Ε.Ε.: «Φρένο» σε διαφορετική επιβάρυνση για χειραποσκευές στις αεροπορικές εταιρείες

Απαιτούνται ενιαία πρότυπα για την τιμολόγηση επισημαίνει το Ευρωκοινοβούλιο, μετά και την απόφαση του ΔΕΕ.
|
Open Image Modal
winhorse via Getty Images

Έρχονται ενιαίοι κανόνες για χειραποσκευές στις πτήσεις. Αυτό προβλέπει ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου σχετικά με τα ενιαία πρότυπα για τις χειραποσκευές στα αεροπορικά ταξίδια, με τους ευρωβουλευτές να δηλώνουν ότι απαιτούνται ευρωπαϊκοί κανόνες σχετικά με το μέγεθος και την τιμολόγηση.

Στο κείμενο, που εγκρίθηκε υπογραμμίζονται οι ανησυχίες των πολιτών σχετικά με την ταλαιπωρία και την ενόχληση που προκαλούν οι ασυνεπείς κανόνες των αεροπορικών εταιρειών για τις χειραποσκευές.

Και όπως τονίζεται: «Η νομοθεσία της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών στις αερομεταφορές θα πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να προσφέρει μια λύση. Οι διαφορετικοί κανόνες των αεροπορικών εταιρειών για τις χειραποσκευές αποτελούν στην ουσία κρυφά τέλη και καθιστούν δυσκολότερη τη σύγκριση των τιμών»

Ενιαίοι κανόνες για χειραποσκευές στις πτήσεις: Η απόφαση του ΔΕΕ λέει πως δεν πρέπει να χρεώνονται επιπλέον

Επίσης, όταν οι επιβάτες χρησιμοποιούν διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες ή πρέπει να αλλάξουν τα σχέδιά τους, οι ασυνεπείς κανόνες δημιουργούν σύγχυση.

Οι ευρωβουλευτές τονίζουν ότι, κατά την αναθεώρηση της ισχύουσας νομοθεσίας της ΕΕ για τις αεροπορικές υπηρεσίες, η Κομισιόν θα πρέπει να εφαρμόσει πλήρως τη σχετική απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ, το οποίο κατέληξε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα πρέπει να χρεώνουν επιπλέον για τις χειραποσκευές υπό τον όρο ότι οι εν λόγω χειραποσκευές πληρούν εύλογες απαιτήσεις όσον αφορά το βάρος και τις διαστάσεις τους και συμμορφώνονται με τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας.

Η νέα νομοθεσία θα πρέπει επίσης να καταπολεμήσει άλλες κρυφές χρεώσεις, για παράδειγμα τέλη που σχετίζονται με την κατανομή των θέσεων, υποστηρίζουν οι ευρωβουλευτές.

Όπως σημειώνεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διαβούλευση για την αναθεώρηση του κανονισμού για τις αεροπορικές υπηρεσίες, όπως αναφέρεται στην πιο πρόσφατη ανακοίνωσή της σχετικά με τη στρατηγική κινητικότητας

Οι καταχρηστικές ρήτρες

Υπάρχει επίσης όπως ανέφερε το ertnews.gr ο Γενικός Νόμος για την Προάσπιση Καταναλωτών και Χρηστών  και άλλοι συμπληρωματικοί νόμοι. Στο άρθρο 82 του αναφέρει ότι «καταχρηστικές ρήτρες  θα θεωρούνται  όλες εκείνες οι διατάξεις που δεν αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεμονωμένα και όλες εκείνες οι πρακτικές που δεν συναινούν ρητά σε αυτό, σε αντίθεση με τις απαιτήσεις καλής πίστης, αιτία, σε βάρος του καταναλωτή και του χρήστη, σημαντική ανισορροπία στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μερών που απορρέουν από τη σύμβαση».

Σύμφωνα με αυτόν τον κανόνα, καταχρηστικές ρήτρες θα είναι αυτές που «περιορίζουν τα δικαιώματα του καταναλωτή και του χρήστη» και «καθορίζουν την έλλειψη αμοιβαιότητας της σύμβασης».

Η ίδια νομοθεσία, στο άρθρο 89 της, ορίζει ότι «αυξήσεις τιμών για βοηθητικές υπηρεσίες, χρηματοδότηση, αναβολές, προσαυξήσεις, αποζημιώσεις ή ποινές που δεν αντιστοιχούν σε πρόσθετες παροχές που μπορούν να γίνουν δεκτές ή να απορριφθούν σε κάθε περίπτωση, εκφρασμένες με τη δέουσα σαφήνεια ή διαχωρισμό.

Οι προαναφερθέντες κανονισμοί συμπεριλήφθηκαν σε απόφαση του ΔΕΕ, το οποίο έκρινε το 2014 ότι οι χειραποσκευές πρέπει να θεωρούνται «απαραίτητο στοιχείο της μεταφοράς επιβατών»  και ότι «η μεταφορά τους, επομένως,  δεν μπορεί να υπόκειται σε συμπληρωματική τιμή από εταιρείες.»

Έτσι, διαπιστώθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να επιβάλλουν συμπλήρωμα στις χειραποσκευές, εφόσον «ανταποκρίνονται σε εύλογες απαιτήσεις σχετικά με το βάρος και τις διαστάσεις τους και συμμορφώνονται με τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας», αναφέρει το κείμενο.