Οδηγούμε το υπερηχητικό Τesla Model Y Performance

Με 534 ίππους ισχύ, 3,7 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ ώρα και εντυπωσιακή αυτονομία
Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Η συσσωρευμένη τεχνολογία αποτελεί το κυρίαρχο γνώρισμα κάθε μοντέλου Tesla, της εταιρείας που πήρε το όνομά της από τον Νίκολα Τέσλα, τον Σέρβο φυσικό και εφευρέτη του εναλλασσόμενου ρεύματος. Αξίζει να δείτε το φιλμ για τη ζωή του, για να διαπιστώσετε το μέγεθος της ιδιοφυίας ενός ανθρώπου που πέθανε πάμπτωχος στις ΗΠΑ. 

Γνωρίζοντας τι θα οδηγούσα, το Tesla Model Y στην έκδοση Performance, δε φανταζόμουν ότι τόση τεχνολογία μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα μοντέλο παραγωγής, πολύ ακριβό μεν, αλλά όχι και απρόσιτο.

Η πρώτη έκπληξη ήρθε από το… κλειδί. Δηλαδή, ποιο κλειδί; Μια κάρτα είναι, σε μέγεθος πιστωτικής, που απλά την ακουμπάς σε συγκεκριμένο σημείο στη μεσαία κολόνα του αυτοκινήτου και έτσι ξεκλειδώνει και κλειδώνει.

Μετά, για να εκκινήσει, απλά αφήνεις την κάρτα – κλειδί επίσης σε ένα συγκεκριμένο σημείο, πατάς γκάζι και έφυγες. Η λέξη αυτή μπορεί να αντικατασταθεί με τη φράση «μην τον είδατε», όχι τον Παναγή από τα Μέγαρα, με τη γνωστή ιστορία που άφηνε τις νύφες να περιμένουν στις εκκλησίες, αλλά με τον οποιονδήποτε βρίσκεται στη θέση του οδηγού. Κι αυτό επειδή αν είσαι σε φανάρι, μπροστά, και σανιδώσεις το πεντάλ του γκαζιού με το που ανάψει πράσινο, με 3,7 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, απλά εσύ έχεις γίνει καπνός και οι υπόλοιποι αναρωτιούνται αν αυτό το αυτοκίνητο είναι υπερηχητικό! Βέβαια, ήχο δε βγάζει, καθώς είναι αμιγώς ηλεκτρικό. 

Συνήθισα, πλέον, οδηγώντας τόσα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να μην ακούω τίποτα, παρά μόνον ελάχιστους εξωτερικούς θορύβους που περνούν στην καμπίνα.

Το Model Y με τον όγκο που έχει και το SUV παράστημα, τραβά αμέσως τα βλέμματα, ειδικά από το κόψιμο της γραμμής οροφής, που κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει με coupe. 

 

Open Image Modal
D.Ballis

 

Με το σήμα να κοσμεί το καπό και την πίσω πόρτα, στο κάτω μέρος της οποίας βρίσκονται οι λέξεις Dual Motor, το Tesla Model Y δε χρειάζεται άλλες συστάσεις, ούτε μάλιστα να αναγράφεται το όνομα του μοντέλου, αλλά ούτε και η έκδοση. Απλά, το Dual Motor υποδηλώνει την ύπαρξη των δύο ηλεκτρικών μοτέρ, που είναι τοποθετημένοι από ένας σε κάθε άξονα. Αυτό το γεγονός συνιστά τετρακίνηση, η οποία κρίνεται επιβεβλημένη σε τέτοιο αυτοκίνητο, προκειμένου να τιθασευτούν τα 534 άλογα ή τα 393kW, για να είμαστε ακριβείς, επειδή αναφερόμαστε σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. 

 

Open Image Modal
D.Ballis

 

Στην καμπίνα, διαπιστώνουμε την απλότητα σε όλο της το μεγαλείο. Τίποτα δεν θα βρεις από διακόπτες και πίνακες, παρά μόνο μια γιγαντιαία οθόνη σαν τάμπλετ, 15 ιντσών, η οποία σε αυτό το μοντέλο είναι σε οριζόντια θέση και όχι σε κάθετη. Αυτή η οθόνη μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν αποκλειστικότητα της Tesla, όμως, πλέον, και άλλες εταιρείες την υιοθετούν, όπως η Ford στη Mustang. 

Μέσω αυτής της οθόνης γίνονται όλες οι ρυθμίσεις. Από το πρόγραμμα οδήγησης που θέλεις, από την τελική ταχύτητα που επιθυμείς, την οποία μπορείς να ρυθμίσεις και μέσω της εφαρμογής που μπορείς να κατεβάσεις στο smartphone, και τόσα άλλα. Το βέβαιο είναι ότι χρειάζεται να εξοικειωθείς με την οθόνη, να συνηθίσεις τις ρυθμίσεις πριν ξεκινήσεις την οδήγηση, ώστε να μην ψάχνεις να τις κάνεις εν κινήσει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

Open Image Modal
D.Ballis

 

Στην κονσόλα θα βρεις και δύο θέσεις φόρτισης smartphone, εφόσον είναι συμβατή η συσκευή σου, ενώ οι χώροι είναι τεράστιοι για 5 ενήλικες επιβάτες, με 2,890 μ. μεταξόνιο και επίπεδο πάτωμα. Το ίδιο μεγάλο είναι και το πορτ-μπαγκάζ, ενώ έξτρα αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και μπροστά, στη θέση του κινητήρα. Διάφορες θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων διευκολύνουν την κατάσταση, ενώ το δερμάτινο σαλόνι και τα μαλακά πλαστικά, συμβάλλουν στην πολυτελή εικόνα.

Στον δρόμο, είπαμε: η εκρηκτικότητα είναι εντυπωσιακή, σε βαθμό που -αν δεν είσαι υποψιασμένος- να σου κολλάει το κεφάλι στο προσκέφαλο. Εχει κρατήματα στις στροφές, καθώς βοηθά η τετρακίνηση και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά σε ζάντες 21 ιντσών, θα πρέπει να τα προσέχεις σε λακκούβες. Η δε απόσταση από το έδαφος είναι στα 15,7 εκ., έναντι 17,2 εκ. στην απλή έκδοση.

 

Open Image Modal
D.Ballis

 

Τα φρένα είναι καλά και η ύπαρξη των κόκκινων δαγκανών προσδίδουν σιγουριά αποτελεσματικότητας, όμως πρέπει να πατήσεις γερά το πεντάλ για να τη νιώσεις. 

Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές, αλλά λόγω της μεγάλης ροπής (660 Nm) θέλει πάντα να διορθώνεις λίγο τις κινήσεις σου.

Οσο για την αυτονομία, τα 514 χλμ. ονομαστική τιμή είναι εντυπωσιακά και μπορείς να τα πιάσεις, ειδικά σε αστικό περιβάλλον, καθώς το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συμπεριφέρεται εξαιρετικά, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να είναι 17,1 kWh στα 100 χλμ.

Με πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας, το Tesla Model Y Performance είναι ένα αυτοκίνητο που πράγματι εντυπωσιάζει, σε κάθε επίπεδο. Μπορεί η σχεδίαση να είναι αρκετά αμερικανική, εντούτοις το coupe στυλ που διαθέτει, του προσδίδει άλλη φινέτσα.