«Σπασμένη Φλέβα»: Άρχισαν τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη

Με τους Βασίλη Μπισμπίκη, Μαρία Κεχαγιόγλου, Μπέττυ Αρβανίτη, Στάθη Σταμουλακάτο, Κλέλια Ρένεση, Γιάννη Νιάρρο.
Open Image Modal
Φωτογραφίες Γιώργος Λυκούδης

«Ένας μεσοαστός επιχειρηματίας, οικογενειάρχης, ο Θωμάς Αλεξόπουλος με τ′ όνομα, βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και ανεξέλεγκτη τροχιά. Στη δουλειά του είναι ασφυκτικά στριμωγμένος, τα έχει κάνει μαντάρα κι έχει πέσει σε πηγάδι βαθύ. Πέρα από αυτό πρέπει να σώσει το σπίτι και την οικογένειά του. Ο σατανικός τοκογλύφος και δανειστής του, κύριος Παντελής, απειλεί να του πάρει το πολυτελές διαμέρισμα του. Η οικογένειά του είναι έτοιμη να διαλυθεί και γι αυτό όλα πρέπει να διορθωθούν μέσα στις επόμενες πέντε ημέρες, καθώς το τίμημα Θα είναι πολύ βαρύ. Θα καταφέρει να βρει λύση και να γυρίσει σπίτι του νικητής, όπως του παραγγέλνει η γυναίκα του, Στέλλα; Ο εγωισμός του δεν του επιτρέπει να μην τα καταφέρει. Η λύση που υπερήφανος βρίσκει και σφιχταγκαλιάζει με λαχτάρα είναι τελικά το βαρίδι που τον πάει κατευθείαν βαθιά, πολύ βαθιά στον πάτο. Η τραγική μοίρα ορθώνεται απέναντί του, αδυσώπητη, σιωπηλή, με απέραντη ειρωνεία. Τα κακά νέα δεν αργούν. Τον βρίσκουν σπίτι του και του χτυπάνε την πόρτα».

Αυτή είναι η υπόθεση της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη με τίτλο «Σπασμένη Φλέβα», τα γυρίσματα της οποίας ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα στα νότια προάστια της Αθήνας.

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ενσαρκώνουν οι Βασίλης Μπισμπίκης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Μπέττυ Αρβανίτη, Στάθης Σταμουλακάτος, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Νιάρρος, Σοφία Κουνιά, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Γιάννης Αναστασάκης, Δημήτρης Καπετανάκος, Μαρία Καλλιμάνη και Αναστασία Χατζηαθανασίου.

Το σενάριο, σε συνεργασία με τον Γιάννη Οικονομίδη, υπογράφει και ο Βαγγέλης Μουρίκης.

Open Image Modal
Γιάννης Οικονομίδης
Γιώργος Λυκούδης

Οικονομίδης: Η ταινία φιλοδοξεί να είναι ένα σύγχρονο, αστικό, σκοτεινό δράμα

«Η μικρή ιστορία του Θωμά ξεδιπλώνεται μπροστά μας σαν μια αρχαία ελληνική τραγωδία, όπου η Ύβρις και η αμείλικτη και ειρωνική Μοίρα έρχονται για να θέσουν τα θεμελιώδη ερωτήματα στο υπόστρωμα της ταινίας», αναφέρει στο σημείωμα του ο Γιάννης Οικονομίδης. «Με ποιους υπόγειους μηχανισμούς πορεύονται οι κοινωνίες των ανθρώπων; Ζούμε και υπάρχουμε μέσα σε έναν παράλογο, ατελή κόσμο, γεμάτο κρυφά νοήματα και άγραφους νόμους; Σχέσεις οικογενειακές, σχέσεις μεταξύ φίλων και εχθρών, σχέσεις οικονομικές, σχέσεις εξουσίας, σχέσεις ερωτικές, όλη αυτή η ανθρώπινη πολυπλοκότητα κάτω από ένα μολυβένιο ουρανό σε μια αφιλόξενη χειμερινή Αθήνα και η ξέφρενη κίνηση του κεντρικού χαρακτήρα, αντιήρωα Θωμά, που ελίσσεται σαν ζογκλέρ χορευτής σε ναρκοπέδιο αναπόφευκτα δίνει και τον αντίστοιχο τόνο στην κινηματογράφηση.

Η ταινία φιλοδοξεί να είναι ένα σύγχρονο αστικό, σκοτεινό δράμα, ρεαλιστικής απόδοσης και στιβαρής δωρικής κατασκευής. Τι είναι αυτό το θαυμαστό ον, ικανό για τα πάντα, που λέγεται άνθρωπος; Ποιος είναι τελικά ο φταίχτης; Ποιος ο αθώος και ποιος ο ένοχος; Οι καιροί είναι μαύροι κι άραχλοι και το φως ελάχιστο. Σε μια πραγματικότητα που γλιστράει επικίνδυνα προς την άβυσσο και όλο πέφτει και πέφτει και πέφτει και πέφτει...

Ρυθμός, ένταση, νεύρο, αγωνία, ανατροπές με έμφαση στην πύρινη ανθρωπογεωγραφία, την ακραία δραματουργία και την ειλικρινή απεικόνιση. Χωρίς συγκινησιακά τερτίπια, ηθικολογία και διδακτισμό, με φόντο τη βουή της πόλης, ο καταιγιστικά βίαιος λόγος των προσώπων, συνομιλεί με τους κιθαριστικούς ήχους του μουσικού score σε ένα δημιουργικό πάρε-δώσε με στόχο την οριστική ολοκλήρωση της μινόρε αποπνικτικής ατμόσφαιρας του έργου».