Απόλυτα θετική η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Οι παραδόσεις έχουν σχεδόν εξομαλυνθεί με αποτέλεσμα η αγορά να κινείται στο +30,3%.
Open Image Modal
.
georgeclerk via Getty Images

Με τον Μάιο να έχει κλείσει με +9,1% όσον αφορά στις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων, η αγορά κινείται απολύτως θετικά στο πρώτο 5μηνο.

Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, τον 5μηνο του 2023 είχαμε 56.969 ταξινομήσεις καινούργιων ΙΧ, ήτοι +30,3% από το αντίστοιχο τμήμα του 2022, ενώ ταξινομήθηκαν 4.679 καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), καταγράφοντας αύξηση 19,4% και 104 λεωφορεία με +16,9%.

Τούτων δοθέντων, η κατάσταση είναι ενθαρρυντική για τη συνέχεια, και όπως όλα δείχνουν το 2023 θα κλείσει αρκετά ανοδικά σε πωλήσεις.

Ως προς τα αμαξώματα, το 54,1% των ταξινομήσεων είναι SUV όλων των κατηγοριών, με την κατηγορία Β, των supermini μοντέλων να κατέχει το 53,6% (!!!), την κατηγορία των μικρομεσαίων C το 30,4% και η κατηγορία των πολύ μικρών αυτοκινήτων πόλης το 7,6%.

Οι υπόλοιπες κατηγορίες έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά.

Τώρα, όσον αφορά το καύσιμο, τα επαναφορτιζόμενα, αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in έχουν το 9,7% (7,6% πέρυσι) και ολοένα αποκτούν μεγαλύτερη δυναμική, καθώς στην Ευρώπη έχουν το 19,2%. Τα υβριδικά έχουν το 27,9% (25,1% στην Ευρώπη), τα αμιγώς βενζινοκίνητα πέφτουν στο 45,4% (37,6% στην Ευρώπη) όπως και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα στο 14,4% (14,9% στην Ευρώπη), καθώς πλέον τα περισσότερα παράγονται υβριδικά. Μειώθηκαν πολύ τα διπλού καυσίμου φυσικού αερίου – βενζίνης στο 0,3% και τα διπλού καυσίμου υγραερίου – βενζίνης στο 2,3%.

Με μικρότερη αύξηση κινούνται οι πωλήσεις στην Ευρώπη, καθώς έχουν το 17,2% (Ιανουάριος – Απρίλιος).