Πώς προσπαθεί το Netflix να μας κρατήσει «ομήρους» στις συνδρομές μας

Kαι τα καταφέρνει.
Open Image Modal
Stephane Mahe via Reuters

Tελευταία, όλοι μας έχουμε παρατηρήσει πόσος χρόνος χρειάζεται, προκειμένου να ολοκληρώσουμε τις αγαπημένες μας σειρές στο Netflix. Παρακολουθούμε για παράδειγμα το Stranger Things και έχουμε φτάσει σε ένα κομβικό σημείο, ώσπου ξαφνικά τελειώνει η σεζόν. Όμως υπάρχει και χειρότερο. Και αυτό είναι το γεγονός ότι θα χρειαστεί να περιμένουμε τουλάχιστον δύο μήνες για να απολαύσουμε την υπόλοιπη σειρά.

Όσο κι αν μας εκνευρίζει, πρόκειται για μια μία από τις πολλές τακτικές που χρησιμοποιεί το Netflix για να πείσει τους χρήστες να διατηρήσουν τις συνδρομές τους ενεργές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Και ευτυχώς για αυτούς και δυστυχώς για μας, λειτουργεί.

Την Τρίτη 18 Οκτωβρίου η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματά της για το τρίτο τρίμηνο του έτους. Η πλατφόρμα έχει αυξήσει τους συνδρομητές της κατά 2,4 εκατομμύρια νοικοκυριά, ενώ μόλις τα προηγούμενα δύο τρίμηνα η πορεία της ήταν πτωτική.

 

Η αύξηση των εσόδων της μας εκπλήσσει ακόμη περισσότερο αν σκεφτούμε το διαρκώς αυξανόμενο κόστος ζωής, καθώς η διακοπή συνδρομών σε πλατφόρμες περιεχομένου, θεωρείται μια από τις πρώτες περικοπές στις οποίες προχωρούν οι άνθρωποι, εφόσον αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν πόρους.

Στην ουσία το Netflix προσπαθεί να κάνει την πλατφόρμα του ακόμα πιο δελεαστική, βασιζόμενο ωστόσο σε μοντέλα που θυμίζουν την μη συνδρομητική τηλεόραση, όπου έχουμε συνηθίσει να περιμένουμε μήνες για την επόμενη σεζόν.

Μάλιστα, πλατφόρμες όπως η Apple με την επιτυχία Tεντ Λάσο, καθώς και η Amazon και η Disney με πολλές αγαπημένες σειρές, κατά κάποιον τρόπο ακολουθούν το παράδειγμα του Netflix. Προσφέρουν δηλαδή στο κοινό τα πρώτα δύο-τρία επεισόδια μιας σεζόν μαζεμένα, προτού αρχίσουν να ανεβάζουν τα υπόλοιπα επεισόδια στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα. Αυτό εξιτάρει τους θεατές οι οποίοι πάντοτε μένουν με κομμένη την ανάσα σε μια κρίσιμη στιγμή του έργου, της οποίας την εξέλιξη αναμένουν πώς και πώς.

Άλλοι τρόποι με τους οποίους το Netflix προσπαθεί να καταστήσει πιο δύσκολη τη «μεγάλη αποχώρηση» είναι η χρήση συνεχώς εξελισσόμενης τεχνολογίας, προκειμένου να κάνει το περιβάλλον της πλατφόρμας όλο και πιο φιλικό για το χρήστη.

Ένα παράδειγμα αποτελεί η ξεχωριστή είσοδος για τα παιδικά προγράμματα, η οποία έχει λύσει τα χέρια αμέτρητων γονέων, καθώς και το γεγονός ότι το Netflix μας προσφέρει μια μεγάλη λίστα με επιλογές που με έναν περίεργο τρόπο ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στα γούστα μας.

Open Image Modal
Netflix.com

 

Το Netflix προσφέρει ορισμένες πληροφορίες στον ιστότοπό του αναφορικά με το τρόπο που λειτουργεί το σύστημα των προτεινόμενων επιλογών. Οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της λίστας περιλαμβάνουν την ώρα της ημέρας, τη συσκευή που χρησιμοποιούμε, τα προγράμματα που έχουμε παρακολουθήσει προηγουμένως και τις προτιμήσεις άλλων μελών με ενδιαφέροντα παρόμοια με τα δικά μας.

Ωστόσο, παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις καινοτομίες της πλατφόρμας, τελικά, το περιεχόμενο είναι αυτό που κάνει τους χρήστες να επιστρέφουν. Αυτός είναι άλλωστε και ο τομέας όπου το Netflix παραδοσιακά διαπρέπει. Σχεδόν κάθε εβδομάδα, η υπηρεσία εγκαινιάζει ένα θεάμα υψηλών προσδοκιών, το οποίο παρακολουθεί η συντριπτική πλειοψηφία των συνδρομητών.

Εκτός αυτού, η πλατφόρμα προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερα γούστα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι το 2021 το Netflix φιλοξενούσε τον Γκρίζο Άνθρωπο, θρίλερ δράσης με πρωταγωνιστή τον Ράιαν Γκόσλινγκ, ενώ την ίδια στιγμή μπορούσε κανείς να δει στην πλατφόρμα την «Eξουσία του Σκύλου», μια ταινία με πολύ λιγότερη απήχηση, η οποία ωστόσο είχε συγκεντρώσει 12 υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Πηγή: BBC