Lion Air JT610: Πώς γίνεται ένα ολοκαίνουριο αεροπλάνο να συντριβεί

Lion Air JT610: Πώς γίνεται ένα ολοκαίνουριο αεροπλάνο να συντριβεί
|
Open Image Modal
Yahoo News Photo Staff

Νεκρούς θεωρούν οι αρχές της Ινδονησίας τους 189 επιβάτες της πτήσης JT610 της ιδιωτικής εταιρείας Lion Air που συνετρίβη τη Δευτέρα ανοικτά της Ιάβας, μόλις μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, την πρωτεύουσα της Ινδονησίας. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, έχουν εντοπιστεί έξι σοροί που οδηγήθηκαν σε νοσοκομείο στην Τζακάρτα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιχείρησης Bambang Suryo Aji.

Ο ίδιος δήλωσε ότι η ακριβής θέση του αεροσκάφους δεν έχει εξακριβωθεί ακόμα, με τους διασώστες να έχουν εντοπίσει τμήματα από την ουρά του.

Τα σωστικά συνεργεία που επιχειρούν για τον πιθανό εντοπισμό επιζώντων ανασύρουν συνεχώς από τη θάλασσα αποσκευές, προσωπικά αντικείμενα και συντρίμμια του αεροπλάνου. Ελπίζουν ωστόσο να βρεθούν ακόμα και τώρα επιβάτες που κατάφεραν να ζήσουν. 

Σοβαρά όμως ερωτηματικά εγείρονται αυτή την ώρα για τα αίτια του τραγικού συμβάντος, δεδομένου ότι το αεροσκάφος ήταν ολοκαίνουριο. Οι λεπτομέρειες για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα δεν έχουν διευκρινιστεί, αφού αναμένεται να διεξαχθεί και η σχετική έρευνα.

Η Lion Air, μια εταιρεία χαμηλού κόστους που κυριαρχεί στην εγχώρια αγορά, έχει περισσότερα από 10 δυστυχήματα στο ενεργητικό της την τελευταία 20ετία. Όμως δεν είχε κανένα θύμα από το 2004. Μέχρι σήμερα.

Σε γενικές γραμμές, οι εμπειρογνώμονες αναφέρουν πως η πτώση ενός αεροπλάνου μπορεί να είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων -τεχνικών αλλά και ανθρώπινων λαθών. Τι μπορεί όμως να έπαιξε ρόλο στη συγκεκριμένη περίπτωση;

To αεροπλάνο που ενεπλάκη στο περιστατικό έχει τεθεί σε κυκλοφορία από τις 15 Αυγούστου, ενώ τον Ιούλιο η Lion Air δήλωσε πως είναι ιδιαίτερα περήφανη που κατάφερε να δημιουργήσει ένα αεροσκάφος αντίστοιχου βεληνεκούς.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών, Σορχάντο Ταχάνο, το αεροσκάφος είχε καταγράψει μονάχα 800 ώρες πτήσης. Είναι επίσης γνωστό πως ο πιλότος ζήτησε από τον πύργο ελέγχου άδεια για επιστροφή λίγο μετά την απογείωση από την Τζακάρτα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lion Air, Έντουαρντ Σιρέτ, εξήγησε από την πλευρά του πως σε πτήση που είχε πραγματοποιήσει το αεροσκάφος τους προηγούμενους μήνες είχε καταγραφεί κάποια βλάβη, η οποία όμως επιδιορθώθηκε.

Ο ίδιος τόνισε πως η Lion Air λειτουργεί αυτή την ώρα έντεκα αεροσκάφη, παρόμοια με το μοντέλο που έπεσε ενώ δεν υπήρχαν σχέδια αυτά να αποσυρθούν.

Ο ειδικός σε θέματα αερομεταφορών, Γκέρι Σουτμαν δήλωσε στο BBC πως «τα πολύ παλιά αεροσκάφη έχουν περισσότερες πιθανότητες να πέσουν ενώ τον ίδιο κίνδυνο αντιμετωπίζουν και τα αρκετά καινούρια παρόλο που αυτό κάνει εντύπωση στους περισσότερους».

«Στην περίπτωση πτήσης ενός νέου ειδικότερα τα τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν είναι πολλά, θεωρείται όμως πως θα επιλυθούν όμως μέσα στους τρεις πρώτους μήνες κυκλοφορίας του», είπε χαρακτηριστικά ο Σούτμαν.

Το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο συμβάν θα έκλεινε τρεις μήνες στον αέρα σε μερικές εβδομάδες.

Ο Τζον Όστροουερ, ένας άλλος αναλυτής που ειδικεύεται σε αντίστοιχα θέματα από την πλευρά του εξήγησε πως τα νέα αεροπλάνα γενικά φημίζονται για τις διακοπές στη συντήρησή τους ακριβώς επειδή είναι καινούρια και κάποιοι θεωρούν πως δεν χρειάζονται και αυξημένους ελέγχους.

Και οι δύο αναλυτές βέβαια παραδέχονται πως τα ακριβή αίτια της συντριβής θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα έπειτα από ενδελεχή έρευνα.