Οδηγούμε το Kia Niro 1.6 Hybrid

Η Kia λαμβάνει τα μηνύματα της εποχής και με το Niro Hybrid δίνει την ευκαιρία στονκάτοχό του να περιπλανηθεί στον δρόμο δίχως να ανησυχεί για την κατανάλωση.
Open Image Modal
.
Δημήτρης Μπαλής

Οι καταιγιστικοί ρυθμοί με τους οποίους μπαίνει σιγά σιγά στη ζωή μας η ηλεκτροκίνηση, δεν θα μπορούσαν ποτέ να αφήσουν ανεπηρέαστη την Kia, η οποία δημιουργεί όμορφα, σύγχρονα και μοντέρνα σχεδιαστικά μοντέλα, όπως το Niro, το οποίο διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, ως plug-in hybrid και ως full hybrid, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Το Niro Hybrid δεν έχει καμία σχέση ούτε με την πρώτη του γενιά ούτε με το e-Niro, αλλά έχει τη δική του ταυτότητα, έστω και αν δανείζεται μερικά στιλιστικά στοιχεία με άλλα, εξίσου μοντέρνα στο design, μοντέλα της φίρμας. Η εταιρεία έχει βαλθεί για τα καλά να ανατρέψει τα δεδομένα, προσπαθεί να συμπεριληφθεί στους πρώτους κατασκευαστές εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων και με το Niro 1.6 Hybrid το καταφέρνει μια χαρά.

 

 

Open Image Modal
.
Δημήτρης Μπαλής

 

 

Σχεδιαστικά έχει πάρει μερικές ιδέες από το νέο Sportage, αλλά και από το EV6, διαθέτοντας διχρωμία στο αμάξωμα, φώτα LED χαρακτηριστικής σχεδίασης, αλλά και μια λεπτή λωρίδα στο άνω τμήμα της μάσκας. Στο πίσω μέρος, θυμίζει το Sportage, λόγω των φώτων σχήματος μπούμερανγκ και την κλίση του. Στην ταυτότητά του έχουν «ενσωματωθεί» οι ζάντες αλουμινίου, οι μπάρες οροφής και τα LED φώτα στην άκρη του κάθε καθρέπτη, κάνοντάς το πιο ορατό κατά τη διάρκεια της νύχτας.

 

Open Image Modal
.
Δημήτρης Μπαλής

 

 

Όμορφο και καλοσχεδιασμένο χαρακτηρίζεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, έχοντας κι εκεί δανειστεί κάποια στοιχεία από τα Sportage και EV6. Δεσπόζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών η κάθε μια, με τη δεύτερη, των πολυμέσων δηλαδή, να ακολουθεί την καμπύλη του ταμπλό. Είναι ψηλά τοποθετημένη, από κάτω εντοπίζονται οι κομψοί αεραγωγοί και λίγο πιο κάτω, οι διακόπτες που ρυθμίζουν τον κλιματισμό ή το ηχοσύστημα. Η ποιότητα μπορεί να χαρακτηριστεί εφάμιλλη του Sportage σε μερικούς τομείς, η εργονομία βρίσκεται σε πάρα πολύ καλά επίπεδα και η πρακτικότητά του ενισχύεται από τον περιστροφικό διακόπτη του επιλογέα. Παράλληλα, «κερδίζεται» με αυτόν τον τρόπο χώρος για τους εμπρός επιβαίνοντες. Το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2,720μ., συνεισφέροντας στην άνεση των πίσω επιβατών, με τη χωρητικότητα να μπορεί να αυξηθεί στα 1.445 λίτρα, εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Αν βρίσκονται κανονικά στη θέση τους, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 451 λίτρα.

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας συμβατικός κινητήρας βενζίνης Smartstream 1.6lt με ισχύ 106 ίππους. Το ηλεκτρικό μοτέρ γίνεται αρωγός με ακόμα 44 ίππους, που λειτουργεί ανάλογα με την περίσταση είτε κατά την εκκίνηση είτε στις χαμηλές ταχύτητες είτε μαζί με τον θερμικό κινητήρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 1,32kWh. Η συνδυαστική ισχύς του Kia Niro 1.6 Hybrid φθάνει στα 141 άλογα με 256Nm ροπή, με το αυτόματο κιβώτιο DCT έξι σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, να σε αφήνει ξέγνοιαστο κατά τη διαδρομή.

 

Open Image Modal
.
Δημήτρης Μπαλής
Open Image Modal
.
Δημήτρης Μπαλής

 

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και χάρη στο προφίλ Eco, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις για αρκετό καιρό την επίσκεψη στο πρατήριο υγρών καυσίμων. Η τιμή που δίνει ο κατασκευαστής είναι 4,4 λίτρα/100χλμ., αλλά στην πραγματικότητα θα «κάψει» λίγο παραπάνω. Από πλευράς επιδόσεων, επιταχύνει στα 0-100χλμ./ώρα σε 10.4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα. Λέμε ικανοποιητικοί, καθώς το συνολικό βάρος του φτάνει τα 1.474 κιλά, κάτι που σημαίνει πως η δουλειά του δεν είναι να πραγματοποιεί... αναβάσεις με τη μέγιστη ταχύτητα, αλλά να μεταφέρει οικογένειες με ασφάλεια στον βαθμό που πρέπει.

 

Open Image Modal
.
Δημήτρης Μπαλής

 

 

Ο εμπρός άξονας φέρει γόνατα McPherson και ο πίσω πολλαπλούς συνδέσμους, που εξυπηρετούν την άνεση, έστω και αν παρατηρείται μια μικρή κλίση σε ανωφέρειες κινούμενο με μεγάλη ταχύτητα. Λογικό, όμως, αυτό, καθώς τα crossover είναι πιο ψηλά σε σχέση με τα sedan ή τα σπορ αυτοκίνητα. Όμως, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος και οι κραδασμοί, μαζί με τους θορύβους, δεν γίνονται σε μεγάλο βαθμό αντιληπτοί στην καμπίνα, γεγονός που ενισχύει την προσωπικότητα, αλλά και τα επίπεδα άνεσης και ησυχίας για τους επιβάτες.

 

Αξίζει να σημειώσω ότι μπορεί να κινηθεί άνετα μέσα στην πόλη. Όχι, όπως ένα αυτοκίνητο κατηγορίας mini, αλλά όμορφα και προσεκτικά χάρη στις compact διαστάσεις του (4,420μ. μήκος, 1,825μ. πλάτος και 1,585μ. ύψος).