Austral: Tο πιο τεχνολογικά προηγμένο SUV της Renault

Eίναι εξηλεκτρισμένο, με νέο υβριδικό σύνολο κίνησης Full Hybrid E-TECH. Δικτυωμένο με ευφυείς τεχνολογίες οδήγησης, όπως το σύστημα 4CONTROL Advanced και 32 συστήματα υποβοήθησης.
Open Image Modal
RENAULT AUSTRAL

 

Εάν η Nouvelle Vague της Renault ορίζεται όπως ακριβώς παρουσιάζεται στο ολοκαίνουργιο μοντέλο της Austral, τότε, ναι, μπορούμε να πούμε ότι τα έχει καταφέρει καλά.

Διότι τόσο σχεδιαστικά, το νέο Austral, όσο και τεχνολογικά, βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας της γαλλικής μάρκας, συγκεντρώνοντας ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της Renault.

Μόλις πρόσφατα παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και ήδη το ενδιαφέρον του κοινού είναι έντονο, καθώς η εισαγωγική μάρκα το έχει «προικίσει» και με ένα μπόνους αγοράς 1800 – 2200 ευρώ,  ανάλογα την έκδοση, ενώ καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια.

Αν είχατε στο μυαλό σας ότι το Austral θα ήταν η σχεδιαστική συνέχεια ενός προηγούμενου μοντέλου, τότε ας το ξανασκεφτείτε. Οι σχεδιαστές «έδωσαν ρέστα» φιλοτεχνώντας ένα πολύ όμορφο και αθλητικό αμάξωμα, γεμάτο καμπύλες και ακμές, που τονίζουν χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, ενώ η τεχνολογία micro-optics που χρησιμοποιείται στα εμπρός και πίσω LED φωτιστικά σώματα, το κάνουν να ξεχωρίζει, μέρα και νύχτα, όπως και το μεγαλειώδες σήμα στη μάσκα.

Open Image Modal
VERSION ICONIC
RENAULT AUSTRAL

 

Άρωμα… Γαλλίας πλημμυρίζει την ατμόσφαιρα του εσωτερικού, με κορυφαίας ποιότητας υλικά και ένα άκρως οδηγοκεντρικό cockpit. Επενδύσεις από συνθετικό δέρμα, Alcantara, ύφασμα και απαλά στην αφή υλικά, συνδυάζονται άψογα με τις λακαρισμένες λεπτομέρειες, ενώ το προηγμένο σύστημα εσωτερικού φωτισμού Living Lights χαρίζει ξεχωριστές πινελιές στην καμπίνα.

Το high-tech cockpit του νέου Austral είναι αναπτυγμένο γύρω από την μεγάλη οθόνη του συστήματος OpenR που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την κάθετη οθόνη πολυμέσων 12 ιντσών, που μοιάζει με τάμπλετ. Η οθόνη OpenR μπορεί να δεχθεί οποιεσδήποτε μελλοντικές ενημερώσεις του OpenR Link, καθώς το σύστημα συνδέεται με το cloud και λαμβάνει αυτόματες ενημερώσεις μέσω της τεχνολογίας Firmware Over-The-Air (FOTA), ενώ ενσωματώνει τις καλύτερες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google: Google Maps για πλοήγηση, Google Assistant για βοήθεια hands-free και Google Play για τη λήψη εφαρμογών.

Αλεξήλιο πάνω από τον πίνακα οργάνων δεν υπάρχει, λόγω της αυτορρυθμιζόμενης φωτεινότητας και των βελτιστοποιημένων ανακλαστικών ιδιοτήτων, δημιουργώντας την αίσθηση ότι αυτός αιωρείται. Η δε κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει έναν πλούσιο αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα και ένα πρακτικό υποβραχιόνιο για να ακουμπάς τον καρπό του χεριού πιο εύκολα και να χειρίζεσαι την οθόνη πολυμέσων. 

Open Image Modal
RENAULT AUSTRAL

 

Ως μεσαίου μεγέθους SUV, οι χώροι για πέντε ενήλικες είναι υποδειγματικοί, με τους πίσω επιβάτες να έχουν 27,4 εκ. άνεση για τα γόνατά τους. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της διαρρύθμισης του εσωτερικού είναι η μετακίνηση του πίσω πάγκου των καθισμάτων κατά 16 εκ., ώστε να μεταβάλλεται ο χώρος της καμπίνας και του πορτ-μπαγκάζ (500 – 575 λίτρα όγκου, με ηλεκτρική hands free λειτουργία της πόρτας), την ώρα που οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διαιρούνται και αναδιπλώνονται κατά 2/3–1/3. 

Ξεχωριστή μνεία χρειάζεται για την κορυφαία έκδοση Austral Esprit Alpine, σε ματ χρώμα αμαξώματος, μαύρες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, μαύρες μπάρες οροφής και μοναδικές διακοσμητικές λεπτομέρειες. Η έκδοση στο εσωτερικό της διαθέτει επίσης μια σειρά από ξεχωριστά στοιχεία: μπλε ραφές και γαζιά, επένδυση Alcantara με ύφασμα «twill» με υφή ανθρακονήματος, τιμόνι με επένδυση από δέρμα Nappa με ένθετα Alcantara και μπλε/λευκές ή κόκκινες ραφές, πεντάλ αλουμινίου και μαρσπιέ θυρών με το λογότυπο Alpine.

Open Image Modal
RENAULT AUSTRAL

 

Η Renault, πλαισιώνει το μοντέλο με νέα υβριδικά συστήματα κίνησης, ανάλογα τις προτιμήσεις του καθενός, ενώ σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας CMF-CD, τα οφέλη είναι πολλαπλά. Το αμάξωμα είναι στιβαρό, η οδική συμπεριφορά αναβαθμισμένη και το πλαίσιο, μολονότι πιο ελαφρύ χάρη στα νέα υλικά, έχει αυξημένη στρεπτική ακαμψία.

Το νέο Austral διατίθεται σε δύο εκδόσεις ανάρτησης: με ημι-άκαμπτο πίσω άξονα στα μοντέλα με κίνηση στους δύο τροχούς και με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, για τα μοντέλα με σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced. 

Στην κορυφή της γκάμας του Renault Austral βρίσκεται το ολοκαίνουργιο υβριδικό σύστημα κίνησης Full Hybrid E-TECH κινητήρα. Αυτό αποτελείται από έναν turbo 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2lt που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 400V ισχύος 1.7kWh και ένα έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων multi-mode. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 200hp (146 kW), ενώ η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,6 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές CO στα 104 γρ./χλμ. Σημειώνω ότι η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά και αθόρυβα, με άμεση απόκριση. 

Η δεύτερη έκδοση εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα Mild Hybrid Advanced. Ο σύγχρονος 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.2lt, συνδυάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδοντας 130hp. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,2 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 118 γρ./χλμ., έχοντας ρυθμίσεις για τη μεγιστοποίηση της παραγωγής ενέργειας και της διατήρησης της κατανάλωσης κατά 20% χαμηλότερα, σε σχέση με αυτή ενός αντίστοιχου μοντέλου με μη υβριδικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η τρίτη έκδοση, Mild Hybrid, αξιοποιεί έναν ήδη γνωστό κινητήρα από άλλα μοντέλα Renault. Το 4κύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1.3lt, υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα-μίζα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο X-TRONIC και αποδίδει 160hp με μέγιστη ροπή 270Nm, διαθέσιμη από τις 1.800-3.750 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση 6,2 λίτρα στα 100km και εκπομπές CO2 στα 140 γρ./χλμ.

Προς τέρψιν του ματιού, στις εκδόσεις E-TECH Full Hybrid και Mild Hybrid Advanced ο ολοκαίνουργιος ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει γραφικά που αφορούν αποκλειστικά στην αποτύπωση της υβριδικής ροής ενέργειας. 

Open Image Modal
RENAULT AUSTRAL


Προκειμένου δε, να μην… παρασύρεσαι και να οδηγείς οικολογικά, υπάρχει και λειτουργία παροχής συμβουλών οικολογικής οδήγησης, που σου υποδεικνύει την καταλληλότερη στιγμή για να αφήσεις το πεντάλ του γκαζιού (πλησιάζοντας π.χ. σε απότομη στροφή, κυκλικό κόμβο, διόδια, STOP ή περιοχή ελάττωσης ορίου ταχύτητας), ενώ στην έκδοση E-TECH Full Hybrid, η συγκεκριμένη λειτουργία ενισχύεται και από την επιλογή προληπτικής υβριδικής οδήγησης, που βοηθά στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού της διαδρομής, στη φάση που το αυτοκίνητο κινείται μόνο με ηλεκτροκίνηση.

Οι τεχνολογίες είναι αυτές που κάνουν το νέο Renault Austral να ξεχωρίζει. 

Η τεχνολογία MULTI-SENSE Advanced περιλαμβάνει τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort και Sport. Ένα τέταρτο πρόγραμμα (Perso) προσφέρει τη δυνατότητα ελεύθερης διαμόρφωσης σε κάθε ρύθμιση. Το προαιρετικό Extended Grip Pack περιλαμβάνει δύο επιπλέον προγράμματα: Snow και All roads. Τα προγράμματα μπορείς να τα αλλάξεις είτε χειροκίνητα, είτε μέσω φωνητικής εντολής στο Google Assistant. Επίσης, υπάρχει και μια ολοκαίνουργια λειτουργία πρόληψης που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης, καθώς προτείνει αυτόματα τη μετάβαση σε λειτουργία Eco.

Open Image Modal
RENAULT AUSTRAL

 

Ως προς το σύστημα τετραδιεύθυνσης 3ης γενιάς της Renault, που βελτιώνεται συνεχώς τα τελευταία 15 χρόνια, το 4CONTROL Advanced, κάνει την οδήγηση πιο εύκολη και πιο σίγουρη. Με την προσθήκη ενός μηχανισμού ενεργοποίησης στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, η γωνία κλίσης των πίσω τροχών είναι 5 μοίρες, γεγονός που εγγυάται έναν πολύ μικρότερο κύκλο στροφής σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο πόλης (10,1 μέτρα). Αντιστοίχως, στον ανοιχτό δρόμο με στροφές το σύστημα εγγυάται απόλυτη σταθερότητα και κορυφαία ασφάλεια. 

Το Renault Austral εφοδιάζεται με 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης οδηγού (ADAS), στους τομείς της οδήγησης, της στάθμευσης και της ασφάλειας. Μεταξύ άλλων, το Active Driver Assist, για αυτονομία κίνησης επιπέδου 2 συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με τη λειτουργία Stop & Go, το σύστημα Lane Centering, τα δεδομένα του GPS και τη χαρτογράφηση, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να προσαρμόζει αυτόματα την πορεία του σε κάθε διαδρομή, κάμερα 3D 360°, αυτοματοποιημένη υποβοήθηση στάθμευσης, προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning) και αποφυγή εκτροπής από τη λωρίδα (Lane Departure Prevention) στη φάση του προσπεράσματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την πορεία με όπισθεν (Rear Automatic Emergency Braking), ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), σύστημα φωτισμού LED Adaptive Vision, αλλά και σύστημα ασφαλούς εξόδου επιβατών (Occupant Safe Exit).