θρύλους και να δώσουν συνέχεια στη ζωή ακόμα και μετά το τέλος της.

«Η Ιερότητα του Βουνού»

Ο σπουδαίος φωτογράφος Μπραντ Γουόσμπερν μας έχει χαρίσει τις ωραιότερες αεροφωτογραφίες βουνών, όλων των εποχών. Πετώντας πάνω από αχαρτογράφητες οροσειρές, κρεμασμένος από την ανοιχτή πόρτα ενός αεροπλάνου, ο Γουόσμπερν τράβηξε θρυλικές φωτογραφίες, χάρη στις οποίες μπόρεσε να σχεδιάσει χάρτες, να πραγματοποιήσει επιστημονικές έρευνες, να ανακαλύψει τις πρώτες αναβάσεις και να εμπνεύσει πολλούς ανθρώπους. Πάνω από ογδόντα χρόνια μετά από την πρώτη αεροφωτογραφία του Όερους Ντενάλι από τον Γουόσμπερν, δύο φίλοι ορειβάτες, ο Ρενάν Οζτούρκ και ο Φρέντι Γουίλκινσον κοιτάζουν κάποιες φωτογραφίες του Γουόσμπερν και έχουν την εξής τρελή ιδέα: το όνειρό τους δεν είναι να ανεβούν την οροσειρά, αλλά να διασχίσουν πλαγίως τις πιο απαγορευτικές κορυφές της, τον ορεινό όγκο του Moose’s Tooth. Είναι σίγουρα ένας καινούργιος τρόπος εξερεύνησης του ίδιου τοπίου που πρώτος ανακάλυψε ο Γουόσμπερν. Καθώς πραγματοποιούν τη διαδρομή μέσα από δύο αποστολές – μέσα σε παγωμένες σκηνές, με κομμένα σκοινιά και κατολισθήσεις – η επιθυμία τους να είναι οι πρώτοι που ολοκληρώνουν αυτή την παράτολμη διάσχιση της οροσειράς εξελίσσεται σε εμμονή.

Η ταινία «Η Ιερότητα του Βουνού» γυρίστηκε σε πέντε χρόνια και παρουσιάζει μεγαλειώδεις εικόνες: από τις εντυπωσιακές ασπρόμαυρες φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους του Γουόσμπερν και του Άνταμς, μέχρι την υπερσύγχρονη κινηματογράφηση από ελικόπτερο και τις φωτογραφίες από το διάστημα – με μία αξέχαστη ιστορία που διαπερνά γενιές. Είναι παράλληλα μία ιστορία περιπέτειας που κόβει την ανάσα και ένας ύμνος στο πνεύμα της εξερεύνησης.

«Αδάμ, που εί;»

Η καθημερινή ζωή της Μονής Δοχειαρίου στο Αγιον Όρος, ενός από τα παλιότερα μοναστήρια της χερσονήσου του Άθω.

«Πήρα την κάμερά μου και πήγα στο Άγιο Όρος. Αυτό το ταξίδι ήταν μια αποκάλυψη στη ζωή μου που μου έφερε πνευματική αφύπνιση Ο ίδιος είχα αποφασίσει από την αρχή ότι δε θα κάνω ένα αλμανάκ για το Άγιο Όρος. Ήδη έχουν γυριστεί πολλά. Δε θέλω να ξεκινώ την ταινία με λόγια: «Αυτό είναι το Άγιο Όρος. Ο μοναχισμός εμφανίστηκε εδώ τότε. Αυτό είναι ο κλήρος της Υπεραγίας Θεοτόκου». Όλοι την ξέρουν αυτή την ιστορία και αν θέλουν μπορούν να τη βρουν. Αν και στην ταινία υπάρχουν μερικά πλάνα που περιφραστικά μεταδίδουν την ιστορία του Δοχειαρίου. Περισσότερο, ήθελα να μην μιλάω αλλά να δείχνω, να δημιουργώ εικόνες. Γι’ αυτό, στα πρώτα 12 λεπτά στην ταινία δεν υπάρχει ούτε λέξη. Μεγάλης διάρκειας πλάνα, για πολλή ώρα βρέχει… Και αυτά είναι για να τα βλέπει κανείς στον κινηματογράφο, σε μεγάλη οθόνη. Γιατί; Επειδή έχει γίνει πολλή δουλειά όχι μόνο με την εικόνα αλλά και με τον ήχο. Ήθελα να καταφέρω ώστε ο θεατής να διεισδύσει στην ατμόσφαιρα του αγιορείτικου μοναστηριού. Γι’ αυτό, εγκαταλείψαμε εντελώς την ιδέα να υπάρχει εκφωνητής από πίσω για να μην την καταστρέψουμε».

Σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ουκρανού Αλεξάντερ Ζαπορόσενκο, το ντοκιμαντέρ «Πού είσαι, Αδάμ;» τελεί υπό την αιγίδα του ΕΟΤ.