H «Μυτιληναίος Α.Ε.» θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία

Υπεγράφει την Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου, η Σύμβαση μετά την ανακήρυξη της εταιρείας Μυτιληναίος Α.Ε. ως Οριστικού Αναδόχου του έργου.
Open Image Modal
editor

Ένα ακόμα έργο, το οποίο είχε βαλτώσει, προχωρά –επιτέλους- προς την ολοκλήρωσή του.

Την Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου, υπεγράφη η Σύμβαση για το έργο «Υπολειπόμενες Εργασίες για την ολοκλήρωση της Οδικής Σύνδεσης της Περιοχής του Άκτιου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου» προϋπολογισμού 150.000.000 ευρώ, μετά την ανακήρυξη της εταιρείας «Μυτιληναίος Α.Ε.» ως Οριστικού Αναδόχου του έργου. 

Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» και περιλαμβάνει:

  • Την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο - Αμβρακία, συνολικού μήκους περίπου 32.2 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. 
  • Την κατασκευή τεσσάρων Ανισόπεδων Κόμβων (Κ6, Κ6Α, Κ8, Κ11), ενός Ισόπεδου Κόμβου (Κ1) καθώς και την κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
  • Τη δυνατότητα κατασκευής συνδετήριου τετράιχνου κλάδου μήκους 0.50 χλμ. για την απ’ ευθείας σύνδεση του άξονα «Άκτιο - Αμβρακία» με την Ιόνια Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 μήνες. Με τη συμπλήρωση των 15 μηνών, υπάρχει πρόβλεψη να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 18 χλμ. του οδικού άξονα, που θα παρακάμπτουν την πόλη της Αμφιλοχίας, καθώς και να έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις, ώστε να γίνει ασφαλές το πιο επικίνδυνο τμήμα του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

Η ιστορία του έργου

Η Αμβρακία Οδός, μήκους 48,5 χλμ., ξεκίνησε να κατασκευάζεται, όμως η πτώχευση της εταιρείας κατασκευής έφερε τέλμα στις εργασίες και πέρασαν χρόνια ώστε η κοινοπραξία Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ να αναλάβει να κατασκευάσει 15 χλμ., τα οποία είχαν αποδοθεί στην κυκλοφορία από το Πάσχα του 2019. Το τμήμα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, τρείς κοιλαδογέφυρες και έξι κόμβους, ουσιαστικά ξεκινά μετά την Υποθαλάσσια ζεύξη Άκτιου – Πρέβεζας (περίπου 1,5 χλμ.) και φθάνει στη Βόνιτσα, στον κόμβο με την Πάλαιρο. 

Τα υπόλοιπα 32,2 χλμ. που συμβασιοποιήθηκαν σήμερα, είχαν τελματώσει μετά από προσφυγή της ιταλικής GD Infrastrutture στο ΣτΕ, κατά της κοινοπραξίας Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ. 

Τώρα, το έργο πέρασε στην εταιρεία «Μυτιληναίος Α.Ε.», προκειμένου να ολοκληρωθεί και με μειώσει περαιτέρω στην χρονική απόσταση στη διαδρομή Αθήνα – Λευκάδα, σε 3 ώρες και 15 λεπτά, από 4 ώρες που είναι τώρα.

Ο αυτοκινητόδρομους της Αμβρακίας Οδού, αποτελεί κάθετο άξονα στην Ιόνια Οδό και θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο. Περνά από τουριστικές και παραγωγικές περιοχές και θα προσδώσει μεγαλύτερη αξία. 

«Δεσμευτήκαμε πως ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» που περιμένουν οι πολίτες τόσα χρόνια, επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Εργαστήκαμε εντατικά και με συνέπεια, κινηθήκαμε πολύ γρήγορα και σήμερα μπορούμε να πούμε πως το έργο επιτέλους παίρνει πάλι μπρος και θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος.  Έτσι δεν θα κινδυνεύσουν και οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις,» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.