Υψηλού επιπέδου εμπειρία και σύντομη διαμονή στην Ελλάδα αναζητούν οι τουρίστες στο διαδίκτυο

Οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών μεταβάλλονται συνεχώς, όπως και ο τρόπος για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Open Image Modal
EUROKINISSI/ ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Η κατάρρευση της Thomas Cook, που κυρίως απευθυνόταν στον μαζικό τουρισμό και έφερνε περίπου 3 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα, έθεσε πολλά ερωτήματα για το τουριστικό μοντέλο που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Το πλέον βέβαιο είναι, ότι η λύση είναι σύμμικτη, ενώ ολοένα και περισσότερο οι ταξιδιώτες επιθυμούν να διαμορφώσουν οι ίδιοι το ταξίδι τους, επιδιώκοντας μια όσο το δυνατόν αυθεντική εμπειρία.

Κατά συνέπεια, αναζητούν μόνοι τους μέσω του διαδικτύου τους προορισμούς τους, τόσο σε χώρες όσο και σε περιοχές, το που θα κάνουν τις δραστηριότητές τους, το που και τι θα γευματίσουν.

Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε ο Δημήτρης Κόσσυφας, Sector Lead Travel and Tech της Google για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Μάλτα και αφορούν τις αναζητήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τον ελληνικό τουρισμό, αυξάνονται οι αναζητήσεις των ταξιδιωτών για την Ελλάδα, σε μεγαλύτερο βαθμό από τα καταλύματα ή τις πτήσεις που υπάρχουν προς τη χώρα μας.

Επίσης, ταξιδιώτες από τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα, δείχνουν να αναζητούν περισσότερο για πακέτα διακοπών, καλλιεργώντας ανταγωνισμό στις σχετικές προσφορές.

Ενα ακόμη αξιοσημείωτο είναι ότι πάνω από το 50% των ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία προς την Ελλάδα, χρησιμοποιούν κινητές συσκευές ή tablets για να βρουν σχετικές πληροφορίες. Παράλληλα, το 62% του κοινού αποφεύγει να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες απευθείας από τις επιχειρήσεις αν η σχετική πρωθύστερη εμπειρία τους από τη χρήση της κινητής συσκευής δεν υπήρξε ικανοποιητική.

Εξάλλου, μέσω του Search, οι ταξιδιώτες ψάχνουν να απολαύσουν εμπειρίες υψηλού επιπέδου. Αναζητήσεις όπως “Athens luxury hotels” ή “Athens luxury suites” αυξήθηκαν κατά 70% το 2018 — οκτώ φορές περισσότερο σε σχέση με το σύνολο των ταξιδιωτικών αναζητήσεων για την Αθήνα. Παρατηρείται επίσης αύξηση εύπορων τουριστών από τη Μέση Ανατολή, σε πολυτελή αθηναϊκά ξενοδοχεία, καθώς και σε νησιά υψηλού προφίλ, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Ιδιαίτερα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι αναζητήσεις για σύντομες διαμονές – διαλείμματα στην πόλη (citybreak), δηλαδή για 2-3 νύχτες, γνωρίζουν διψήφιο αριθμό αύξησης (στο 13%) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η αύξηση αυτή έχει επηρεάσει το μέσο όρο του χρόνου διαμονής, από εννέα νύχτες το 2013, σε επτά το 2018.

Τούτων δοθέντων, το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, εφόσον υπάρξουν επενδύσεις και στρατηγικό πλάνο δεκαετίας, διαγράφεται ευοίωνο. Ηδη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει συγχρηματοδότηση, ώστε ο Αερολιμένας Αθηνών να μετατραπεί σε έναν κόμβο υψηλών προδιαγραφών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικτύου διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας. Μάλιστα φέτος, οι αναζητήσεις για αεροπορικά ταξίδια προς την Ελλάδα αυξήθηκαν 6 φορές περισσότερο από ότι ο συνολικός όγκος των ταξιδιωτικών αναζητήσεων. Με ενισχυμένη επιχειρησιακή ικανότητα, το ελληνικό αεροδρόμιο αναμένεται να αυξήσει το ενδιαφέρον για την Ελλάδα ως προορισμό.

Αύξηση του ελληνικού τουρισμού, δεν εννοείται αν δεν υπάρξει και διεύρυνση της τουριστικής περιόδου κι εκεί εμφανίζεται πρόοδος, καθώς αυξήθηκαν οι αφίξεις τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, ενώ ο όγκος των σχετικών αναζητήσεων βρίσκεται σταθερά πάνω από το μέσο όρο.

Στα έργα ανάπτυξης, θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η επένδυση του Ελληνικού, που αναμένεται να αναβιώσει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, προσελκύοντας περισσότερους από ένα εκατομμύριο τουρίστες, οι οποίοι υπολογίζεται να παρατείνουν τη διαμονή τους στην Αθήνα, σε σχέση με το σημερινό μέσο όρο των μόλις δύο διανυκτερεύσεων. Επιχειρώντας μια σύγκριση, το έργο Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη, παρόλο που ήταν πολύ μικρότερης κλίμακας, αύξησε τον τουρισμό της πόλης κατά 20%. 

Ολες αυτές οι πρωτοβουλίες που διαφαίνονται στον ορίζοντα με στόχο την ενδυνάμωση του ελληνικού τουρισμού, δίνουν αρκετές ευκαιρίες για περαιτέρω διεύρυνση του κλάδου. Συνδυάζοντας αυτά τα μακρόπνοα πλάνα με τις πληροφορίες που προκύπτουν από τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών στο Google Search, οι επαγγελματίες του τουρισμού μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που διανοίγονται για τον ελληνικό τουρισμό, να εντοπίσουν τους κατάλληλους υποψήφιους πελάτες και να έρθουν σε επαφή μαζί τους.