Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 ξεκινά ο διαγωνισμός για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γρηγόρης Δημητριάδης αναφέρθηκε και στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
|
Open Image Modal
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Γρηγόρης Δημητριάδης.
PRODEXPO

Νεότερα στοιχεία για την εξέλιξη της αποκρατικοποίησης των εναπομείναντων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μας, έδωσε πριν από λίγο ο Γρηγόρης Δημητριάδης, διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Prodexpo.

Ο επικεφαλής του Υπερταμείου, που έχει υπό τη διαχείρισή του τόσο τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν ενταχθεί σε ένα ενιαίο «πακέτο» αποκρατικοποίησης, όσο και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που βγήκε εκτός πακέτου για αποκρατικοποίηση, έδωσε περισσότερα στοιχεία για το τι πρόκειται να συμβεί.

Οσον αφορά στην Καλαμάτα, εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 οι 4 υποψήφιοι (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A, Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur και FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε.) θα προχωρήσουν σε οικονομικές προσφορές, ώστε στο πρώτο εξάμηνο του 2024 να έχουμε ανάδοχο. Παρόλα αυτά έχουμε καθυστερήσει πολύ.

Ως προς τα 22 υπόλοιπα αεροδρόμια (Κάρπαθος, Χίος, Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Νέα Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη), τώρα επιλέγεται ο σύμβουλος που θα προχωρήσει τον διαγωνισμό το πρώτο τρίμηνο του 2024. Κι εδώ έχει υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση, και ελπίζουμε η αποκρατικοποίηση να προχωρήσει με όλα τα αεροδρόμια μαζί κι να μην έχουμε διαχωρισμούς όπως όταν επιλέχθηκαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που πήρε έπειτα από διαγωνισμό η Fraport Greece.

Ένα ακόμα παράδειγμα αξιοποίησης ακινήτου του ΤΑΙΠΕΔ, είναι η Διώρυγα Κορίνθου. «Έχουμε μια θυγατρική τη “Διώρυγα της Κορίνθου”. Είναι μια εταιρεία που είναι περιουσία του Δημοσίου. Δεν θα πουλήσουμε τη Διώρυγα της Κορίνθου. Όμως μέχρι τώρα ήταν συλλέκτης διοδίων.  Υπάρχει μια μεγάλη έκταση δίπλα στις όχθες. Ανήκει σ′ αυτή την εταιρεία. Δεν θα πουλήσουμε την εταιρεία ή το έδαφος, αλλά θα την αξιοποιήσουμε με real estate development. Θα μπορούσε να γίνει από ένα εκπτωτικό πάρκο. Θα παραμείνει στην κυριότητα του δημοσίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα χρησιμοποιήσεις ιδιώτες», είπε. 

Κληθείς να απαντήσει σχετικά με την πορεία μετεξέλιξης του Υπερταμείου σε δημόσιο επενδυτικό ταμείο, σημείωσε: «Από τον ιδρυτικό νόμο το έχει αυτό. Πρέπει να επανεπενδύουμε τα έσοδα από τις θυγατρικές. Όταν δημιουργήθηκε, ήρθε από μια έμπνευση που έγινε copy paste από ξένα παραδείγματα. Γιατί είναι χρήσιμο; Γιατί έχεις τα επενδυτικά ταμεία, που έχουν κρατική περιουσία, σκέφτονται μακροπρόθεσμα για τις επόμενες γενιές, και πρέπει να δεις πώς θα προσελκύσεις επενδυτές στη χώρα».