Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαθέτει 1 δισ. ευρώ για σταθμούς επαναφόρτισης

Προκηρύχθηκε η πρόσκληση υποβολής προτάσεων για έργα στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Open Image Modal
koiguo via Getty Images

Όπως έχω επισημάνει πολλάκις, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης περνά απαραίτητα από την ανάπτυξη των υποδομών. Το ίδιο συμβαίνει με τα εναλλακτικά καύσιμα.

Προς αυτή τη κατεύθυνση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαθέτει 1 δισ. ευρώ για να στηρίξει την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων για τις οδικές, τις θαλάσσιες, τις εσωτερικές πλωτές και τις αεροπορικές μεταφορές κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Μάλιστα προκήρυξε την πρόσκληση υποβολής προτάσεων για έργα στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Τα έργα αφορούν:

Οδικό δίκτυο: στήριξη σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, καθώς και σταθμών επαναφόρτισης μεγαβάτ για βαρέα επαγγελματικά οχήματα

Αερολιμένες: στήριξη του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο

Λιμένες: στήριξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου και, για πρώτη φορά, εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού με αμμωνία και μεθανόλη.

Στη δεύτερη φάση του AFIF (2024-2025) θα στηριχθούν προσβάσιμα σημεία ηλεκτρικής επαναφόρτισης και σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο στους κύριους άξονες και τα κύρια μέσα μεταφοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η δεύτερη φάση του AFIF είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους του νέου κανονισμού για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων για προσβάσιμα στο κοινό σημεία επαναφόρτισης, καθώς και με τους στόχους των ReFuelEU aviation και FuelEU maritime.

Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους εντός μίας από τις εξής τρεις προθεσμίες: 24 Σεπτεμβρίου 2024, 11 Ιουνίου 2025 και 17 Δεκεμβρίου 2025.

 

 

Η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Ο αυξανόμενος αριθμός των αιτήσεων για το Ταμείο Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων φανερώνει πόσο σημαντικό είναι αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο για τον ευρωπαϊκό τομέα μεταφορών. Με τα κονδύλια αυτά θα μπορέσουμε να γεφυρώσουμε ένα σημαντικό κενό στις μαζικές επενδύσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία υποδομών για βιώσιμα και προσβάσιμα ηλεκτρικά οχήματα. Παροτρύνω θερμά όλα τα κράτη μέλη, ιδίως της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης, να τα αξιοποιήσουν».