Νοικοκυρές όχι πια σε απόγνωση: Πως τα ρούχα νέας γενιάς μπορούν πλέον να αντέχουν περισσότερο

Νοικοκυρές όχι πια σε απόγνωση: Πως τα ρούχα νέας γενιάς μπορούν πλέον να αντέχουν περισσότερο
|
Open Image Modal
HuffPost Greece/P&G Barcelona 2015

Η P&G εμπνέεται και καινοτομεί μέσω μίας τάσης η οποία κατακτά πλέον και τις πιο δημοφιλείς πασαρέλες του κόσμου, τα πεζοδρόμια. Το athleisure αλλάζει το παιχνίδι της day to day μόδας και πρωταγωνιστεί ως η πιο κομψή και εύκολη λύση στην γκαρνταρόμπα της κρίσης.

Το Ariel και τo Lenor επαναπροσδιορίζουν τη φροντίδα των ρούχων, ώστε να παραμένουν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση σε βάθος χρόνου. Το μυστικό για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός είναι η φροντίδα της ποιότητας των υφασμάτων, αφού τελικά τα υφάσματα καθορίζουν το στυλ, το σχεδιασμό, τη γραμμή και την άνεση των ρούχων που τελικά επιλέγουμε να αγοράσουμε και να φορέσουμε. Εκεί ακριβώς στοχεύουν τα εν λόγω απορρυπαντικά: στα ρούχα που έχουν κίνηση και διατηρούν το στυλ τους στο χρόνο χωρίς προσπάθεια. Άλλωστε με μότο υφάσματα σε κίνηση (σ.σ. Fabrics in motion) η P&G καινοτομεί με σκοπό οι καταναλωτές να καταφέρουν να διατηρήσουν για περισσότερο τη σημασία και την αξία που τα ρούχα φέρνουν στη ζωή μας.

Athleisure ή φορώντας τα αθλητικά μας παπούτσια (και) στο γραφείο

Το athleisure ως τάση θα πρωταγωνιστεί πιο δυναμικά από ποτέ το 2016 ενώ έως το 2020 αναμένεται να έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια στη βιομηχανία της μόδας. H δυναμική του athleisure αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι σχεδιαστές υψηλής ραπτικής όπως η Stella McCartney ή/και η Mary Katrantzou έχουν λανσάρει κατ' επανάληψη στο παρελθόν σειρές sportswear σε συνεργασία με μεγάλες αθλητικές εταιρείες ενδυμάτων.

Για τους περισσότερους όμως η ψύχωση με το athleisure συμβολίζει κάτι παραπάνω από μία εφήμερη τάση στη μόδα. Ειδικότερα, συμβολίζει τη στροφή 180 μοιρών σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Διαμορφώνεται έτσι ένα νέο τοπίο σε ό,τι αφορά τη σχέση η οποία διαμορφώνεται ανάμεσα στα ρούχα και σε αυτόν που τα φοράει. Παρατηρώντας κανείς τους αριθμούς διαπιστώνει ότι η άνεση ανάγεται σε προτεραιότητα με το στυλ να παραμένει καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή του καταναλωτή στο ταμείο.

H σημασία του athleisure σε αριθμούς:

- 3 στους 4 καταναλωτές, περίπου δηλαδή το 71% προτιμά να ντύνεται με αθλητικά ρούχα,

- Για το 27% τα leggings είναι το νέο must have ρούχο της γκαρνταρόμπας,

- Το 36% προτιμά να φορά αθλητικά ρούχα στις εξωτερικές δουλειές,

- Το 47% για να ταξιδεύει,

- Το 41% για να κάνει ψώνια,

ενώ,

- Το 16% προτιμά το athleisure για τη βραδινή του έξοδο,

- Κατά 4% αναμένεται να αυξάνει ετησίως η αγορά του athleisure αγγίζοντας έως το 2019 τα 178 δισ.,

- To 50% των καταναλωτών παραδέχονται ότι φορούν αθλητικά ρούχα,

- Το 42% εξηγεί ότι η άνεση στα ρούχα είναι το ζητούμενο όταν αγοράζουν sportswear,

και,

- Το 60% των Αμερικανών καταναλωτών υπογραμμίζει ότι το καθάρισμα των αθλητικών ρούχων παίζει καθοριστικό ρόλο για την αγορά τους.

**Στοιχεία από τις έρευνες: Trefis, SportsOneSource, P&G Fabrics 2015, Cotton Incorporated

Ο Giles Deacon σχεδιάζει το washable urban sportswear της χρονιάς

Στις αρχές Δεκεμβρίου, στη Βαρκελώνη, το athleisure αλλά και τα υφάσματα τα οποία συνθέτουν το urban sportswear αποκαλύφθηκαν σε μία capsule συλλογή με sporty χαρακτήρα, τολμηρούς χρωματικούς συνδυασμούς, prints και φουτουριστικά στοιχεία. Τη συλλεκτική συλλογή την υπογράφει ο διάσημος Βρετανός σχεδιαστήςGiles Deacon προσφέροντας υψηλή αισθητική αλλά και ένα μοναδικό προτέρημα: όλα τα ρούχα αυτής της συλλογής αν και φέρουν υπογραφή σχεδιαστή δεν χρειάζεται να σταλούν στο καθαριστήριο - όπως πολλά άλλα - αλλά μπορούν να πλυθούν από εμάς τους ίδιους στο πλυντήριο στο σπίτι μας με την υπόσχεση να διατηρήσουν το στυλ τους αμετάβλητο όπως ακριβώς την ημέρα που τα αγοράσαμε.

Τeaser από την Capsule Washable Collection του Giles Deacon

Στο σημείο αυτό αρχίζει να γίνεται ολοένα και πιο κατανοητή η φόρμουλα που προσφέρεται από το Ariel και τα Downy/Lenor στον κύκλο της μόδας όπως αυτός διαμορφώνεται έπειτα από την άφιξη του athleisure ως το νέο statement που προσδίδει άνετο στυλ στην κομψότητα μία νέας εποχής.

Το στοίχημα της P&G ανιχνεύεται στο γεγονός ότι έχουμε στα χέρια μας ένα macro trend, μία τάση δηλαδή η οποία έχει ξεδιπλώσει τη δυναμική της στα μεγάλα ντεφιλέ και ενσωματώνεται πλέον στην πιο απλή μας καθημερινότητα. Όμως για μία εταιρεία η οποία για περισσότερα από 100 χρόνια έχει ταυτίσει την παρουσία της με το καθάρισμα των λεκέδων το να μετεξελιχθεί σε εγγυητή ποιότητας παρουσιάζεται ως στοίχημα, και ως πρόκληση για τα στελέχη και τους επιστήμονές της.

Το Αriel και το Lenor ανίχνευσαν εκείνη τη φόρμουλα η οποία εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή φροντίδα ρούχων σε βάθος χρόνου χωρίς να χάνουν τίποτε από τα στοιχεία εκείνα που έκαναν εμάς τους καταναλωτές να τα επιλέξουμε και από τη βιτρίνα να βρεθούν στην ντουλάπα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένα αδιάβροχο jacket με fleece επένδυση, ή άλλα ρούχα από ελαστίνη, nylon ή/και polyester.

Open Image Modal

Πιο συγκεκριμένα, το Αriel μέσω δύο καινοτομιών υπόσχεται και εξασφαλίζει καθαριότητα και φροντίδα. Από την πλευρά του το Lenor παρέχει εκείνη τη φόρμουλα η οποία καταφέρνει να διατηρήσει αναλλοίωτη τόσο την υφή όσο και τη δομή του ρούχου. Σκεφτείτε πως η ίδια επιστημονική του ομάδα εξηγεί τη σημασία της χρήσης του παρομοιάζοντας το με τη σημασία της μαλακτικής κρέμας σαν κι αυτές που χρησιμοποιεί η πλειονότητα των γυναικών μετά το λούσιμο. Παράλληλα, χαρίζει και ένα ξεχωριστό άρωμα στο ύφασμα που διαρκεί και όπως λένε οι ειδικοί ξεγελά ευχάριστα τις αισθήσεις μας με την αξεπέραστη φρεσκάδα που επιτυγχάνεται από 60 διαφορετικούς αρωματικούς συνδυασμούς ελαίων οι οποίοι και συνθέτουν τα διαφορετικά αρωματικά σύνολα τα οποία μας προσφέρονται προς αγορά.

Open Image Modal

It's all geek to me: Η ψυχολογία της ντουλάπας

Θα αναρωτιέστε γιατί τόση... φαιά ουσία σκορπισμένη στην καθαριότητα, τη διατήρηση και τον καλλωπισμό των ρούχων. Αρκεί να εξηγήσει κανείς τις γνωσιακές επιπτώσεις όταν κάποιος επιλέγει τελικά να φορέσει casual ρούχα. Όπως εξηγεί ο Dr Lawrence Rosenblum, γνωσιακός ψυχολόγος του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Riverside, τα ρούχα τα οποία επιλέγουμε να φοράμε αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας, τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλός μας λειτουργεί, γεννά ιδέες, δημιουργεί αντιλήψεις και οδηγείται στις αποφάσεις τις οποίες λαμβάνουμε.

Το 70% των ανθρώπων παραδέχονται πως όταν φορούν αθλητικά ρούχα αισθάνονται περισσότερη ενέργεια με το 62% να παραδέχεται ότι αισθάνονται περισσότερη αυτοπεποίθηση (έρευνα P&G Future Fabrics 2015).

«Το να διατηρείτε τα ρούχα σας σαν καινούργια ώστε κάθε φορά να είστε ο καλύτερος σας εαυτός έχει σημασία (...) Συνδέεται άμεσα με το γεγονός ότι τα ρούχα τα οποία φοράτε επηρεάζουν τη διάθεσή σας καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεστε τον εαυτό σας», αναφέρει ο επικεφαλής στον τομέα Έρευνας και Καινοτομίας της P&G στην Ευρώπη, Regis D' Hardemere.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της κατηγορίας Απορρυπαντικών της P&G, Robert Van Pappelendam, εξηγεί ότι πρόκειται για «μία αλυσίδα υπό κατασκευή» με τον τομέα της καθαριότητας και της φροντίδας να ακολουθούν τη μόδα η οποία με τη σειρά της ακολουθεί πίσω και έτσι ξαφνικά δημιουργείται μία νέα οικονομία, ένας νέος κλάδος επιχειρηματικότητας αλλά και δημιουργίας. Όπως επισημαίνει ο ίδιος πριν από περίπου τρία χρόνια κανείς από τους άμεσα ενδιαφερόμενους (σχεδιαστές κλπ) δεν είχε συνειδητοποιήσει την αξία και ουσία αυτής της ιδιόμορφης «αλληλοεξάρτησης», όπως τη χαρακτηρίζει, η οποία πλέον έχει δημιουργηθεί και είναι αναγκαία τόσο για τον καταναλωτή όσο και για την ίδια την εταιρεία η οποία επιβιώνει στην πρώτη γραμμή και παραμένει το ίδιο επιτυχημένη καθώς δεν φοβήθηκε να επανεφεύρει τον εαυτό της και να κάνει συνώνυμο των δράσεων της και τη φροντίδα των ρούχων σε βάθος χρόνου.

Μάλιστα ο κ. Pappelendam εξηγεί ότι «οι εταιρείες οι οποίες λένε ''είμαστε έτοιμες να επανεφεύρουμε τον εαυτό μας'' είναι εκείνες οι οποίες οι οποίες στο τέλος νικούν

Και τελικά τα κατάφεραν...

Μερικά στοιχεία για τη Procter & Gamble

- Καθημερινά η P&G εξυπηρετεί περίπου 5 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον κόσμο

- Ιδρύθηκε πριν από 175 χρόνια

- Κατέχει ένα από τα πιο δυνατά χαρτοφυλάκια κορυφαίων προϊόντων εμπιστοσύνης και ποιότητας

- Πουλάει προϊόντα σε περισσότερες από 180 χώρες