To 2030 η Peugeot θα πουλά μόνο ηλεκτρικά στην Ευρώπη

Το E-LION PROJECT έχει μεταβατικά στάδια το 2023 και το 2025.
Open Image Modal
.
PEUGEOT

Το σχέδιό της προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση αποκάλυψε η Peugeot, μέλος του ομίλου Stellantis.

Σύμφωνα με το E-LION PROJECT, το εγχείρημα της γαλλικής μάρκας προς την ηλεκτροκίνηση, περιλαμβάνει τους εξής στόχους: έως το 2023 κάθε μοντέλο της γκάμας Peugeot θα διαθέτει μια εξηλεκτρισμένη έκδοση, έως το 2025 για κάθε μοντέλο της θα υπάρχει και μια ηλεκτρική έκδοση και το 2030 θα πουλά μόνο ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη. Κι αυτό διότι άλλες αγορές, όπως στην Αφρική, αργούν να εξηλεκτριστούν.

Το E-LION PROJECT δεν αφορά μόνο τον εξηλεκτρισμό. Πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο, μια προσέγγιση 360 μοίρες που βασίζεται στα 5 Ε.

Ecosystem: το οικοσύστημα προϊόντων και υπηρεσιών μας εξελίσσεται με τη χρήση της πλατφόρμας STLA (πλατφόρμα εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων), προσφέροντας την ολοκληρωμένη εμπειρία στον πελάτη, από τη φόρτιση έως την πλήρη συνδεσιμότητα,

Electric: δέσμευση της Peugeot είναι να προσφέρει μια ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο της γκάμας της έως το 2025,

Efficiency: η εμμονή στη μεγιστοποίηση των επιδόσεων, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση kW (12,5 kWh/100χλμ. για το e-208),

Environment: όλα σχεδιάζονται με τελικό στόχο τη βιωσιμότητα και τη δέσμευση της εταιρείας να πετύχει Carbon Net Zero μέχρι το 2038.

Επίσης, η Peugeot θα παρουσιάσει 5 νέα ηλεκτρικά μοντέλα τα επόμενα δύο χρόνια:

E-308, E-308 SW (πρώτο ηλεκτρικό SW στην Ευρώπη), E-408, E-3008 και E-5008.

Τα ηλεκτρικά 308 και 308 SW θα εφοδιάζονται με έναν ολοκαίνουργιο ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 115 kW (156 ίππων), με αυτονομία άνω των 400 χλμ., έχοντας μέση κατανάλωση ενέργειας 12,7 kWh.

Επίσης, η Peugeot εισάγει νέα, ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV) 48V, την οποία θα φέρουν τα: 208, 2008, 308, 3008, 5008 και 408. Το σύστημα PEUGEOT Hybrid 48V αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 100hp ή 136hp, ο οποίος συνδυάζεται με ένα πρωτοφανές 6τάχυτο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (E-DCS6) που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα (21 kW). Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% (από 126 γρ./χλμ. CO2 στο 3008). Στην αστική οδήγηση, ένα SUV της κατηγορίας C που είναι εξοπλισμένο με το σύστημα HYBRID μπορεί έτσι να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου σε 100% μηδενικές εκπομπές ηλεκτρικού ρεύματος, κάτι που σημαίνει οδήγηση σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών στην αστική χρήση.

Εξάλλου, το αμιγώς ηλεκτρικό E-3008 θα παρουσιαστεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, με εύρος αυτονομίας 700 χλμ., με 3 ηλεκτρικούς κινητήρες, περιλαμβάνοντας διάταξη δύο κινητήρων, και θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη τη νέα υπερσύγχρονη πλατφόρμα STLA Medium. Θα ακολουθήσει αμέσως μετά το E-5008.