Το νέο Range Rover έρχεται υβριδικό και ηλεκτρικό

Με δύο μεταξόνια, 4θέσια, 5θέσια και 7θέσια διάταξη, πανίσχυρα μοτέρ και πολυτέλεια.
Open Image Modal
.
Land Rover

Η 5η γενιά του Range Rover είναι απαστράπτουσα, με μίνιμαλ γραμμές, περισσότερη τεχνολογία, έχοντας στάνταρ σύστημα τετραδιεύθυνσης, εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα και ενσωματωμένη υπηρεσία Amazon Alexa.

Πρόκειται για την επιτομή της πολυτέλειας για τη βρετανική μάρκα που εντυπωσιάζει με ένα σύνολο που έχει ξεκάθαρη εικόνα, απέριττο στυλ και υψηλή αισθητική.

Βασισμένο σε μια πλατφόρμα που υποστηρίζει τη μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, θα είναι διαθέσιμο με ήπιας υβριδικής τεχνολογίας κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με δύο plug-in hybrid εκδόσεις και με μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το 2024. Επίσης, θα προσφέρεται και σε έκδοση SV (Special Vehicle Operations), και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος -SWB και LWB, με αποκλειστικά και μία τετραθέσια διάταξη καθισμάτων SV Signature Suite.

Η ναυαρχίδα της Land Rover, έχει κοντό πρόβολο μπροστά, διαιρούμενη πίσω πόρτα (πάνω – κάτω), υψηλό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30 και ισχυρό φωτισμό all-LED με υψηλής ευκρίνειας ψηφιακούς προβολείς LED να παρέχουν δέσμη φωτός με εμβέλεια έως 500 μ. Αυτοί δημιουργούν μία εξαιρετική σχεδιαστική λεπτομέρεια και φέρουν χαρακτηριστικά φώτα ημέρας (DRL), δυναμικά φλας, Adaptive Front Lighting και τεχνολογία Image Projection κατά την εκκίνηση. Επίσης, ο προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός (Adaptive Front Lighting) μπορεί να συσκοτίζει μέχρι 16 αντικείμενα στην πορεία του νέου Range Rover, εξασφαλίζοντας ότι οι υπόλοιποι χρήστες των δρόμων δεν «τυφλώνονται» και διατηρώντας βέλτιστο φωτισμό για τον οδηγό. Η τεχνολογία Predictive Dynamic Bending Light χρησιμοποιεί πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για να προσαρμόζει ενεργά τη δέσμη φωτός καθώς το όχημα πλησιάζει σε στροφές του δρόμου.

Κι ακόμα, τα νέα Φώτα Ελιγμών (Manoeuvring Lights), βοηθούν τους οδηγούς να ολοκληρώνουν ελιγμούς σε περιοχές με χαμηλό φωτισμό με πλήρη αυτοπεποίθηση, δημιουργώντας ένα φωτεινό χαλί περιμετρικά του οχήματος, σε συνεργασία με το σύστημα 3D Surround Camera για μία άνετη διαδικασία ελιγμών.

Στην καμπίνα, η πολυτέλεια συναντά την απέριττη διαρρύθμιση, με ποιοτικά υλικά, καινοτόμα υφάσματα και επενδύσεις Ultrafabrics, που δημιουργούν ένα υλικό ελαφρύτερο, το οποίο παράγει μόνο το ένα τέταρτο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με το παραδοσιακό δέρμα. Η οθόνη του οδηγού είναι ψηφιακή 13,7 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, 131, ιντσών.

 

Open Image Modal
.
Land Rover

 

Οι μηχανικοί, όπως ήταν λογικό, έδωσαν έμφαση και στην ηχομόνωση. Με τη συμβολή του 1.600W Meridian Signature Sound, επιτυγχάνεται ένα από τα πιο αθόρυβα εσωτερικά οχημάτων παραγωγής, χάρη στην προσθήκη ηχείων 20W στα τέσσερα βασικά προσκέφαλα για την πιο καθηλωτική εμπειρία ήχου. Επίσης, με την τρίτη γενιά του συστήματος Active Noise Cancellation, παρακολουθούνται οι κραδασμοί των τροχών, ο θόρυβος των ελαστικών και οι ήχοι του κινητήρα που μεταδίδονται στην καμπίνα και παράγεται ένα «σήμα ακύρωσης», που αναπαράγεται μέσω των 35 ηχείων του συστήματος. Μεταξύ αυτών είναι δύο ηχεία διαμέτρου 60 χλστ. στα τέσσερα βασικά προσκέφαλα των επιβατών, που δημιουργούν προσωπικές αθόρυβες ζώνες επιπέδου αντίστοιχου με hi-fi ακουστικών κεφαλής.

Εξάλλου, με την Ηλεκτρονική Αερανάρτηση (Electronic Air Suspension) με Dynamic Response Pro και προληπτικό σύστημα ανάρτησης που χρησιμοποιεί δεδομένα Πλοήγησης eHorizon, σκανάρεται ο δρόμος και προετοιμάζεται η ανάρτηση για βέλτιστη απόκριση.

Η ευφυής τεχνολογία λειτουργεί και σε συνεργασία με το σύστημα Adaptive Cruise Control με Steering Assist για την εξομάλυνση των κινήσεων του αμαξώματος που προέρχονται από ξαφνικές αλλαγές ταχύτητας. Η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση υποστηρίζει την ποιότητα κύλισης και περιλαμβάνει πίσω άξονα πέντε συνδέσμων – για πρώτη φορά σε Land Rover, που απομονώνει την καμπίνα από τις ανωμαλίες του εδάφους πιο αποτελεσματικά από ποτέ.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι ότι το νέο Range Rover είναι το πρώτο Land Rover που προσφέρει πόρτες με ηλεκτρική υποβοήθηση (Power Assisted Doors) με ενσωματωμένη ανίχνευση κινδύνου και λειτουργία anti-pinch, για πιο απαλό κλείσιμο της πόρτας (Soft Door Close). Και οι τέσσερις πόρτες είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενες – ενώ ελέγχονται και μέσω της οθόνης του Pivi Pro – για κομψή είσοδο και έξοδο των επιβατών σε κάθε περίπτωση, ακόμα και σε κλίσεις άνω των 10 μοιρών σε συνθήκες off-road. Η προηγμένη ανίχνευση κινδύνου σημαίνει ότι οι πόρτες μπορούν να σταματήσουν αυτόματα μέχρις ότου απομακρυνθεί το όποιο εμπόδιο. Η δε πρακτική, διαιρούμενη πίσω πόρτα δύο τμημάτων που αποτελεί σήμα κατατεθέν του Range Rover από το 1970 αναβαθμίζεται για το 2021, με μία σειρά νέων τεχνολογιών προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και άνεση.

Στο εσωτερικό, το νέο Versatile Loadspace Floor προστατεύει τις αποσκευές και αυξάνει τα επίπεδα άνεσης. Το έξυπνο πάνελ του πατώματος μπορεί να ανασηκωθεί προς τα εμπρός, σε όλο το πλάτος του χώρου φόρτωσης αποκαλύπτοντας έναν πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο για μικρότερα αντικείμενα που διατηρούνται σε σημείο εύκολης πρόσβασης κατά την εκφόρτωση. Επίσης, μπορεί να ανασηκωθεί προς τα πίσω, ώστε να εκτελεί χρέη πλάτης όταν το πάτωμα χρησιμοποιείται ως κάθισμα σε μια δραστηριότητα ελευθέρου χρόνου. Η νέα πίσω πόρτα Tailgate Event Suite αναβαθμίζει τη φιλοσοφία Versatile Loadspace Floor, συνδυάζοντας πρόσθετο φωτισμό, ηχεία και προσαρμοσμένα μαξιλάρια που δημιουργούν το τέλειο κάθισμα για εκδρομές στην ύπαιθρο.

Τα πενταθέσια μοντέλα κάνουν το ντεμπούτο ενός νέου αυτόματα αναδιπλούμενου καλύμματος χώρου αποσκευών (Auto-Folding Loadspace Cover). Συνδυάζοντας την πρακτικότητα ενός σκληρού καλύμματος με την άνεση ενός αναδιπλούμενου, μαζεύεται κομψά ανοίγοντας το πάνω τμήμα της πίσω πόρτας ώστε να προσφέρει απεριόριστη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, χωρίς να χρειαστεί να ανοίξει το κάτω τμήμα.

Πέραν αυτών, για τον καλύτερο εξαερισμό της καμπίνας, το σύστημα Cabin Air Purification Pro συνδυάζει την τεχνολογία dual-nanoe X για μείωση των αλλεργιογόνων και αφαίρεση των παθογόνων ουσιών, συμβάλλοντας σημαντικά στον περιορισμό οσμών και μικροβίων, με διαχείριση των εκπομπών CO2.

Ως προς την τεχνολογία, το νέο Range Rover φέρει την ενσωματωμένη υπηρεσία Amazon Alexa, με διαισθητικές φωνητικές εντολές στη καθομιλουμένη. Έτσι, μέσω της ψηφιακής βοηθού Alexa, οι χρήστες μπορούν να διαχειρίζονται τα πάντα, από τις αγαπημένες τους λειτουργίες infotainment μέχρι την επιλογή μουσικού κομματιού και την πλοήγηση ή τηλεφωνικές επαφές – και όλα αυτά, με τα χέρια στο τιμόνι και το βλέμμα στο δρόμο.

 

Open Image Modal
.
Land Rover

 

Χάρη στις ικανότητες της Alexa, υπάρχει ενημέρωση για τις ειδήσεις, τον καιρό και τις όποιες προγραμματισμένες συναντήσεις χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές, ενώ το σύστημα μπορεί ακόμα και να ανάβει τα φώτα του σπιτιού και να συνδέεται με άλλες συσκευές που υποστηρίζονται από την Alexa.

Η Alexa λειτουργεί πλέον των Wireless Apple CarPlay και Wireless Android Auto και ενεργοποιείται είτε λέγοντας Alexa ή πατώντας το μπουτόν Alexa στην κεντρική οθόνη αφής.

Επίσης, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας Rear Seat Entertainment (RSE), με ρυθμιζόμενες οθόνες αφής HD 11,4 ιντσών, τοποθετημένες πίσω από τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Αυτές μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα και υποστηρίζουν τη σύνδεση των περισσοτέρων συσκευών μέσω θύρας HDMI, ενώ μέσω Wi-Fi hotspot οι πίσω επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν ψυχαγωγία smart TV εν κινήσει.

Η τεχνολογία δεν περιορίζεται εκεί, καθώς οι οδηγοί με το σύστημα Remote Park Assist, που λειτουργεί μέσω ενός smartphone app, μπορούν να παρακολουθούν τους ελιγμούς του αυτοκινήτου, ενώ εισέρχεται ή εξέρχεται από χώρους στάθμευσης!

Ως προς το σύστημα τετραδιεύθυνσης (All-Wheel Steering), το ηλεκτρικά ελεγχόμενο σύστημα του πίσω άξονα προσφέρει έως και επτά μοίρες γωνία διεύθυνσης, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες περιστρέφει τους πίσω τροχούς προς την αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους εμπρός, προσφέροντας στο νέο Range Rover κύκλο στροφής κάτω από 11 μ. – το μικρότερο από οποιουδήποτε άλλου Land Rover. Στις υψηλότερες ταχύτητες, ο πίσω άξονας στρίβει ακολουθώντας τους εμπρός τροχούς για αυξημένη ευστάθεια και άνεση.

Το Νέο Range Rover είναι επίσης το πρώτο Land Rover που διαθέτει Dynamic Response Pro. Το ισχυρό, νέο ενεργό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κλίσεων 48-volt είναι ταχύτερο και πιο αποδοτικό από ένα αντίστοιχο υδραυλικό με ικανότητα διαχείρισης ροπής στις αντιστρεπτικές δοκούς έως 1.400Νm, για να διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος υπό έλεγχο.

Το σύστημα intelligent All-Wheel Drive (iAWD) ελέγχεται από το σύστημα Intelligent Driveline Dynamics (IDD) της Land Rover, που παρακολουθεί τα επίπεδα πρόσφυσης και τις εντολές του οδηγού 100 φορές το δευτερόλεπτο, για προληπτική κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, με σκοπό τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση στο δρόμο και εκτός δρόμου.

Κάθε Range Rover διαθέτει επίσης ενεργό μπλοκέ πίσω διαφορικό (Active Locking Rear Differential). Αυτό βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση από τον πίσω άξονα όταν το όχημα στρίβει με υψηλές ταχύτητες, σε ολισθηρές επιφάνειες αλλά και την άρθρωση των τροχών σε off-road συνθήκες, προσφέροντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Όλη αυτή η τεχνολογία τροφοδοτείται στο βραβευμένο σύστημα Terrain Response 2 του Land Rover, που αξιοποιεί τα διάφορα συστήματα του πλαισίου, ώστε να προσφέρει τις βέλτιστες ρυθμίσεις αναλόγως των συνθηκών, επιλέγοντας από έξι driving modes, έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται ο φόρτος εργασίας του οδηγού σε όλα τα εδάφη. Εναλλακτικά, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ο ίδιος την πιο κατάλληλη ρύθμιση ή να χρησιμοποιήσει το Configurable Terrain Response για τη δημιουργία ενός ειδικού set-up πλαισίου.

Το νέο Range Rover προσφέρει εξηλεκτρισμένες επιδόσεις με νέα υβριδικά κινητήρια σύνολα εκτεταμένης αυτονομίας Extended Range Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV), τα P440e και P510e, και τους τελευταίους κινητήρες 3.0lt, ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, mild-hybrid (MHEV) 360 και 400 ίππων Ingenium βενζίνης και 3.0 lt πετρελαίου με 250, 300 και 350 ίππους. Στην κορυφή βρίσκεται ο ισχυρός βενζινοκινητήρας 4.4lt ισχύος 530 ίππων Twin Turbo V8 που προσφέρει εμφανώς βελτιωμένες επιδόσεις και είναι 17% πιο αποδοτικός από τον προηγούμενο Range Rover V8.

Τα νέα μοντέλα Extended-Range PHEV συνδυάζουν την έμφυτη αθόρυβη λειτουργία του εν σειρά εξακύλινδρου βενζινοκινητήρα Ingenium της Land Rover με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 38.2kWh – με ωφέλιμη χωρητικότητα 31.8kWh – και έναν ηλεκτροκινητήρα 105kW που ενσωματώνεται στο κιβώτιο μετάδοσης. Το κινητήριο σύνολο προσφέρει σχεδόν αθόρυβη, αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 100km. Παράγοντας άμεση ηλεκτρική ροπή, το νέο P510e έχει επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 5,6 δευτ.

Οι προηγμένες εκδόσεις PHEV μπορούν να επιταχύνουν μέχρι τα 140χλμ./ώρα επιτρέποντας αποκλειστικά ηλεκτρική οδήγηση για τις περισσότερες διαδρομές στην πόλη και την εξοχή, με συνολικές εκπομπές CO2 κάτω από 30γρ./χλμ. Ένας κλασικός οδηγός Range Rover θα μπορεί να ολοκληρώνει το 75% των διαδρομών του χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια ξεκινώντας το κάθε ταξίδι με πλήρη φόρτιση. Με την έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας, κάτω από το όχημα και μέσα στο μεταξόνιο, ούτε ο χώρος αποσκευών ούτε οι off-road ικανότητές του επηρεάζονται.

Η χρήση δεδομένων του προηγμένου συστήματος πλοήγησης eHorizon επιτρέπει επίσης στο υβριδικό σύστημα να βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για μία αθόρυβη άφιξη στον προορισμό με ηλεκτροκίνηση, και για ελεύθερη κινητικότητα σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Οι εξακύλινδροι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες υιοθετούν την τελευταία τεχνολογία 48-volt MHEV που συλλέγει την ενέργεια, η οποία συνήθως χάνεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το ευφυές σύστημα μίζας-γεννήτριας με κίνηση μέσω ιμάντα εξασφαλίζει ταχύτερη απόκριση και βελτιωμένη λειτουργία του συστήματος stop-start και παρέχει πρόσθετη υποστήριξη στον κινητήρα κατά την επιτάχυνση.