Από τη Ρόδο ξεκινά η Thomas Cook την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης

Με νέα φιλοσοφία #noplaceforplastic στηρίζει την αειφόρο ανάπτυξη στον τουρισμό.
Open Image Modal

Τουρισμός και περιβάλλον είναι έννοιες που όχι μόνο πρέπει να συμβαδίζουν, αλλά, πλέον, καθίστανται άρρηκτα συνδεδεμένες.

Η ανάπτυξη του τουρισμού, ομολογουμένως δημιουργεί ζητήματα με τη διαχείριση των απορριμμάτων και για το λόγο αυτό αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες που στόχο έχουν να προστατεύσουν το περιβάλλον.

Για παράδειγμα, πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για το πλαστικό, ως ύλη, να απαγορευτική η χρήση του, καθώς μεγάλο μέρος καταλήγει στη θάλασσα με οδυνηρές συνέπειες για τους θαλάσσιους οργανισμούς.

Σύμφωνα με την έκθεση της WWF «The Holiday Plastic Choking Our Oceans» («Τα πλαστικά των διακοπών «πνίγουν» τους ωκεανούς μας») που δημοσιεύθηκε το 2018, το ποσοστό των πλαστικών απορριμμάτων στη Μεσόγειο αυξάνεται κατά 40% τους καλοκαιρινούς μήνες.

Από την πλευρά του, ο ταξιδιωτικός οργανισμός Thomas Cook, που διαθέτει 12 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα από τη Ρόδο, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των τουριστών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, αλλά και την προώθηση ενός νέου τρόπου ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης των πλαστικών αντικειμένων.

Στο πιλοτικό πρόγραμμα, στο Sunwing Kalithea της Ρόδου, ήδη έχουν διαμορφωθεί τρία σημεία συλλογής πλαστικών ειδών προς ανακύκλωση, ενώ όλα τα ξενοδοχεία ξενοδοχεία που διαχειρίζεται η Thomas Cook στο νησί, διαθέτουν μια ειδική ομάδα ανθρώπων που εργάζονται για τη διατήρηση και ενίσχυση της βιωσιμότητας των ξενοδοχείων. Παράλληλα, σε συνεργασία με τους σχεδιαστές Wyatt και Jack, συλλέγει ξεχασμένα φουσκωτά και πλαστικά μπρατσάκια που ξεχνούν οι τουρίστες στα ξενοδοχεία (περίπου 15 κάθε βδομάδα), προκειμένου ανακυκλώνοντάς τα, να δημιουργηθούν τσάντες θαλάσσης και αξεσουάρ διακοπών.

Επίσης, ο ταξιδιωτικός οργανισμός πραγματοποιηθεί κι άλλες ενέργειες, όπως προώθηση σταθμών ανανέωσης νερού, ανακύκλωσης χαρτιού και χρήσης άλλων εναλλακτικών ειδών μίας χρήσης, δοκιμών κομποστοποίησης τροφίμων, ενώ αναζητά διαφορετικούς τρόπους εκπαίδευσης των πελατών σχετικά με τον τρόπο μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων.

Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στη νέα καμπάνια της Thomas Cook, #noplaceforplastic («κανένας χώρος για πλαστικά») σχετικά με την εξάλειψη του πλαστικού μιας χρήσης σε όσο το δυνατόν περισσότερα κανάλια της εφοδιαστικής της αλυσίδας, των ξενοδοχειακών μονάδων της, αλλά και της αεροπορικής της εταιρείας, ξεκινώντας από τα καλαμάκια και τους αναδευτήρες μια χρήσης, αντικαθιστώντας τα με βιώσιμες, εναλλακτικές λύσεις.

Ένας από τους πρώτους στόχους της Thomas Cook είναι η αφαίρεση 70 εκατομμύριων πλαστικών μια χρήσης - που ισοδυναμούν με 3.500 βαλίτσες – στη χρονική περίοδο των επόμενων 12 μηνών.