Δημόσιο έργο και χωρίς διόδια η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Ένα ακόμη σημαντικό οδικό έργο προχωρά, με διαφορετική από την αρχική σχεδίαση.
Open Image Modal
ΨΩ ΨΩ
Eurokinissi

Τελικά ως δημόσιο θα κατασκευαστεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ώστε να συνδεθεί η Αττική Οδός με την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Κι αυτό, διότι απεντάχθηκε από την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδό που χειρίζεται το ΤΑΪΠΕΔ, καθώς η τωρινή σύμβαση λήγει το 2024 και ως εκ τούτου θα χαθούν τρία χρόνια για να ληφθούν αποφάσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γιώργου Κουμουτσάκου, επισήμανε ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημοπρατηθεί το έργο εντός του 2021, και δεν θα περιλαμβάνει διόδια στα 3,8 χλμ. που είναι ο δρόμος, κάτι που δεν θα συνέβαινε αν ήταν στη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Για τη χρηματοδότηση του έργου, έχει ζητηθεί η ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε να επιτευχθεί η ταχύτερη υλοποίηση του. Ωστόσο, έχει εξασφαλιστεί η συγχρηματοδότησή του από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε κάθε περίπτωση.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης εντάσσεται τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και στον σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.

Η επέκταση θα ξεκινά από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.

Θα περιλαμβάνει μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης, μήκους 1.260 μέτρων, και μια σήραγγα 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover.

Το έργο πρόκειται να αναβαθμίσει τη βόρεια πλευρά της Αθήνας, θα αναμορφώσει ολόκληρη την Βορειο-Ανατολική Αττική, θα αποσυμφορήσει την ήδη βεβαρυμμένη κυκλοφορία εντός του Λεκανοπεδίου, και αναμένεται να δώσει λύση στο θέμα της κυκλοφορίας του Κόμβου Μεταμόρφωσης.