Πόσα άτομα προσωπικό ζητήθηκαν στον τουρισμό από την πλατφόρμα Uworc

Σημαντικά δεδομένα για την αγορά και τη ζήτηση εργασίας στις τουριστικέςεπιχειρήσεις
Open Image Modal
Πάρις Οικονόμου
.

Μπορεί να έχουν γίνει τεράστια βήματα στον ελληνικό τουρισμό, και να έχει ανέβει πολλά επίπεδα παγκοσμίως, υπολείπεται όμως στο θέμα της εκπαίδευσης, της εξειδίκευσης εργαζομένων για τον κλάδο και αυτό το στοιχείο, σε συνδυασμό με την πανδημία που έβγαλε εργαζόμενους από τον τουρισμό, και τους έστειλε σε άλλους κλάδους, στην Ελλάδα, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με έλλειψη προσωπικού. Βέβαια, δεν είναι μόνο η Ελλάδα που δεν έχει «χέρια», αλλά και πολλές άλλες χώρες, όπως η Ισπανία.

Σε συνέντευξη που μου είχε παραχωρήσει ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης και είχαμε δημοσιεύσει στις 22 Ιουλίου 2022, είχα ρωτήσει για το πόσα άτομα ζητήθηκαν από τους επαγγελματίες του τουρισμού, μέσω της πλατφόρμας που δημιούργησε το Υπουργείο, καθώς έλεγαν ότι λείπουν 50.000 άτομα από τον Τουρισμό.

Τότε, ο υπουργός ανέφερε ότι δηλώθηκαν μόλις 2.428 κενές θέσεις, γεγονός που προκάλεσε αίσθηση, καθώς, όπως φάνηκε, οι επαγγελματίες που ζητούσαν 50.000 προσωπικό ή είχαν παραφουσκώσει αυτό το νούμερο ή δεν πληροφορήθηκαν από τις ενώσεις τους ότι λειτουργεί τέτοια πλατφόρμα. Κι αν ισχύει το δεύτερο, πώς κατάφεραν τότε να πληροφορηθούν ότι λειτουργεί μια ιδιωτική πλατφόρμα, η Uworc, μέσω της οποίας δηλώνουν οι επαγγελματίες πόσους εργαζόμενους θέλουν, αλλά και οι υποψήφιοι εργαζόμενοι μπορούν να αναζητήσουν εργασία;

Αλήθεια είναι, πάντως, ότι τα στελέχη της Uworc, έχοντας δουλέψει στον χώρο του τουρισμού, οι ίδιοι πήγαιναν πόρτα πόρτα για να ενημερώσουν τους επαγγελματίες ότι μέσω της πλατφόρμας τους, μπορούν να βρουν προσωπικό.
Η Uworc, η νέα, εξ ολοκλήρου ψηφιακή, εταιρεία εύρεσης προσωπικού για τις επιχειρήσεις τουρισμού (ξενοδοχεία, εστιατόρια, κέτερινγκ), όπως παρουσίασε ο ιδρυτής της Πάρης Οικονόμου, επιχειρεί να δώσει λύσεις στο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού. Για τη σεζόν 2022, ζητήθηκε από την εταιρία ένα σύνολο ανθρωπίνου δυναμικού περί των 3.159 ατόμων. Εκ των οποίων οι 2.399, θα απασχολούνταν σε ξενοδοχεία, ενώ το υπόλοιπο 760 θα απασχολούνταν σε εστιατόρια και καφέ. 

Τα νούμερα αυτά προκύπτουν από όλες τις επαφές που πραγματοποίησε η Uworc το 2022, και αφορούν εταιρίες που είτε συνεργάστηκε, είτε όχι.

Τα νούμερα είναι χαρακτηριστικά:

Ζήτηση από ξενοδοχεία

Open Image Modal
.
.

 Ζήτηση από Εστιατόρια

 

Open Image Modal
.
.

 

Ο Πάρης Οικονόμου αναφερόμενος στις αρχές της εταιρείας, τόνισε ότι είναι η δημιουργία και η τήρηση κοινής αποδοχής (από εργοδότες και εργαζόμενους) ηθικών προτύπων εργασίας, απόδοσης και εργασιακών συνθηκών, η εξασφάλιση -από την ίδια την HR εταιρεία- συνεχόμενης και εναλλασσόμενης εργασίας χειμώνα–καλοκαίρι, που εξαλείφει το άγχος της εποχιακής ανεργίας στο προσωπικό όλων των βαθμίδων και τους εξασφαλίζει χωρίς διαλείμματα επαγγελματική ανέλιξη, καθώς και η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού σε συνδυασμό με την δημιουργία επιλογών και προοπτικών εξέλιξης -που επίσης αναλαμβάνει για λογαριασμό τους η εταιρεία.

Ο Πάρης Οικονόμου αναφερόμενος στις αρχές της εταιρείας, τόνισε ότι είναι η δημιουργία και η τήρηση κοινής αποδοχής (από εργοδότες και εργαζόμενους) ηθικών προτύπων εργασίας, απόδοσης και εργασιακών συνθηκών, η εξασφάλιση -από την ίδια την HR εταιρεία- συνεχόμενης και εναλλασσόμενης εργασίας χειμώνα–καλοκαίρι, που εξαλείφει το άγχος της εποχιακής ανεργίας στο προσωπικό όλων των βαθμίδων και τους εξασφαλίζει χωρίς διαλείμματα επαγγελματική ανέλιξη, καθώς και η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού σε συνδυασμό με την δημιουργία επιλογών και προοπτικών εξέλιξης -που επίσης αναλαμβάνει για λογαριασμό τους η εταιρεία.

Στον ειδικά σχεδιασμένο και αναπτυγμένο αλγόριθμο που διαθέτει η live πλέον πλατφόρμα της Uworc και η οποία, μεταξύ πολλών άλλων, διασφαλίζει το σωστό «ταίριασμα» διαθέσιμης θέσης εργασίας/υποψήφιου εργαζόμενου, αλλά και στη διαφάνεια στην εργασιακή σχέση και το track record που δημιουργεί η online αξιολόγηση/βαθμολόγηση του κάθε εργαζόμενου για την επιχείρηση στην οποία εργάστηκε και αντίστοιχα της κάθε επιχείρησης για κάθε εργαζόμενο που απασχόλησε, αναφέρθηκε ο Βίκτωρας Σίμωσις, Creative Managing Director του digital agency “The Smiling Hippo”, το οποίο και ανέλαβε την ανάπτυξη και υλοποίηση της πλατφόρμας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά της εταιρείας, το Μέσο Προφίλ Εργαζομένων Πρώτης Γραμμής (Service, Front Desk, Housekeeping, κ.λπ.)  είναι άτομα μικρά σε ηλικία, που κάνουν τα πρώτα βήματα τους στον τουρισμό, χωρίς απαραίτητα σχετικές σπουδές. Το Μέσο Προφίλ Εργαζομένων σε Διευθυντικές Θέσεις (Assistant Managers, Operation Managers, κ.λπ.), είναι επαγγελματίες που έμαθαν να εξελίσσονται στον τουρισμό και οι οποίοι, ανεξαρτήτως σπουδών, έχουν επενδύσει προσωπικό χρόνο σε ποικίλα σεμινάρια, προκειμένου να μετεκπαιδευτούν και να ανελιχθούν.

Στα ξενοδοχεία, οι θέσεις με τη μεγαλύτερη ζήτηση κάλυψης, ήταν αυτές για υπαλλήλους πρώτης γραμμής και για υπαλλήλους service. Στα εστιατόρια, οι θέσεις με τη μεγαλύτερη ζήτηση κάλυψης ήταν αυτή των μαγείρων. Επίσης, η περιοχή με το μεγαλύτερο αίτημα για εύρεση προσωπικού, ήταν η αγορά της Μυκόνου με την Αθήνα να ακολουθεί.

 

Open Image Modal
Η Υφυπουργός Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, ο ιδρυτής της Uworc Πάρης Οικονόμου (αριστερά) και Ο Creative Managing Director του Digital Agency “Smiling Hippo” Βίκτωρας Σίμωσις (δεξιά)
.

 

Παρούσα στην παρουσίαση και η υφυπουργός Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, η οποία ανέφερε ότι «ο τομέας της φιλοξενίας δεν εξαιρεί κανέναν από όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν σε αυτόν. Αντιθέτως απευθύνεται σε όλους, χωρίς κανέναν αποκλεισμό». Κάνοντας μια περιληπτική μνεία στο σχετικό ειδικό εθνικό σχέδιο, η Σοφία Ζαχαράκη δεν παρέλειψε να σταθεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Φιλοξενία μου», το νέο εργαστήρι φιλοξενίας για τα παιδιά Β’ και Γ’ Δημοτικού, το οποίο φιλοδοξεί να διαμορφώσει μία νέα και βαθύτερη κουλτούρα στις επόμενες γενιές των εργαζόμενων στον τουρισμό.