Οδηγούμε το Audi Q3 45 TFSI e S-Line

Η plug-in hybrid έκδοση του γερμανικού μοντέλου δίνει περιθώρια ηλεκτρικής αυτονομίας.
Open Image Modal
.
Audi

Η μάρκα με τα «τέσσερα διακτυλίδια», η Audi, στην εποχή του εξηλεκτρισμού, διαθέτει και εκδόσεις plug-in hybrid, μια εκ των οποίων είχα την ευκαιρία να οδηγήσω, πρόσφατα.

Το Audi Q3 45 TFSI e πλαισιώνει τις λοιπές εκδόσεις του μοντέλου, που έχουν θερμικό κινητήρα, προσθέτοντας μια επιπλέον επιλογή αγοράς.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα ακόμα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία ικανή για αστικές μετακινήσεις χωρίς ρύπους, σε φυσιολογικές καταστάσεις.

Open Image Modal
.
Audi

Εμφανισιακά, δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα τις αλλαγές, έναντι των συμβατικών εκδόσεων. Μόνο το πορτάκι για τη φόρτιση και το λογότυπο του μοντέλου κάνουν τη διαφορά, διότι ουδείς θα καταλάβει ότι είναι και πιο ψηλά τοποθετημένο από το έδαφος, κατά 1 εκ.

Με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα η καμπίνα, ψηφιακό διάκοσμο, μαλακά πλαστικά και αναπαυτικά καθίσματα, η αίσθηση ευρυχωρίας είναι δεδομένη, καθώς πέντε ενήλικες θα βρουν άνετους χώρους, με το πορτ-μπαγκάζ των 380 λίτρων να κρίνεται επαρκές, χωρίς να είναι στα ατού του μοντέλου, επειδή η μπαταρία αφαιρεί χώρο.

Ο οδηγός επωφελείται από το Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών, στην έκδοση δοκιμής, που έχει όμορφα γραφικά, ενώ και το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, είναι εύκολο και λειτουργικό, έχοντας και στοιχεία για τη λειτουργία του plug-in hybrid συστήματος.

Οδηγώντας το Audi Q3 45 TFSI e, με αθόρυβη εκκίνηση ξεχνιέσαι πραγματικά ότι έχεις ξεκινήσει. Οι 245 ίπποι είναι πραγματικά ένα μεγάλο νούμερο σε ισχύ, προερχόμενοι από τον κινητήρα βενζίνης 1.4 ΤFSI – 150 PS και τον ηλεκτροκινητήρα των 116 ίππων, καθώς ποτέ η συνολική ισχύ δεν είναι το άθροισμα των επιμέρους τιμών. Τα 400 Nm ροπής έλκουν αρκετά γρήγορα το μοντέλο, παρά το βάρος των λίγο πάνω από τα 1.800 κιλά, ενώ το 6άρι αυτόματο κιβώτιο S tronic, συνεργάζεται σχετικά καλά.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θέλει ένας μέσος οδηγός αυτής της κατηγορίας, είναι να μπορεί να κινηθεί οικονομικά και ηλεκτρικά όσο γίνεται. Κι εγώ διαπίστωσα ότι τα 50 χλμ. αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης βγαίνουν στον δρόμο, με τελική ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα, και αρκούν για λογικές διαδρομές, ενώ η μικτή κατανάλωση στα 100 χλμ. είναι λίγο πάνω από τα 5 λίτρα. Η εταιρεία δίνει 1,6 λίτρα βενζίνης μέση κατανάλωση, αλλά αυτά έρχονται σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης, με την προϋπόθεση να μη μένει άδεια η μπαταρία.

Open Image Modal
.
Audi

Πάντως, μπορείς να πετύχεις και χαμηλότερη κατανάλωση, οδηγώντας χωρίς εξάρσεις, ενώ απολαμβάνεις τα οφέλη των μηδενικών τελών κυκλοφορίας και της ελεύθερης πρόσβασης στον Δακτύλιο της Αθήνας, κάτι, βέβαια, που δεν ενδιαφέρει τους εκτός Αττικής οδηγούς.

Open Image Modal
.
Audi

Επίσης, ανάλογα το πώς θέλεις να κινηθείς, μπορείς να επιλέξεις «Auto Hybrid», είτε μέσω του e-tron το «Battery Hold» για να κρατήσεις την ενέργεια στη μπαταρία αμετάβλητη και να τη χρησιμοποιήσεις αργότερα. Με το «Battery Charge», αυτό που επιτυγχάνεις είναι να φορτίζεις τη μπαταρία ενέργεια, από τον κινητήρα βενζίνης.

Καλοστημένο στον δρόμο, με την ανάρτηση να συμπεριφέρεται ουδέτερα και το τιμόνι να είναι άμεσο, το Audi Q3 45 TFSI e είναι μια αξιόλογη πρόταση ανάμεσα στις πολύ ανταγωνιστικές που υπάρχουν.