Επίδαυρος: 17.500 θεατές για τον Ιππόλυτο του Εθνικού Θέατρου, sold out η παράσταση του Σαββάτου

Το κοινό χειροκρότησε θερμά την παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου (φωτό). Πού και πότε παρουσιάζεται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Open Image Modal
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου με τον θίασο και τους συντελεστές της παράστασης ευχαριστούν το κοινό για τη θερμή ανταπόκριση.
Φωτογραφίες: Εθνικό Θέατρο

Με τον «Ιππόλυτο» του Εθνικού Θέατρου άνοιξε το Φεστιβάλ Επιδαύρου την περασμένη Παρασκευή 7 Ιουλίου. Το κοινό έσπευσε στην παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου -την Παρασκευή οι θεατές ξεπέρασαν τις 8.000, ενώ την επομένη, Σάββατο, η παράσταση ήταν sold out. Συνολικά και τις δύο ημέρες, τον Ιππόλυτο παρακολούθησαν 17.500 θεατές, οι οποίοι χειροκρότησαν θερμά τον θίασο - Γιάννης Τσορτέκης, Κόρα Καρβούνη, Ορέστης Χαλκιάς, Έλενα Τοπαλίδου, Μαρία Σκουλά, Δημήτρης Παπανικολάου- και τους συντελεστές.

Στην πρεμιέρα έδωσε το «παρών» και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η οποία στη συνέχεια, ξεναγήθηκε στην έκθεση «Η Μήδεια στην Επίδαυρο».

Open Image Modal
Open Image Modal
Open Image Modal
Open Image Modal

... Η Αφροδίτη με μία κάμερα να αναμεταδίδει ζωντανά

Ο Ιππόλυτος, νόθος γιος του Θησέα και πιστός οπαδός της Άρτεμης, έχει εμμονή με την αγνότητα, απαξιώνει τον έρωτα, υβρίζει το γυναικείο φύλο. Η θεά του έρωτα, Αφροδίτη, θέλοντας να τον εκδικηθεί που δεν τη σέβεται, οργανώνει ένα σχέδιο εξόντωσής του, εμπνέοντας σφοδρό έρωτα για εκείνον στη μητριά του Φαίδρα.

Η παράσταση εστιάζει στη μορφή της Αφροδίτης που στήνει ένα παιχνίδι εκδίκησης και παρακολουθεί με ηδονοβλεπτική ματιά πώς το ανθρώπινο είδος γίνεται άθυρμα των επιθυμιών της. Το μάτι της γίνεται μάτι μας και τα πρόσωπα απογυμνώνονται. Τα γυμνά σώματα μεταφέρουν την έκρηξη, τον πόθο, τη λαγνεία αλλά και την αγνότητα του γένους των ανθρώπων.

Ποιος άραγε ευθύνεται για την τραγωδία; μοιάζει να αναρωτιέται ο Ευριπίδης. Ο θεός ή ο άνθρωπος; Στα χέρια του Ευριπίδη το μυθικό μοτίβο της σεξουαλικής επιθυμίας μιας γυναίκας για έναν νεότερο άντρα αναβαθμίζεται σε μία αδυσώπητη σύγκρουση ανάμεσα στην ανθρώπινη βούληση και τη θεϊκή δύναμη. Στον πυρήνα αυτού του διλήμματος βουτά η σκηνοθεσία που διερευνά με ακρίβεια και ευαισθησία όλα τα δίπολα, αναδεικνύοντας έτσι την πολυπλοκότητα των ψυχολογικών και ηθικών θεμάτων που θίγονται. Από τη μία η εγκράτεια κι από την άλλη ο πόθος, από τη μία το ιερό κι από την άλλη το βέβηλο, από τη μία η εκδίκηση και από την άλλη η θυσία, από τη μία ο λόγος από την άλλη η σιωπή.

Το σκηνικό της παράστασης, ένα βαλτώδες δυστοπικό τοπίο με αγρωστώδη φυτά και νερό, αντανακλά την ερημιά της ανθρώπινης ύπαρξης. 

Στην παράσταση η Αφροδίτη κρατώντας μία κάμερα, και μέσα σε υποβλητική μουσική, κινηματογραφεί και αναμεταδίδει ζωντανά σε μονοπλάνο όλη τη δράση, παρουσιάζοντας χωρίς μοντάζ στο κοινό πτυχές και λεπτομέρειές της. Ο θίασος κινείται σε όλη την έκταση του αρχαίου Θεάτρου, μέσα, γύρω και πίσω από την ορχήστρα, ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα, ιχνηλατώντας τη μετ’ εμποδίων διαδρομή ανάμεσα στην αγνότητα και τη λαγνεία, ανάμεσα στην άγνοια και τη γνώση, ανάμεσα στην ίδια την πτώση του ανθρώπου και την εξιλέωσή του.

Open Image Modal
Open Image Modal
Open Image Modal
Open Image Modal
Open Image Modal

Info

Επόμενες παραστάσεις στην Αθήνα, στο Σχολείον της Αθήνας Ειρήνη Παπά στις 14, 15, 16 και 18, 19, 20 Ιουλίου. 

 

Η παράσταση θα παιχτεί επίσης στις

31 Αυγούστου στο Θέατρο Βράχων

7 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Δάσους και στις

10 Σεπτεμβρίου στην Ελευσίνα, στο Παλαιό ελαιουργείο

 

Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr