Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.5 Pro Performance

Με ισχύ 204 ίππων, το VW ID.5 Pro Performance δεν πρόκειται να «ιδρώσει» σε ανηφορικά κομμάτια, ενώ φυσικά δεν του λείπουν οι τεχνολογικές καινοτομίες.
Open Image Modal
.
D.Ballis

Τα πρώτα «ασθενή» σημάδια της ηλεκτροκίνησης έγιναν γνωστά πριν από μερικά χρόνια. Επειδή φυσικά η τεχνολογία αλλάζει και προοδεύει, η VW προσπαθεί με το ID.5 Pro Performance να εισάγει μια νέα ιδέα για τον τρόπο σχεδίασης αυτών των αυτοκινήτων, καθώς ξεφεύγει από το κλασικό τετράγωνο design των SUV, δίνοντας στο πίσω μέρος μια διαφορετική μορφή που το μετατρέπει σε κεκλιμένο.

Open Image Modal
.
D.Ballis

Το παραπάνω έχει να κάνει με τον στόχο της φίρμας, που δεν είναι άλλος από το να προσελκύσει πιο νεανικό κοινό, καταφέρνοντας να συνδυάσει κατά κάποιον τρόπο το στιλ coupe με τον σχεδιασμό ενός SUV. Ως εκ τούτου, οι περισσότερες αλλαγές σε σχέση με την coupe έκδοση του ID.4 επικεντρώνονται στο πίσω μέρος, αφού μπροστά, αυτές είναι ελάχιστες έως μηδαμινές.

Στο οπίσθιο τμήμα λοιπόν, εντοπίζεται η κλίση της οροφής, που ολοκληρώνεται με νέα σχεδίαση, νέο προφυλακτήρα, νέο σπόιλερ και διαφορετικά φωτιστικά σώματα. Έτσι, το αυτοκίνητο δείχνει να είναι πιο ελκυστικό, έστω και αν οι διαστάσεις με το ID.4 παραμένουν σχεδόν ίδιες. Μια ακόμα διαφοροποίηση αφορά τον χώρο των αποσκευών, που αυξήθηκε στα 549 λίτρα σε σχέση με τα 543 του ID.4, παρά τη χρησιμοποίηση της ίδιας πλατφόρμας (ΜΕΒ).

Open Image Modal
.
D.Ballis

Οι χώροι για τους επιβάτες κρίνονται επαρκείς, έστω και αν οι πίσω δεν έχουν τόσο πολύ χώρο για τα κεφάλια τους. Όμως, κανείς δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθεί, καθώς η διαμονή τους εκεί δεν θα γίνει ενοχλητική. Ναι μεν η ορατότητα είναι κάπως μειωμένη, όμως οι αισθητήρες και οι κάμερες κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους και ο οδηγός δεν πρόκειται να προβληματιστεί ιδιαίτερα. Εργονομία και εσωτερικό διατηρούνται σε καλά επίπεδα, με το λειτουργικό 3.1 του συστήματος πολυμέσων της VW να διευκολύνει ακόμα περισσότερο την περιήγηση. Σχετικά με τις οθόνες, ο πίνακας οργάνων είναι 5,3 ιντσών, των πολυμέσων 12 και από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία, αποτελούν οι νέες θύρες USB-PD (Power Delivery), που μπορούν να φορτίζουν πιο απαιτητικές συσκευές με ισχύ έως και 45 Watt.

Open Image Modal
.
D.Ballis

Αναφορικά με τους χώρους, χάρη στο επίπεδο δάπεδο και το μεταξόνιο των 2.770χλστ., είναι αρκετοί, ενώ σε κορυφαία επίπεδα είναι και ο εξοπλισμός, τόσο στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας όσο και στη συνδεσιμότητα. Οι χρωματισμοί αγγίζουν τους 30, ενώ διατίθενται μεταξύ άλλων ηλιοροφή, head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, ID. Light και φωνητικές εντολές.

Από εκεί και πέρα, το σύνολο που κινεί το όχημα, αφορά κυρίως μια μπαταρία χωρητικότητας 77kWh. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα στην έκδοση Pro Performance, όπως αυτή της δοκιμής, αγγίζει τους 204 ίππους, είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και διαθέτει μία σχέση. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 8,4 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην αυτονομία, καθώς ίσως μερικοί ακόμα να έχουν το άγχος της φόρτισης, κυμαίνεται στα 454-523 χιλιόμετρα βάση κύκλου WLTP και ο on-board φορτιστής είναι των 11kW. Παρέχεται και δυνατότητα φόρτισης DC έως και 135kW, που σε αυτή την περίπτωση φορτίζει το αυτοκίνητο στο 10-80% σε 29 λεπτά.

Open Image Modal
.
D.Ballis

Οδηγώντας το, το VW ID.5 Pro Performance σημειώνει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η ανάρτηση αγγίζει κορυφαία επίπεδα και μπορεί να ζυγίζει πάνω από δύο τόνους (2.117 κιλά), όμως, επειδή η μπαταρία έχει τοποθετηθεί χαμηλά, δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες κλίσεις. Οι 204 ίπποι κρίνονται επαρκείς, έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς σβέλτα και φυσικά στο πρόγραμμα Sport, έχεις την εντύπωση πως έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο, κάπως διαφορετικό.
Τα φρένα δεν κουράζονται από το βάρος που έχουν να διαχειριστούν, έστω και αν καταλαβαίνεις την ηλεκτρική τους φύση, κάτι που διευκολύνει τον χειριστή να κινηθεί όμορφα ακόμα και μέσα στην πόλη ή αν το έχει φορτώσει με πολλά πράγματα.

Open Image Modal
.
D.Ballis

Το ID.5 Pro Performance χαρακτηρίζεται ως ένα αυτοκίνητο που οδηγείται εύκολα, παρά τις καινοτομίες της ηλεκτροκίνησης. Όλα είναι αθόρυβα και πολιτισμένα, οι επιδόσεις του είναι καλές σε αναλογία με το βάρος του και επειδή η οικογένεια ID. της VW συνεχίζει να εξελίσσεται, το ID.5 αφήνει το στίγμα του ως ένα όχημα που διαφοροποιείται και αυτό έχει να κάνει περισσότερο με το κεκλιμένο πίσω τμήμα της οροφής, που είναι... όλα τα λεφτά.