Οσκαρ: Οι ιστορικές νίκες και τα φαβορί που έφυγαν χωρίς ούτε ένα βραβείο

Δύο από τις πιο συζητημένες ταινίας της χρονιάς και οι πρωταγωνιστές τους. Οι μεγάλες ανατροπές των 95ων Βραβείων Όσκαρ.
|
Open Image Modal
Ο Όστιν Μπάτλερ με την Νικόλ Κίντμαν στα Όσκαρ, 12 Μαρτίου 2023. REUTERS/Carlos Barria
CARLOS BARRIA via Reuters

Τα 95α Βραβεία Όσκαρ έγραψαν ιστορία χάρη στις νίκες των Ασιατών ηθοποιών Μισέλ Γεό και Κε Χούι Κουάν, που έλαβαν τα βραβεία Α΄ Γυναικείου Ρόλου και Β΄ Ανδρικού Ρόλου αντίστοιχα, όπως επίσης της ενδυματολόγου Ρουθ Κάρτερ, που με το βραβείο για το «Black Panther: Wakanda Forever» είναι πλέον η πρώτη μαύρη με δύο Όσκαρ, αλλά και του «Naatu Naatu» από την ταινία «RRR», που είναι το πρώτο τραγούδι από ινδική ταινία που κερδίζει το βραβείο στην ιστορία των Όσκαρ.

Ωστόσο, η μεγάλη βραδιά του Χόλιγουντ δεν είχε μόνο ιστορικές νίκες, αλλά και ανατροπές.

Μπορεί ο Τομ Κρουζ και ο Τζέιμς Κάμερον, οι σούπερ σταρ πίσω από τις δύο ταινίες με τις μεγαλύτερες εισπράξεις της περασμένης χρονιάς, το Top Gun: Maverick και το Avatar: The Way of Water, να μην έδωσαν το «παρών στα Όσκαρ 2023, παρά το γεγονός ότι τα blockbuster τους είχαν λάβει υποψηφιότητες για διάφορα βραβεία, αλλά τουλάχιστον κέρδισαν έστω από ένα Όσκαρ -Ήχου και Οπτικών Εφέ, αμφότερα σε τεχνικές κατηγορίες. Ο μεν Κάμερον δεν απέσπασε υποψηφιότητα για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, ο δε Κρουζ έμεινε εκτός από την κατηγορία Α΄ Ανδρικού Ρόλου, αν και οι δύο παραγωγές ήταν υποψήφιες στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας. 

Open Image Modal
Κόλιν Φάρελ, Όσκαρ 2023 REUTERS/Aude Guerrucci
AUDE GUERRUCCI via Reuters
Open Image Modal
Οι δύο εξαιρετικοί πρωταγωνιστές της ταινίας «Τα Πνεύματα του Ινισέριν», Κόλιν Φάρελ και Μπρένταν Γκλίσον. Στη φωτογραφία μαζί με τον γιο του Φάρελ Χένρι και τη σύζυγο του Γκλίσον, Μαίρη. Όσκαρ 2023. (Photo by Kevin Mazur/Getty Images)
Kevin Mazur via Getty Images

Όμως, η εξαιρετική μαύρη κωμωδία του Μάρτιν ΜακΝτόνα «Τα Πνεύματα του Ινισέριν», που κατέβηκε στην κούρσα με εννέα υποψηφιότητες, όσες και η αντιπολεμική γερμανική ταινία «Ουδέν Νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο» -που απέσπασε τέσσερα Όσκαρ- έφυγε με άδεια χέρια, χωρίς ούτε ένα βραβείο. Παρά τα προγνωστικά περί νίκης της Κέρι Κόντον -ενδεχομένως και του Μπάρι Κέογκαν- για τα Όσκαρ Β΄ Γυναικείου και Β΄ Ανδρικού Ρόλου, επαναλαμβάνοντας τον θρίαμβο τους στα βραβεία BAFTA, τελικά νικητές αναδείχτηκαν στις εν λόγω κατηγορίες η Τζέιμι Λι Κέρτις και ο Κε Χούκι Κουάν. Ειδικά η νίκη της Κέρτις θεωρείται έκπληξη, καθώς αν και είχε κερδίσει το βραβείο SAG, πολλοί περίμεναν νίκη της Άντζελα Μπάσετ του Black Panther: Wakanda Forever, που θριάμβευσε στις Χρυσές Σφαίρες και στα Critics Choice Awards.

Η άλλη περίπτωση πολυσυζητημένης ταινίας που παρά τις οκτώ υποψηφιότητες έφυγε επίσης, χωρίς ούτε ένα βραβείο, είναι το «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν. Τα προγνωστικά για το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου ήταν μοιρασμένα, κάποιοι έβλεπαν νίκη του Μπρένταν Φρέιζερ, μετά το βραβείο που απέσπασε στα SAG, άλλοι πάλι θρίαμβο του Όστιν Μπάτλερ. Σπανίως ηθοποιός κερδίζει Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου για ταινία που δεν έχει λάβει υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας, όπως συνέβη το «The Whale» (Η Φάλαινα) και τον Φρέιζερ. 

Open Image Modal
Η Κέιτ Μπλάνσετ στα 95α Βραβεία Όσκαρ. REUTERS/Aude Guerrucci
AUDE GUERRUCCI via Reuters

Ούτε η ημι-αυτοβιογραφική ταινία «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ πήρε βραβείο, παρά τις υποψηφιότητες, ούτε το «Tár» του Τοντ Φιλντ, παρότι η πρωταγωνίστρια Κέιτ Μπλάνσετ θεωρούνταν μέχρι πρότινος το απόλυτο φαβορί (και θα κέρδιζε το τρίτο της Όσκαρ, μεταξύ άλλων πολλών βραβείων που απέσπασε τη χρονιά για την ερμηνεία της στον ρόλο της μαέστρου Λίντια Ταρ). 

Με πληροφορίες από The Hollywood Reporter