Οδηγούμε την εντυπωσιακή ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E RWD ER

Είναι ισχυρή, δεν θα σε αγχώσει καθόλου στον τομέα της αυτονομίας και προπάντων, δεν ρυπαίνει το περιβάλλον.
Open Image Modal
δδ
Δημήτρης Μπαλής

Πώς αλλάζουν οι εποχές; Ποιος θα φανταζόταν πως μετά τις υπέροχες Mustang θα εμφανιζόταν κάποια στιγμή όπου το μοντέλο θα γινόταν ηλεκτρικό. Εδώ και μερικά χρόνια, οι κατασκευαστές έχουν διαμορφώσει αναλόγως τον ρου της ιστορίας και εξαίρεση δεν αποτελεί ούτε η Ford, που μετέτρεψε ένα εικονικό μοντέλο σε ηλεκτρικό, αλλάζοντάς του πλήρως χαρακτήρα. Ο λόγος στην προκειμένη περίπτωση γίνεται για τη Ford Mustang Mach-E RWD ER, που όπως φανερώνουν όλα τα γράμματα, είναι ηλεκτρική, με κίνηση στους πίσω τροχούς και με περισσότερη αυτονομία, εξ ου και το ER που σημαίνει Extended Range.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

Ο σχεδιασμός της είναι άκρως... ηλεκτρικός, καθώς στο εμπρός τμήμα δεν υπάρχει κάποια γρίλια, αλλά κλειστού τύπου μάσκα, ενώ η οροφή χαμηλώνει όσο προχωράμε προς τα πίσω. Έχει το στιλ coupe έστω και αν πρόκειται για SUV και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα των τριών σωμάτων, παραπέμπουν στις αρχικές θρυλικές Mustang. Πέραν αυτών, τον δικό του ρόλο στην όλη υπόθεση παίζει και το μακρύ, δυναμικό καπό.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

Η μπαταρία στο αυτοκίνητο της δοκιμής, είχε χωρητικότητα 98,8kWh, που επιτρέπει στον οδηγό να μην ασχολείται με το άγχος της αυτονομίας. Ούτως ή άλλως, 600 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο ή 760 στον αστικό, θεωρούνται και είναι πάρα πολλά. Όμως, ακόμα και να ξεχαστεί ο οδηγός, υπάρχουν διάφορα άλλα συστήματα που τον ενημερώνουν πως έχει έρθει η ώρα της φόρτισης. Υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης 119 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά, σε 45 μπορεί να φορτιστεί στο 10-80%, αλλά και η επιλογή ταχυφορτιστή DC 150kW.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

Ως γνήσια Mustang, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι επιδόσεις, οι οποίες ανέρχονται σε 6,2δλ. για το 0-100χλμ./ώρα και σε 180χλμ./ώρα τελική, έστω και αν το αυτοκίνητο ζυγίζει 2.085 κιλά. Το αμάξωμα κινείται άνετα στον δρόμο, πολύ γρήγορα εφόσον χρειαστεί και ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει, είναι να πατά το γκάζι, δίχως να ασχολείται με ανεβάσματα ή κατεβάσματα σχέσεων. Βλέπετε, το κιβώτιο είναι μίας. Η ροπή των 430Nm παράγεται και είναι διαθέσιμη αμέσως, χαρακτηριστικό όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και χάρη στα πολύ καλά χαρακτηριστικά του, δεν θα δυσκολέψει τον χειριστή. Όλα αυτά, μέσα σε ορισμένα πλαίσια φυσικά. Αξίζει να τονιστεί πως με την τεχνολογία Οne Pedal Drive, η επιβράδυνση και η επιτάχυνση μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη χρήση του γκαζιού, με εκείνο του φρένου, πάντως, να παραμένει ενεργό σε όλες τις περιπτώσεις.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

Στον τομέα του εξοπλισμού, διατίθεται σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, υποβοήθηση διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS), έλεγχος επαγρύπνησης οδηγού και αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας μεταξύ άλλων.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

Σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο έχει καταφέρει να συνδυάσει όλα όσα απαιτεί η σύγχρονη εποχή. Κατ′ αρχάς είναι ηλεκτρικό, περιλαμβάνει πλούσια γκάμα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, είναι γρήγορο με υψηλές επιδόσεις, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να μεταφέρει τον οικογενειάρχη με ασφάλεια και άνεση, δίχως να ανησυχεί ούτε για τον όγκο των αποσκευών ούτε για την αυτονομία. Ιδιαίτερα για το τελευταίο, όλοι οι κατασκευαστές, μαζί με τη Ford, έχουν καταφέρει να τη φέρουν στα ίδια σχεδόν επίπεδα με τα οχήματα βενζίνης, κάτι που σημαίνει πως το εν λόγω άγχος έχει αρχίσει να απομακρύνεται.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής
Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής