Εκρηκτικό αναμένεται το νέο Civic Type R

Οι αναβαθμίσεις εστίασαν στις επιδόσεις και στην εμφάνιση – ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητο μοντέλο στην πίστα της Suzuka.
Open Image Modal
.
Honda

Στις αρχές του 2023 θα είναι διαθέσιμο το νέο Civic Type R, το οποίο βασίζεται στο αμάξωμα της νέας γενιάς του μοντέλου που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο, και στην Ελλάδα αναμένεται το φθινόπωρο του 2022.

Το νέο Type R γιορτάζει 25 χρόνια, τη στιγμή που το εμβληματικό Civic συμπλήρωσε μισό αιώνα ύπαρξης.

Οι μηχανικοί θέλησαν αν φτιάξουν το πιο γρήγορο Type R και αυτό αποδείχθηκε, καθώς πρόσφατα, στις δοκιμές, έκανε τον ταχύτερο γύρο για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, στην πίστα της Suzuka στην Ιαπωνία.

Βέβαια, η Honda δεν αποκάλυψε τα χαρακτηριστικά του κινητήριου συστήματος, ωστόσο το δίλιτρο, turbo μοτέρ, θα αποδίδει πάνω από 306 ίππους, υποσχόμενο εκρηκτική επιτάχυνση.

 

Open Image Modal
Honda

 

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του μοντέλου, οι μηχανικοί της Honda βελτίωσαν κάθε πτυχή του, σε σχεδίαση και αεροδυναμική απόδοση. Βασίζεται μεν στο πλαίσιο του απερχόμενου Type R, όμως το νέο είναι αισθητά χαμηλότερο και φαρδύτερο, ενώ από τους θόλους των τροχών ξεπροβάλλουν ελαφριές μαύρες ματ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.

Σχεδιαστικά, παραπέμπει σε ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με κινητήρα μπροστά και μπροστινή κίνηση, έχει πιο ομοιογενή χαρακτήρα εμπρός και πίσω, ενώ οι πίσω πόρτες και οι καμάρες, αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για το Type R και προσφέρουν βελτιωμένα αεροδυναμικά οφέλη.

Η μεγάλη κάτω γρίλια του μπροστινού προφυλακτήρα μεγιστοποιεί τη ροή αέρα προς τον κινητήρα και σε συνδυασμό με το νέο καπό, που διαθέτει αεραγωγό, αυξάνει τη ροή αέρα γύρω από το μπροστινό άκρο.

 

Open Image Modal
.
Honda

 

Άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που συμβάλλουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής, είναι τα μεγάλα ανοίγματα πίσω από τους μπροστινούς τροχούς και ο νέος, μεγαλύτερος πίσω διαχύτης που είναι ενσωματωμένος απευθείας στο κάτω δάπεδο. Η δε νέα, πίσω αεροτομή, συμβάλλει περαιτέρω στη δημιουργία κάθετης δύναμης και έχει κλίση προς τα πίσω για να καταστείλει την αντίσταση του αέρα. Υποστηριζόμενο από νέες βάσεις από χυτό αλουμίνιο, το πίσω φτερό βρίσκεται χαμηλότερα και είναι πιο φαρδύ από το προηγούμενο μοντέλο.

Το εσωτερικό διατηρεί το υψηλό επίπεδο άνεσης, πρακτικότητας και φινέτσας που συναντάμε στο ολοκαίνουργιο Civic e:HEV, αλλά με ξεχωριστές λεπτομέρειες και χαρακτηριστικά, όπως η εμβληματική κλασική κόκκινη επένδυση Type R.

Ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά από πριν, όμως έχει μεγαλύτερη ορατότητα και λιγότερα τυφλά σημεία. Τα ελαφριά μπροστινά σπορ καθίσματα, με ταπετσαρία σε εφέ σουέτ, προσφέρουν εξαιρετική υποστήριξη στη δομή της στάσης του οδηγού για άνεση και ευελιξία στην πίστα και σε μεγάλες διαδρομές.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις ρυθμίσεις απόδοσης, με προκαθορισμένες λειτουργίες για τον κινητήρα, το τιμόνι, την ανάρτηση και τον ήχο του κινητήρα. Εκτός από τις λειτουργίες Comfort, Sport και +R, υπάρχει και μια νέα «Individual Mode» που επιτρέπει την προσαρμογή της οδηγικής εμπειρίας.

 

Open Image Modal
.
Honda

 

Το καταγραφικό δεδομένων Honda LogR, στη νέα γενιά Type R, συνδυάζει δεδομένα απόδοσης που συλλέγονται από αισθητήρες του αυτοκινήτου με μια εφαρμογή smartphone, για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν και να καταγράφουν μια ποικιλία μετρήσεων σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους.

Επίσης, αναθεωρημένο είναι και το υψηλής απόδοσης σύστημα εξάτμισης, για να βελτιώσει την αναλογία ισχύος προς βάρος, τη ροπή και την τελική ταχύτητα, και κάνει το Civic Type R του 2023 ένα από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα ανά λίτρο στο την κατηγορία του.

Στα βελτιωμένα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, η ανάρτηση που βοηθά στην ισορροπία του αυτοκινήτου κατά την είσοδο στη στροφή, το σύστημα πέδησης Brembo με δίσκους δύο τεμαχίων, ο έλεγχος θερμοκρασίας και ψύξης αέρα μέσω ενός αναβαθμισμένου ψυγείου, και η νέα τριπλή εξάτμιση με βελτιωμένη διαμόρφωση ήχου.