Το Φεστιβάλ Χορού της Στέγης κατεβαίνει από τη σκηνή στο YouTube: «Είμαστε εδώ, χορεύοντας»

Καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς καταθέτουν έργα που δημιούργησαν το τελευταίο δίμηνο.
Open Image Modal
Stereo Nero Dance Co., 442, or A Game Without Score
Simopoulos

Στις 20 και 21 Μαρτίου η Στέγη παρουσιάζει το πρώτο της Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων ειδικά φτιαγμένο για τον ψηφιακό κόσμο.

Για δύο μέρες πατάμε παύση στην καραντίνα και ζούμε στον παλμό των νέων καλλιτεχνών που επανεκκινούν, κινούνται και συγκινούνται.

Το 8ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων (ONC 8) κατεβαίνει από τη σκηνή και συναντά το κοινό στο μόνο μέρος που αυτή τη στιγμή μπορούμε να υπάρχουμε «μαζί», στο ψηφιακό περιβάλλον, μέσα από το YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση, το Onassis.org και τα social media.

Με σύνθημα «είμαστε εδώ, χορεύοντας», καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς καταθέτουν έργα που δημιούργησαν το τελευταίο δίμηνο, αποτυπώνουν με κινήσεις τη στιγμή και την κατάσταση και στέλνουν το μήνυμά τους για όσα βιώνουμε, σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε.

Και επειδή οι φωνές που πρέπει να ακουστούν είναι πολλές, το φετινό φεστιβάλ, το οποίο προέκυψε από open call που καλούσε καλλιτέχνες στη δημιουργία έργων με ψηφιακά μέσα, περιλαμβάνει 11 νέα καλλιτεχνικά πρότζεκτ.

Πράσινα γήπεδα, σουτ, πάσες, τάκλιν και 11 ιδρωμένες φανέλες (Stereo Nero Dance Co., 442, or A Game Without Score).

Δέκα βίντεο πορτρέτα στα όρια του μεγαλείου και του γκροτέσκου, εμπνευσμένα από έναν σκύλο που ονειρευόταν (Άννα Παπαθανασίου, Axel’s just dreaming).

Open Image Modal
Άννα Παπαθανασίου, Axel’s just dreaming
Simopoulos

Ένα μαγειρικό σόου βασισμένο σε 20 υλικά, 20 χορογραφίες και 20 instagram posts (Νάντη Γώγουλου, The cooking-with-Nadi show).

Μια zoom συνάντηση ανθρώπινων και μετα-ανθρώπινων όντων (Ειρήνη Καλαϊτζίδη, yaGrid). Ένα electropop μανιφέστο για τη σωτηρία του κόσμου (ody icons, YES HALLO HI). 

Ένα site που είναι διαδραστικός χορογραφημένος χάρτης της Αθήνας την εποχή της πανδημίας (Μυρτώ Δελημιχάλη και Στάθης Δογάνης, Pose_Transpose).

Open Image Modal
(Μυρτώ Δελημιχάλη και Στάθης Δογάνης, Pose_Transpose
Doganis

Ένας gender-fluid 19χρονος να χορεύει πάνω σε κόκκινες μπότες (Βασίλης Βηλαράς, RED RIDING SHOES).

Μια 3600 περιπλάνηση στην υπόγεια διαδρομή του ποταμού Ιλισσού (Νατάσα Σαραντοπούλου, ΙΛΙΣΣΟΣ/ λίμπο eξótica).

Open Image Modal
Νατάσα Σαραντοπούλου, ΙΛΙΣΣΟΣ/ λίμπο eξótica
©Alina Lefa

Μια performance lecture για ακραία λησμονημένα θεάματα χορού (Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Άλογα κατάδυσης και άλλες μυθολογίες).

Δημιουργία ηχητικών soundtracks μέσω σωματικών πράξεων (Ιωάννα Παρασκευοπούλου, All she likes is popping bubble wrap).

Open Image Modal
Ιωάννα Παρασκευοπούλου, All she likes is popping bubble wrap
Simopoulos

Έξι επισκέψεις στα όρια του σουρεαλισμού και της πολιτικής θέσης (Oμάδα Besuch, Besuch).

Με άλλα λόγια, έντεκα πρωτότυπα έργα που αρκεί να ανάψεις την οθόνη σου για να χορέψεις μαζί τους.

Όπως αναφέρουν οι επιμελητές του ONC 8, Ιλειάνα Δημάδη, Κωνσταντίνος Τζάθας και Στεριανή Τσιντζιλώνη: «Είναι η πρώτη φορά που το πιο “σωματικό” φεστιβάλ της Στέγης γίνεται εξολοκλήρου ψηφιακά. Έντεκα πρωτότυπα έργα χορογραφίας, απενοχοποιημένα ως προς το τι είναι “ποπ” και τι “υψηλή τέχνη”, με ιδιαίτερη αγάπη για το χιούμορ, το παράδοξο και το απροσδόκητο, κάνουν πρεμιέρα στο YouTube, το Instagram και το διαδίκτυο: από μικρού μήκους ταινίες ενηλικίωσης εν χορώ μέχρι βίντεο κλιπ και από χορευτικά μαθήματα μαγειρικής μέχρι περιπατητικές περφόρμανς, κινηματογραφημένες παραστάσεις, διαδραστικούς χάρτες, εικόνες και κείμενα, stick figures, studio visits και performative διαλέξεις. Κινηματογραφιστές, επιστήμονες, προγραμματιστές, digital media artists, αλλά και youtubers, influencers και bloggers συνεργάζονται πλέον στενά με τους χορογράφους. Δίχως να μετατράπηκαν όλοι οι καλλιτέχνες, εν μια νυκτί, σε hi-tech freaks, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πειραματίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και εργάζονται με interfaces, αισθητήρες επαφής, go-pro κάμερες, αλλά και chat rooms, selfies και stories, διευρύνοντας (και) ψηφιακά το πάντα υβριδικό και καινοτόμο πεδίο του σύγχρονου χορού.

Με απόλυτη συνειδητότητα απέναντι στις αντιφάσεις και τις λειτουργίες του καλλιτέχνη στη νέα συνθήκη της πανδημικής αναστολής και της ψηφιακής έξαψης, το φετινό φεστιβάλ δεν είναι μια απάντηση ανάγκης στη μη δυνατότητα παρουσίασης έργων ζωντανά, αλλά μια δική μας σταθερά. Ανοίξαμε τη συζήτηση για το πώς παράγεται τέχνη σε μια εποχή που τα πάντα -από την κοινωνικοποίηση έως το φλερτ- γίνονται σε ένα περιβάλλον συνεχούς και διάχυτης δικτύωσης ήδη από το 2016, με την έκθεση “Digital Revolution”. Κι αν την περασμένη άνοιξη, με το “ΕΝΤΕR”, δημιουργήσαμε μια ψηφιακή χρονοκάψουλα για το “εδώ και τώρα”, καλωσορίζουμε πλέον στην ψηφιακή μας σκηνή βασικούς εκπροσώπους της νέας γενιάς του σύγχρονου ελληνικού χορού». 

Σχεδιασμός-Επιμέλεια: Ιλειάνα Δημάδη, Κωνσταντίνος Τζάθας, Στεριανή Τσιντζιλώνη
Production Manager: Δήμητρα Δερνίκου
Οργάνωση Παραγωγής: Βασίλης Παναγιωτακόπουλος, Χριστίνα Πιτούλη
Εκτέλεση Παραγωγής: Δέσποινα Σιφνιάδου, Ειρηλένα Τσάμη, Ιουλία Σταμούλη
Τεχνική Διεύθυνση: Λευτέρης Καραμπίλας
Αναπληρωτής Τεχνικός Διευθυντής – Τεχνική Διεύθυνση Περιοδείας: Philip Hills
Οργάνωση δράσεων εξωστρέφειας: Χριστίνα Λιάτα
Σχεδιασμός προβολής: Τμήμα Επικοινωνίας Ιδρύματος Ωνάση
Κινηματογραφική επιμέλεια: Χρήστος Σαρρής
Onassis Channel assistant: Σμαράγδα Δογάνη
Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Αναλυτικό πρόγραμμα προβολών με σειρά παρουσίασης

Σάββατο 20 Μαρτίου, 20:00-22:00

Άννα Παπαθανασίου, Axel’s just dreaming
Διάρκεια: 24’
ody icons, YES HALLO HI
Διάρκεια: 4’
Ιωάννα Παρασκευοπούλου, All she likes is popping bubble wrap
Διάρκεια: 20’ 
Ειρήνη Καλαϊτζίδη, yaGrid
Διάρκεια: 10’
Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Άλογα κατάδυσης και άλλες μυθολογίες
Διάρκεια: 36’ 
Νατάσα Σαραντοπούλου, ΙΛΙΣΣΟΣ/ λίμπο eξótica
Διάρκεια: 10’ 

Κυριακή 21 Μαρτίου, 20:00-22:00

Stereo Nero Dance Co., 442, or A Game Without Score
Διάρκεια: 60’
Βασίλης Βηλαράς, RED RIDING SHOES
Διάρκεια: 6’
Νάντη Γώγουλου, The cooking-with-Nadi show
Διάρκεια: 20’
Oμάδα Besuch, Besuch
Διάρκεια: 20’   
Μυρτώ Δελημιχάλη, Στάθης Δογάνης, Pose_Transpose
Διάρκεια: 1’.