Αντίδραση της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης στην αφίσα του ντοκιμαντέρ της Ψύκου. Τι αναρτά η ίδια

Προβάλλεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
|
Open Image Modal
Σκηνή από το ντοκιµαντέρ, το οποίο παρουσιάζει ιστορίες γυναικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για το δικαίωμα στην άμβλωση, στη ζωή και στον θάνατο
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Την αντίδραση της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης προκάλεσε η αφίσα του ντοκιμαντέρ της σκηνοθέτιδας Ελένης Ψύκου με τίτλο «Αδέσποτα Κορμιά», στην οποία απεικονίζεται σταυρωμένη μια ημίγυμνη έγκυος γυναίκα.

Με επιστολή του προς την γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, όπου προβάλλεται το ντοκιμαντέρ ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, ζητεί από την Ελίζ Ζαλαντό, να μην αναρτηθεί η αφίσα, διότι «είναι βαθύτατα προκλητική για το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών της πόλης».

Μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο ιεράρχης αναφέρει: «Τείνει, δυστυχῶς, νὰ καταστεῖ συνήθεια, τὰ τελευταῖα χρόνια, ἡ ἐκ μέρους διαφόρων ”καλλιτεχνῶν” χρησιμοποίηση τῶν ἱερῶν Προσώπων τῆς Πίστης, ὄχι γιὰ νὰ ἀποδώσουν τὸν ἁρμόζοντα σεβασμὸ καὶ νὰ ἐκφράσουν τὴν πρέπουσα εὐλάβεια πρὸς Αὐτά, ἀλλὰ γιὰ νὰ ”διαφημίσουν” έκδηλώσεις καὶ δημιουργήματα τέχνης. Αὐτὲς οἱ διαφημίσεις ὑπὸ τὸ πρόσχημα μιᾶς ἀμφίβολης καλλιτεχνικὰ γραφιστικῆς προσέγγισης, ἀγγίζουν - ἐνίοτε δὲ καὶ ὑπερβαίνουν- τὰ ὅρια τῆς κακόβουλης πρόκλησης καὶ τῆς κακοποιητικῆς πρόθεσης».

Η ανάρτηση της Ελίνας Ψύκου 

Φίλες και φίλοι παρακαλώ μοιραστείτε.
Γεννήθηκα στα Πατήσια στις 8 Μαρτίου 1977, τη μέρα που είναι καθιερωμένη ως μέρα της γυναίκας. Σε λίγες ώρες κλείνω τα 47. Μεγάλωσα ανάμεσα στα Πατήσια και στον Περισσό. Πήγα δημοτικό τη δεκαετία του 80 και γυμνάσιο και λύκειο τη δεκαετία του 90. Ο παππούς μου και ο μπαμπάς μου ήταν ΑΕΚ. ΑΕΚ έγινα κι εγώ. Βλέπαμε στο γήπεδο και στην τηλεόραση τον Νίλσεν, τον Τσιάρτα, τον Κωστή, τον Κασάπη. Και η εποχή σήκωνε ελληνική pop. Μαντώ, Αλέξια, Σαμπρίνα, Χαριτοδιπλωμένο, Δάντη. Στο μεταξύ μεγαλώσαμε. Όλες και όλοι. Κι εγώ. Και τα τραγούδια. Και η ΑΕΚ. Και ο παππούς πέθανε. Η οικογένειά μου μου έμαθε να μην φοβάμαι. Αυτό προσπαθώ να μάθω και τον Νικόλα, τον γιο μου. Δε φοβάμαι λοιπόν. Λυπάμαι μόνο που τα ινδάλματα της παιδικής μου ηλικίας, ο Τσιάρτας, η Σαμπρίνα, και ποια, ποιος ξέρει ποια, ποιος άλλη, άλλος, παρέα με όλον αυτόν τον στρατολογημένο κόσμο με εκφοβίζουν. Για μια αφίσα που απεικονίζει την Παναγία, την όπως αποκαλούν μητέρα τους. Που την απεικονίζει σταυρωμένη (όπως ο Χριστός) και έγκυο στον Χριστό. Μάλλον στο μυαλό τους πάθη επιτρέπεται να περνάνε δημόσια μόνο οι άντρες. Οι γυναίκες ας κρατήσουν τα πάθη για το σπίτι. Και μάλλον είναι ντροπή να δείχνεις την Παναγία με γυμνό στήθος. Γυμνό μπορεί να είναι το γυναικείο στήθος μόνο στις ταινίες ενηλίκων που βλέπουν τα βράδια, όταν κοιμούνται τα παιδιά και κλείνουν τα φώτα για να μην τους βλέπει ο Θεός.
Εδώ το τρέιλερ της ταινίας μας, Αδέσποτα Κορμιά, σε μοντάζ ποιου άλλου; Φυσικά του Nikos Pastras.
Δε φοβόμαστε και αγαπάμε τους ανθρώπους.

 

Σχετικά με την αφίσα:

Η ελληνική αφίσα των Αδέσποτων Κορμιών είναι εδώ σχεδιασμένη από τον ένα και μοναδικό πολυτάλαντο αγαπημένο Nikos Pastras.
Αδέσποτα Κορμιά info Σενάριο - Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου | Παραγωγοί: Αντιγόνη Ρώτα, Ivan Madeo, Marco Visalberghi, Veselka Kiryakova | Associate producer: Λεωνίδας Λιάμπεης | Συμπαραγωγοί: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Αλέξης Αναστασιάδης | Διεύθυνση φωτογραφίας: Νικόλας Καρανικόλας | Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης | Ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος, Αρης Καφέντζης | Βοηθός σκηνοθέτης - Διεύθυνση παραγωγής: Αφροδίτη Κατερινοπούλου | Σχεδιασμός ήχου: Gina Keller | Μιξάζ: Guido Keller | Κόλορ: Δημήτρης Μανουσιάκης | Σχεδιασμός τίτλων και αφίσας: Νίκος Πάστρας | Παραγωγή: Jungle Films, Contrast, DocLab, Red Carpet | Σε συμπαραγωγή με: Anemon, Frenel, Long Run Productions, ΕΡΤ, RSI Radiotelevisione Svizzera / SRG SSR | Με την υποστήριξη των: Eurimages, Creative Europe, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Federal Office of Culture (FOC), Zurich Film Fund, Alexis Victor Thalberg Foundation, Corymbo Foundation, Italian Ministry of Culture, Bulgarian National Film Center | Το έργο πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ Α.Ε.) | Διεθνείς πωλήσεις: Cinephil | Ελληνική Διανομή: Cinedoc

 ΠΗΓΗ: ΑΠΕ, facebook.