Αλλαγή σελίδας στον ΣΕΤΕ – αναμένεται για πρώτη φορά πρόεδρος μη ξενοδόχος

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, εταίρος της κυβέρνησης, περνά σε μια νέα εποχή.
|
Open Image Modal
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τους Γιάννη Ρέτσο και Γιάννη Παράσχη
ΣΕΤΕ

Η 31η Μαϊου είναι ημέρα γενικής συνέλευσης και εκλογών για τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, έναν σύνδεσμο που έχει συνεισφέρει πολλά στον ελληνικό τουρισμό, από το 1991 που ιδρύθηκε.

Στη διαδρομή του ΣΕΤΕ υπήρξαν κορυφαίοι ξενοδόχοι επιχειρηματίες στα ηνία του Συνδέσμου (Νίκος Αγγελόπουλος, Σπύρος Κοκοτός – εμπνευστής του ΣΕΤΕ, κ.ά.) που ο καθένας, από την πλευρά του συνέβαλε ώστε τα μέλη να αυξηθούν και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ένα καλύτερο τουριστικό προϊόν, με τις τότε ηγεσίες του Υπουργείου Τουρισμού να έπονται των εξελίξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΣΕΤΕ λειτούργησε ως το άλογο που σέρνει το κάρο, αν και θεσμικά θα έπρεπε να ήταν το αντίστροφο και το κράτος να δείχνει τον δρόμο. Βέβαια, ανέκαθεν ο ιδιώτης ήταν μπροστάρης των θετικών εξελίξεων, με το κράτος να δημιουργεί προσκόμματα και με μια δαιδαλώδη γραφειοκρατία που απέτρεπε τις επενδύσεις, και να πρέπει συνεχώς να επανατοποθετείται με διορθωτικές κινήσεις, νόμους και εγκυκλίους.

 

Open Image Modal
.
ΣΕΤΕ

 

Η κορυφαία αλλαγή σελίδας στον ΣΕΤΕ, πραγματοποιήθηκε το 2011 μόλις ανέλαβε ο Ανδρέας Ανδρεάδης (πρώην πρόεδρος ΠΟΞ 2006-2011). Οξυδερκής, ριζοσπαστικός, μάνατζερ, (συν)ιδιοτήτης των SANI / IKOS Resorts, εμφύσησε άλλο πνεύμα στον ΣΕΤΕ. Του άνοιξε τα φτερά, τον διεθνοποίησε, τον έκανε επίσημο εταίρο / συνομιλητή της κυβέρνησης, για να συνδιαμορφώνεται το τουριστικό μέλλον της χώρας, ήταν εμπνευστής και δημιούργησε τη Marketing Greece με τον Ιωσήφ Πάρσαλη στο τιμόνι, όχι για να είναι το αντίπαλο δέος του ΕΟΤ, αλλά για να «πιάσει» τα μηνύματα της εποχής, τις νέες τάσεις προώθησης και να ενώσει κορυφαίες ιδιωτικές εταιρείς κάτω από τον ίδιο σκοπό: την καλύτερη προβολή της Ελλάδας.

Ο Ανδρέας Ανδρεάδης άφησε τεράστια κληρονομιά στον Γιάννη Ρέτσο και πλέον ασχολείται με τον όμιλο SANI / IKOS, καταφέρνοντας να ανοίγει κάθε χρόνο ένα καινούργιο resort και όχι μόνο στην Ελλάδα, καθώς απλώθηκε σε Ισπανία και Πορτογαλία, ενώ έπεται συνέχεια.

 

Open Image Modal
.
ΣΕΤΕ

 

Ο Γιάννης Ρέτσος, που ανέλαβε το 2017, βρισκόταν στην… επετηρίδα ως ο πιο κατάλληλος διάδοχος. Εχοντας επιτελέσει πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών (2009 – 2012, την έκανε και Αργοσαρωνικού), και έπειτα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (2011 – 2017), έβαλε τα δικά του στοιχεία στον ΣΕΤΕ. Προστέθηκαν νέα μέλη, λειτούργησε αποτελεσματικά το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ με πολλές αξιοποιήσιμες έρευνες, έγιναν εκδηλώσεις και στις 13 περιφέρειες της χώρας για να σχηματιστεί το σχέδιο «Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030», προκειμένου να τον έχει ως οδηγό η κυβέρνηση και σε συνδυασμό με την αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του Υπουργείου Τουρισμού, να επέλθει καλύτερη χημεία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Η δε Marketing Greece, με την Ιωάννα Δρέττα επικεφαλής, συνεργάστηκε με περισσότερες περιφέρειες και κυρίως με τον ΕΟΤ, κάνοντας από κοινού ενέργειες προς τη σωστή κατεύθυνση: την προώθηση και προβολή της χώρας.

Τώρα, ο ΣΕΤΕ όχι απλά γυρίζει σελίδα, αλλά μπαίνει και νέος τίτλος σε αυτή, καθώς για πρώτη φορά αναμένεται να γίνει πρόεδρος μη ξενοδόχος.

 

Open Image Modal
.
.

 

Με υποψήφιο τον Γιάννη Παράσχη, τον ικανότατο διευθύνοντα σύμβουλο που πολυβραβευμένου «Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών», ο ΣΕΤΕ καλείται να ακολουθήσει τη θετική πορεία που έχει χαράξει, με νέες εμπνεύσεις που θα ενδυναμώσουν την εικόνα του. Με έναν επικεφαλής που έχει μεγάλες διασυνδέσεις στο εξωτερικό, λόγω της ιδιότητάς του, ο ΣΕΤΕ μπορεί να διεθνοποιηθεί και να αξιοποιήσει ακόμα περισσότερο τις ευκαιρίες που δίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δώσει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Με την παράδοση της σκυτάλης, κατόπιν εκλογών, βέβαια, θα μάθουμε και τις προθέσεις του νέου προέδρου του ΣΕΤΕ, ευχόμενοι να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στον ελληνικό τουρισμό.