Die Zeit για τη παράσταση της Αλεξάνδρας Κ* στο Εθνικό Θέατρο: νέοι, μορφωμένοι, άνεργοι υποδύονται τον εαυτό τους

Τι γράφει η γερμανική εφημερίδα για την παράσταση «Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας»
|
Open Image Modal
Alexandros Michailidis / SOOC

Στην παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου «Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας» της Αλεξάνδρας Κ* (κατά κόσμο Αλεξάνδρα Κατσαρού) αναφέρεται δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Die Zeit και συνομιλεί με τους συντελεστές του έργου σχολιάζοντας ότι «νέοι, μορφωμένοι, άνεργοι υποδύονται τον εαυτό τους». Μιλά για τους σημερινούς τριαντάρηδες, την ανεργία, τους χαμηλούς μισθούς, τους οποίους εκπροσωπούν οι ηθοποιοί και η συγγραφέας του έργου.

«Το δράμα μας είναι ότι έχουμε μεγαλώσει στην Ελλάδα της ευμάρειας, με τον καλύτερο τρόπο. Θα μπορούσαμε να σπουδάσουμε οπουδήποτε, είμαστε συνδεδεμένοι με όλο τον κόσμο, αλλά όταν πρέπει να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε, δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας για εμάς - ή απλά δουλεύουμε χωρίς χρήματα», δηλώνει η 35χρονη Αλεξάνδρα Κατσαρού.

Αρθρογράφος σε έντυπα, η Αλεξάνδρα Κατσαρού έκανε αίσθηση το 2015 με το σενάριο της τηλεοπτικής σειράς «Ηρωίδες» στο Μega, στο οποίο ερμήνευσε μία από τις βασικές ηρωίδες. Μητέρα μίας κόρης, έχει γράψει βιβλία για παιδιά και το μυθιστόρημα «Πώς φιλιούνται οι αχινοί» (εκδ. Πατάκη, 2017).

Αισθάνεται αμήχανα όταν η δημοσιογράφος της Die Zeit την χαρακτηρίζει ως μία από τις «φωνές διανοουμένων της γενιάς της στην Ελλάδα». Αντίθετα, την εκφράζει «η αμερικανική τηλεοπτική σειρά Girls και συγκεκριμένα η ρήση της ηρωίδας (την υποδύεται η Lena Dunham) ότι ”θα μπορούσε να γίνει η φωνή της γενιάς της – αν οι γονείς της συνεχίσουν να τη συντηρούν και άλλο με χρήματα”. Ένα ρητό σαν μανιφέστο» αφηγείται η Αλεξάνδρα Κατσαρού.

Το έργο της «Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας» μεταφέρει την κρίση στη μικρογραφία της κοινωνίας, την οικογένεια, συνεχίζει το άρθρο: «Η οικογένεια συγκεντρώνεται σε ένα εξοχικό σπίτι σε ένα ελληνικό νησί, με μια παράνομη πισίνα. Χτίστηκε από τον πατέρα της, έναν δημόσιο υπάλληλο, εκπρόσωπο της περιόδου της μεγάλης οικονομικής άνθισης, πριν από τη μεγάλη έκρηξη της ”φούσκας”. Μια πισίνα εκείνο τον καιρό ήταν η Mercedes ενός Έλληνα. Ένα σύμβολο κατάστασης. Η πισίνα όμως δεν είναι παρά βαρετή. Τα παιδιά είναι κολλημένα στο σπίτι καθώς δεν έχουν τα χρήματα για να φύγουν».

Το άρθρο της Die Zeit αναφέρεται επίσης στον 38χρονο σκηνοθέτη της παράστασης Σαράντο - Γεώργιο Ζερβουλάκο.

«Ο Ζερβουλάκος, γιος ενός Έλληνα και μιας Γερμανίδας, μετακόμισε στην Αθήνα για να στήσει το έργο. Μεγάλωσε και σπούδασε στη Γερμανία. «Γιατί θέλεις να μετακομίσεις στη χειρότερη πόλη της Ευρώπης;», ρώτησαν οι φίλοι του. «Αυτό είναι δική μου δουλειά» ήταν η απάντησή του. Προσωπικά, αλλά και ως Ευρωπαίος.

Η κρίση του ευρώ, οι φορολογικές μεταρρυθμίσεις και τα μέτρα λιτότητας που υιοθετήθηκαν ήταν σαν μια βομβιστική επίθεση στον τρόπο ζωής ακόμα και στις οικογένειες των ανθρώπων με πανεπιστημιακά πτυχία, αλλά και της μεσαίας τάξης, λέει στην γερμανική εφημερίδα ο Ζερβουλάκος. Θέμα συζήτησης πλέον είναι το πώς θα πληρωθεί ο λογαριασμός της θέρμανσης ή του ηλεκτρικού ρεύματος. «Σχεδόν κανείς δεν θέλει πλέον να μιλήσει για πολιτική και να διαμαρτυρηθεί». «Οι Έλληνες είναι κουρασμένοι, ασφυκτιούν με όλα αυτά τα μέτρα λιτότητας», λέει ο σκηνοθέτης.

 

 

 

(Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)