Ρωσία: Τα McDonald's γίνονται... Uncle Vanya's

Μια απομίμηση της γνωστής αλυσίδας εστιατορίων fast-food αναπληρωνεί το κενό που προκάλεσε το κλείσιμο της αμερικανικής εταιρείας.
Open Image Modal
- via Getty Images

McDonald’s μπορεί να αποχώρησαν από τη Ρωσία λόγω της εισβολής στην Ουκρανία αλλά το κενό τους αναμένεται σύντομα να αναπληρωθεί από τα... Uncle Vanya’s!

 Πρόκειται για μια ρωσική αλυσίδα fast food που χρησιμοποιεί ένα λογότυπο σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό των McDonald’s, με τις χαρακτηρηστικές χρυσές καμάρες.  

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η McDonald’s έκλεισε και τα 847 εστιατόριά της στη Ρωσία λόγω του «άσκοπου ανθρώπινου πόνου» στην Ουκρανία, που προκλήθηκε από την απρόκλητη εισβολή του Βλαντιμίρ Πούτιν.

Η διάσημη αμερικανική αλυσίδα έφτασε για πρώτη φορά τους τελευταίους μήνες της Σοβιετικής Ένωσης, στις 31 Ιανουαρίου 1990, και έγινε σύμβολο του αμερικανικού καπιταλισμού. Την ημέρα που άνοιξε, περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι έκαναν ουρές για να δοκιμάσουν για πρώτη φορά fast food.

Όταν ανακοίνωσε το προσωρινό της κλείσιμο στις 8 Μαρτίου, είχε περισσότερους από 62.000 υπαλλήλους στη Ρωσία και 850 εστιατόρια και θεωρήθηκε από πολλούς ως μια κομβική στιγμή στο χάσμα του Πούτιν από τη Δύση.

Ωστόσο, λίγες μέρες αργότερα φαίνεται ότι το ρωσικό κοινοβούλιο θα μπορούσε τώρα να εξετάσει το ενδεχόμενο αντικατάστασης των McDonald’s με μια αλυσίδα που ονομάζεται Uncle Vanya’s (”Θείου Βάνια”).

Το λογότυπό της έχει ακόμη και τις ίδιες χρυσές καμάρες, απλά γυρισμένες στο πλάι, ώστε να μοιάζει με το γράμμα “B” (για το Βάνια) σε κυριλλική γραφή.

 

Μια αίτηση για την κατοχύρωση του λογότυπου κατατέθηκε αφού ένας πολιτικός – ο πρόεδρος της κρατικής δούμας της Ρωσίας Βιάτσεσλαβ Βολόντιν – είπε ότι η χώρα πρέπει να έχει τη δική της εκδοχή των McDonald’s.

Φυσικά η παραπάνω εξέλιξη μας θυμίζει τη γνωστή ταινία ”Ο Πρίγκηπας της Ζαμούντα” όπου ο ομώνυμος ήρωας που τον υποδύεται ο Εντι Μέρφι, αποφασίζει να ταξιδέψει στις ΗΠΑ για να βρει ο ίδιος τη μέλλουσα σύζυγό του. Σ’ αυτό το ταξίδι τον ακολουθεί ο Σέμι, ο πιστός υπηρέτης του. Μόλις καταφθάνει στη Νέα Υόρκη και θέλοντας να κρύψει την πραγματική ιδιότητά του, ο Πρίγκηπας Ακίμ πιάνει δουλειά σ’ ένα φαστφουντάδικο το οποίο έχει την ονομασία... McDowell’s και πανομοιότυπο logo.  

 

 

Δεν είναι ακόμη γνωστό εάν η επωνυμία θα εξελιχθεί σε εστιατόριο, αλλά ιδού πώς αντέδρασαν οι χρήστες του Twitter:

 

Σύμφωνα με άλλες αναφορές, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μια ρωσική εταιρεία επιχειρεί να δημιουργήσει ένα πιστό αντίγραφο των McDonald’s .

Και μπορεί σύντομα να μην είναι μόνο τα McDonald’s που θα αντιμετωπίσουν ρωσικές απομιμήσεις.

Από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος, εταιρείες συσπειρώθηκαν πίσω από την Ουκρανία αναστέλλοντας τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία.

Αυτό περιλαμβάνει όλα τα είδη γνωστών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Starbucks, Ikea, Unilever, H&M, Netflix και Heineken – και υπάρχουν ήδη αλυσίδες “copycat” που έχουν δημιουργηθεί για να αντικαταστήσουν αρκετές από αυτές.

Για παράδειγμα, η “Crimean Fried Chicken” (CFC) πουλά κουβάδες τηγανητού κοτόπουλου και η “Starducks” πουλά καφέ, ενώ στην πόλη Kιρόφ, ένας δικαστής φέρεται να είπε ότι οι Ρώσοι θα μπορούσαν να φτιάξουν τα δικά τους αντίγραφα του... Peppa Pig.