Το Hyundai Santa Fe ήρθε αποκλειστικά υβριδικό και plug-in hybrid

Σε νέα πλατφόρμα, με εξαθέσια και επταθέσια διάταξη καθισμάτων και προηγμένη τετρακίνηση HTRAC.
Open Image Modal
huffpost.gr

Η ναυαρχίδα της Hyundai, το Santa Fe στη νέα του γενιά, βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα τρίτης γενιάς της κορεατικής μάρκας, ήρθε στην Ελλάδα αποκλειστικά με Full Hybrid και Plug-in Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης.

Με 20 χρόνια στην αγορά και έχοντας στο μυαλό μου την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του πρώτου μοντέλου στην Κρήτη, το Santa Fe, στη νέα του εκδοχή, συνιστά μια premium επιλογή διαθέτοντας τολμηρή και ξεχωριστή νέα σχεδίαση καθώς και μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά τεχνολογίας και ασφάλειας.

Μπροστά ξεχωρίζει η χαρακτηριστική φαρδιά μάσκα, τα φωτιστικά LED σε σχήμα Τ, που το κάνουν να διακρίνεται εύκολα στον δρόμο, οι φαρδιές επενδύσεις στους θόλους των τροχών, που συνδυάζονται με αεροδυναμικές ζάντες 19 ιντσών και τα πίσω φώτα με οριζόντια γραφικά. Σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού, το νέο Santa Fe επενδύεται με ένα πολυτελές αισθητικό σύνολο που περιλαμβάνει τη χαμηλότερη περιμετρική επένδυση και προφυλακτήρες σε πλήρες ταίριασμα με το χρώμα του αμαξώματος.

 

Open Image Modal
Ingo Barenschee/huffpost.gr

 

Στο εσωτερικό είναι ευρύχωρο και πολυτελές, με υλικά υψηλής ποιότητας απαλής αφής, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών, τοποθετημένη πάνω από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, πλήκτρα μετάδοσης κίνησης - τεχνολογίας shift-by-wire, και έναν ειδικό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα, που εναλλάσσει τις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης.
Ανέσεις, όπως η ποτηροθήκη που μπορεί να κλείσει όταν δε χρησιμοποιείται και η θήκη κάτω από την κονσόλα που παρέχει επιπλέον χώρο αποθήκευσης, ανήκουν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Το Santa Fe διαθέτει συστήματα όπως το Smart Power Tailgate, με το οποίο ανοίγει αυτόματα η πίσω πόρτα, ενώ προσφέρεται σε εξαθέσια διάταξη, με τους δύο επιβάτες της μεσαίας σειράς να έχουν ανεξάρτητα υποβραχιόνια σε καθίσματα «captain seats», ενώ η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων διατηρείται διαρκώς ελεύθερη.

 

Open Image Modal
www.weigl.biz/huffpost.gr

 

Στην επταθέσια διάταξη, οι επιβαίνοντες μπορούν να σύρουν τη διαιρούμενη 60/40 και αναδιπλούμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ώστε να μεταφερθούν άνετα επιβάτες και αποσκευές. Η πρόσβαση στα καθίσματα της τρίτης σειράς διευκολύνεται πιέζοντας απλά ένα πλήκτρο, με το οποίο σύρεται πλήρως η 2η σειρά καθισμάτων, με ταυτόχρονη άμεση αναδίπλωση της πλάτης. Η σχεδίαση και άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων του Santa Fe προσφέρει περισσότερο χώρο στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και στο χώρο αποσκευών, διασφαλίζοντας ένα άνετο ταξίδι για όλους.

Το νέο Santa Fe είναι το δεύτερο Hyundai στην Ευρώπη, μετά το Hyundai Tucson, που διατίθεται με το νέο Full Hybrid και Plug-in Hybrid σύστημα μετάδοσης κίνησης, συνδυαζόμενο με Turbo CVVD κινητήρα 1.6 τεχνολογίας SmartStream.

 

Open Image Modal
www.weigl.biz/huffpost.gr

 

Η υβριδική έκδοση συνδυάζει και έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW, που αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λίθου 1,49 kWh. Διατίθεται με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, με συνδυαστική ισχύ 230 ίππους και ροπή 350 Nm, προσφέροντας χαμηλές εκπομπές ρύπων χωρίς συμβιβασμούς στην οδηγική απόλαυση.

Η plug-in υβριδική έκδοση, συνδυάζει το ίσιο μοτέρ βενζίνης, με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτή η έκδοση διατίθεται με τετρακίνηση και αποδίδει 265 ίππους με ροπή 350 Nm.

Τόσο το υβριδικό όσο και το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, συνδυάζονται με ένα πρόσφατα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Οσον αφορά στη νέα πλατφόρμα, επιτρέπει σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση, το χειρισμό, την απόδοση καυσίμου και την ασφάλεια.

Διαθέτοντας ένα σύστημα που ελέγχει τη ροή του αέρα, η νέα πλατφόρμα βελτιώνει την κίνηση του αέρα μέσω του χώρου του κινητήρα και επιτρέπει τη διάχυση της θερμότητας. Αυτό ενισχύει τη σταθερότητα στο κάτω μέρος του οχήματος. Η σταθερότητα του οχήματος ενισχύεται περαιτέρω από τη χαμηλωμένη θέση του βαρέως εξοπλισμού εντός της πλατφόρμας. Η αεροδυναμική έχει επίσης βελτιωθεί, ελαχιστοποιώντας την αντίσταση του αέρα ώστε να προσφέρει εξαιρετική απόδοση καυσίμου, ισχύ και επιδόσεις.

Ενισχυμένα συστήματα απορρόφησης ήχου σε ευαίσθητα σε κραδασμούς σημεία, συντελούν σε εξαιρετική μείωση επιπέδων θορύβου και κραδασμών ενώ βελτιώνουν την αντιληπτή ποιότητα κύλισης.

Η νέα πλατφόρμα φέρνει επίσης σημαντικές βελτιώσεις στην παθητική ασφάλεια.
Στο θέμα της τεχνολογίας τετρακίνησης HTRAC, το σύστημα κατανέμει τη ροπή ανάλογα με την πρόσφυση του κάθε τροχού και την ταχύτητα του οχήματος.

Για πρώτη φορά, δε, το Santa Fe έρχεται με έναν επιλογέα λειτουργίας εδάφους: ένα πλήκτρο ελέγχου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα για εύκολη εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών λειτουργιών οδήγησης. Οι διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης βελτιστοποιούν την απόδοση οδήγησης και τις ρυθμίσεις HTRAC που ρυθμίζουν την οδήγηση σε συνθήκες άμμου, χιονιού και λάσπης, καθώς και τις λειτουργίες οδήγησης Eco, Sport και Comfort. Μια πρόσθετη επιλογή, η έξυπνη λειτουργία οδήγησης, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα αναγνωρίσει αυτόματα το στυλ οδήγησης και θα επιλέξει μια λειτουργία, χωρίς τη διαμεσολάβηση του οδηγού.

 

Open Image Modal
www.weigl.biz/huffpost.gr

 

Σε επιφάνειες όπως: χιόνι, χαλίκι και λάσπη, το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Σε ολισθηρές συνθήκες, η ισχύς κατανέμεται αυτόματα και στους τέσσερις τροχούς. Στη λειτουργία Sport, το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50% ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Comfort, βελτιώνει τη σταθερότητα κατανέμοντας έως και 35 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Eco, το σύστημα βελτιώνει την απόδοση καυσίμου χρησιμοποιώντας μόνο την κίνηση στους πρόσθιους τροχούς.

Το νέο Santa Fe είναι εξοπλισμένο με ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense. Για πρώτη φορά εξοπλίζεται με τη λειτουργία Highway Driving Assist (HDA), που είναι ένας συνδυασμός Lane Following Assist και Smart Cruise Control, χρησιμοποιώντας αισθητήρες και δεδομένα χάρτη για την εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας καθώς και την αυτόματη προσαρμογή της ταχύτητας σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Ένα ειδικό πλήκτρο στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει το HDA με ένα μόνο πάτημα.

 

Open Image Modal
huffpost.gr

 

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό, το Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) χρησιμοποιεί κάμερα οπισθοπορίας και πίσω αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει εμπόδια κατά την όπισθεν, παρέχοντας μια προειδοποίηση αλλά και ενεργοποιώντας τα φρένα, εάν είναι απαραίτητο, για την αποφυγή σύγκρουσης.

Το Remote Smart Parking Assist (RSPA) επιτρέπει στον οδηγό, χωρίς να βρίσκεται στο αυτοκίνητο, να μετακινεί το νέο Santa Fe προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας εντολή από το κλειδί. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Assist (SEA), Blind-Spot View Monitor (BVM), Lane Following Assist (LFA) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).

Οι τιμές ξεκινούν από τις 50.990 ευρώ.