«Megalopolis»: Η πιο φιλόδοξη ταινία του Κόπολα μετά το «Αποκάλυψη Τώρα»

Όμως ο θρυλικός σκηνοθέτης δεν έχει κάνει εμπορική επιτυχία εδώ και (τουλάχιστον) τρεις δεκαετίες -κι αυτό για τη βιομηχανία είναι θέμα.
|
Open Image Modal
Μάρλον Μπράντο στο «Αποκάλυψη Τώρα». (Photo by CBS via Getty Images)
CBS Photo Archive via Getty Images

Το «Megalopolis» είναι σε αναζήτηση διανομής. Η πολυαναμενόμενη ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα προβλήθηκε παρουσία στελεχών της βιομηχανίας (όπως και φίλους του σκηνοθέτη, από τον Αλ Πατσίνο και τον Σον Πεν μέχρι τον Μαξ Μινγκέλα) στα τέλη Μαρτίου, στο CityWalk AMC του Λος Άντζελες και το μόνο βέβαιο είναι ότι οι αντιδράσεις ήταν έντονες.

Κάποιοι είπαν ότι πρόκειται για την πιο φιλόδοξη ταινία του μετά το «Αποκάλυψη Τώρα», άλλος την περιέγραψε ως περίπου «εξωφρενική» ή ως μία σουρεαλιστική μίξη του «Metropolis» και του «Caligula».

Γυρισμένη με 120 εκατομμύρια δολάρια και χρηματοδοτούμενη εξ ολοκλήρου από τον ίδιο τον Κόπολα ο οποίος πούλησε για τις ανάγκες της παραγωγής έναν από τους αμπελώνες του, η ταινία χρησιμοποιεί νέες τεχνικές VFX, που σημαίνει ότι οι συντελεστές ελπίζουν να προβληθεί στις μεγαλύτερες δυνατές οθόνες.

Για να συμβεί αυτό, θα χρειαστεί ένα μεγάλο deal. Και παρότι ο 84χρονος Κόπολα είναι ζωντανός θρύλος, δεν έχει κάνει εμπορική επιτυχία εδώ και (τουλάχιστον) τρεις δεκαετίες.

Στην ταινία -μεγάλο όνειρο του σκηνοθέτη εδώ και χρόνια- πρωταγωνιστούν ο Άνταμ Ντράιβερ, στον ρόλο ενός ιδεαλιστή αρχιτέκτονα που θέλει να ξαναχτίσει τη Νέα Υόρκη μετά από μια καταστροφή, η Όμπρεϊ Πλάζα, ο Ντάστιν Χόφμαν, ο Τζιανκάρλο Εσπόζιτο.

Open Image Modal
(Photo by Joi Stokes/WireImage)
Joi Stokes via Getty Images

Όπως γράφει το Indiewire, ίσως, για παράδειγμα, η Paramount ή η Universal θα ήθελαν να αναλάβουν τη δουλειά του Κόπολα. Παρά ταύτα, κάθε στούντιο που επενδύει στην κινηματογραφική διανομή μιας φιλόδοξης art house ταινίας παίρνει ήδη ένα μεγάλο ρίσκο.

Ο Barry Hirsch, δικηγόρος επί σειρά ετών του Κόπολα και παραγωγός του «Megalopolis» δήλωσε στο IndieWire καθώς οι συνομιλίες είναι σε εξέλιξη ότι «όλα είναι στο τραπέζι». Ωστόσο, το «όλα» μάλλον δεν περιλαμβάνει το streaming.

«Πρέπει να είμαστε εξίσου δημιουργικοί στη σύναψη συμφωνιών, όσο ήταν ο Φράνσις στη δημιουργία της ταινίας», δήλωσε ο Hirsch. «Άνθρωποι που την είδαν μου έλεγαν ότι δεν μοιάζει με τίποτα που έχουν δει, και ίσως πάνω σ’ αυτό θα πρέπει να γίνει η διαπραγμάτευση».

Πρόσθεσε ότι έχει έρθει σε επαφή με διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ για την πιθανότητα πρεμιέρας του «Megalopolis», σημειώνοντας όμως ότι δεν θα προβληθεί σε κάποιο φεστιβάλ μέχρι να βρει διανομέα. Δεν απέκλεισε τις Κάννες ως πιθανότητα για την παγκόσμια πρεμιέρα, άλλωστε, τόσο «Η Συνομιλία» όσο και το «Αποκάλυψη Τώρα» κέρδισαν τον Χρυσό Φοίνικα -γεγονός που θα έδινε τον Κόπολα χρόνο.

«Πιστεύω ότι την τελευταία δεκαετία τα στούντιο έχουν αρχίσει να υποτιμούν το κοινό τους και πράγματι έχουν υποτιμήσει τον Φράνσις», δήλωσε ο Hirsch. «Πάντα έκανε ταινίες που απευθύνονταν σε όλες τις ηλικίες άνω των 14 ετών, όπως «Ο Νονός», το «Αποκάλυψη τώρα», «Η Συνομιλία» και «Ο Δράκουλας». Το Megalopolis δεν διαφέρει από αυτές τις ταινίες όσον αφορά την απήχηση».

Ένας επαγγελματίας του κινηματογράφου που παρακολούθησε την πρώτη προβολή είπε στο IndieWire ότι η ταινία απηχούσε ένα απόφθεγμα του Κόπολα: όπως το «Αποκάλυψη Τώρα», το «Megalopolis» δεν είναι για το τέλος του κόσμου αλλά το «τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε».

Με πληροφορίες από Indiewire